poniedziałek, 4 marca 2013

Biegiem...przez Paryż

O Paryżu można powiedzieć wszystko, że skomercjalizowany, przereklamowany, zatłoczony, że bohema artystyczna i myśl niepokorna już się z niego wyniosła, że nawet wielka moda znalazła kilka nowych lokalizacji....
I wszyscy tu już byli, będą lub marzą aby być......
Tak, Paryż ....
Mój romans zaczął się po maturze, kiedy z wielkim placakiem, mapą Europy i dwiema świeżo upieczonymi studentkami matematyki wyruszyłyśmy na podbój Europy  , i koniecznie chciałyśmy ten Paryż ominąć. Ale wszyscy jechali do Paryża....
"ale wielki fraktal !!!!! Krzyknęłyśmy w zachwycie na widok Królowej .....i przepadłam, zakochałam się ....i w miłości do tego miasta tkwie niezmiennie od ponad 10 lat i zawsze chętnie wracam.
Tym razem ,aby .....pobiegać ....

             21 e  Semi - Marathon de Paris
             30371 biegaczy
             21 km
             1:58:50 - cel zrealizowany !!!! Ponizej 2 h !!!!!!!!
             1974   kcal  spalonych
i emocje, których nie da się policzyć .....
i mocne postanowienie- za rok wróce, tym razem na pełny maraton  42 km ,bo ten dystans jeszcze ciągle przede mną :)))
A teraz fotki.

to te najważniejsze ;)

A teraz czas pokazać TE miasto z perspektywy dzieci :)bo pewnie niewielu z was dociera to takich miejsc jak Parc de la Villete


z wielką srebrną Geodą i Imaxem w środku i przede wszystkim Cite des Enfants w obrębie parku nauki

                                                           programujemy budowle

uczymy się pisać po chińsku

odkrywamy tajniki telewizji od środka
złudzenia

mamuśka za dziećmi wejdzie i do wielkiego mrowiska ;)



prąd jest w nas
produkujemy hydroenergię



i wiele wiele fizyki dla dzieci w formie zabawy,której zdjęcia z żaden sposów nie są wstanie oddać :))
i tej radości i uśmiechu dziewczynek

i część kulturalna -wystawa Dale'go w Centrum Pompidou


a to, też część Paryża, do której z wycieczką się nie dociera-
Chateau de Vincentes
jak widać poprawiła się pogoda, choć zimno było nadal

i obowiązkowo z dziećmi plac zabaw :))

ale za to z jakim widokiem





wystąpili
Anna,Alicja i Aleksandra ;)

27 komentarzy:

  1. Bardzo pozytywne zdjęcia :) Ja nigdy nie byłam w Paryżu, ale może kiedyś ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjne! Az zazdroszcze Twoim pociechom, widac, ze mialy sporo frajdy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj miały. Jeden dzień w cité des enfants to mało :)

      Usuń
  3. Witam, wysłałam do Ciebie wiadomość na maila, ale nie dostałam odpowiedzi, chciałam Cię poinformować, że wygrałaś w konkursie na moim blogu i prosić o Twoje dane, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo...
      No i nie będę już mogła mówić , ze nigdy nic nie wygrałam :))
      Dzięki i już wysyłam mailowo dane :))

      Usuń
  4. Narobilas mi smaku na powrot do Paryza... Pieknie tam rzeczywiscie, i niech sobie ktos mowi co chce, ale prawda jest taka, ze Paryz jest niesamowity!
    Gratuluje ukonczenia biegu i zazdroszcze dobrej zabawy w cudnych miejscach:) Moje dzieciaki byly by zachwycone!
    Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))))
      Tak , tam zawsze warto wracać !!!
      Myśle ze dzieciaki na pewno byłyby zachwycone !!! I starszy syn i Matylda ...
      Choć metro nie jest zbyt przyjazne maluchom ...ale i tak już pytają kiedy pojedziemy znów :)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia :) Paryż mi się marzy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne miejsce dla dzieci! ja w Paryżu jeszcze nie byłam i należę właśnie do tych osób, które chcą go odwiedzić, czy przereklamowany? może troszkę, ale mi to nie przeszkadza, ma w sobie coś romantycznego i ciekawego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojechać warto , chociażby po to żeby mieć własne zdanie :) ja uwielbiam nawet z tym porzekomercjalizowaniem ;)

      Usuń
  7. Paryż to moje niespełnione dotąd marzenie.
    Pięknie wyglądasz z dzieciakami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZAmień marzenie na cel , a na pewno się spełni !!!!

      Usuń
  8. Ooooo
    Magia Tego Miasta przyćmiła mój sukces ;)) moją życiówkę ;) 21km poniżej 2 godzin !!!
    Ach Paris, Paris ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. no proszę :) jako mieszkanka Paryża mam mnóóóóstwo do powiedzenia na temat tego miasta. zatłoczone, niestety nie tak piękne jak na pocztówkach czy w filmach... ale na pewno magiczne mimo wszystko :) właśnie o tym piszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkać bym nie chciała , wolę mojà prowincję , ale jeździć na weekendy "De temps en temps " uwielbiam:))

      Usuń
  10. Piękne zdjęcia! Piękne kobietki! Bardzo lubię Paryż, ale nie zwiedzałam go nigdy z wycieczką, ale właśnie z mapą w ręku gubiłam się po mieście. Montmartre ma dla mnie niesamowity klimat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak , to zdecydowanie najbardziej malownicza i klimatyczna cześć ... Jeszcze jakby spotkać śpiewającą ZAZ na place de Tertre ....

      Usuń
  11. a tam Paris, Ty jesteś dla mistrzem a raczej mistrzynią :) czas i dystans... mnie się w głowie nie mieści:) brawo !!!

    dzieciakom zazdroszczę, takie miejsce, wejść i przepadnąć normalnie!
    w Paryżu nie byłam i jakoś nie mam chrapki na razie na niego... wolę bardziej ustronne miejsca. ale jak kiedyś dorobię się fortuny to na zakupy może się wybiorę:)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuje moja droga , uffff , ktoś zwrócił uwagę ze post miał być o bieganiu ;))

      Usuń
  12. Ty naprawdę tam biegałaś! ?
    Jestem pod wrażeniem!
    Nigdy nie byłam w Paryżu, to moje marzenie, a marzenia się spełniają ;)
    Ślicznie wyglądacie i fajnie, ze z perspektywy dzieci piszesz tego posta! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę :) to już moj trzeci oficjalny pôłmaraton :))

      Usuń
  13. genialny post :) przepiekne zdjecia :) czy zazdroszcze Paryza? Troche na pewno, kocham podrozowac po swiecie i chetnie zwiedzilabym fajne miejsca w Paryzu ale to tylko max 2,3 dni a potem podbijac swiat dalej! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest bardzo dobre nastawienie ;) mnie tez nosi ;) po świecie , ale do pewnych miejsc warto wracać , bo zawsze coś nowego sie odkrywa !

      Usuń
  14. Zazdroszczę , zazdroszczę , zazdroszczę Ci tego Paryża!

    OdpowiedzUsuń
  15. Paryż jest cudowny! Disneyland również serdecznie polecam, ale jak Dziewczynki trochę urosną, sama bawiłam się tam jak dziecko.. ale bez adrenaliny się nie obeszło ;)

    OdpowiedzUsuń