czwartek, 30 maja 2013

Olimpiada 2013




Czy wiecie,że aktualnie rozgrywana jest Olimpiada?
tak,tak, nie majaczę!
W Luksemburgu, na stadionie jakieś 3 km od mojego domu ;)
Olimpiada Małych Państw i to po raz 15-ty !




Dopóki sama nie mieszkałam w państwie wielkości województwa łódzkiego i o liczbie mieszkańców w całym państwie nie przekraczającej połowy mieszkańców Krakowa, nie wiedziałam nic o tego typu imprezach ;) ani o innych odrębnościach tych maleńkich państewek.
Luksemburg jest 6 co do wielkości terytorium państwem świata, licząc od dołu ;) i jest tegorocznym gospodarzem rozgrywających się Igrzysk, oficjalnie pod nadzorem Komitetu Olimpijskiego.
Państw biorących udział jest 9 - poza Luksemburgiem-Liechtenstein, San Marino,Cypr,Islandia, Monako,Andora i Malta oraz Czarnogóra.
Co ciekawe jedynym nie europejskim państwem jest Cypr ( terytorialnie leżący w Azji ), a największym terytorium jest Islandia,która jednak ma mniej niż 1mln mieszkańców, a to właśnie kryterium Komitetu Olimpijskiego. O uczestnictwo starały się także Wyspy Owcze, ale póki co nie są niepodległym państwem i ich federacja nie należy do Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.Sam Luksemburg jest gospodarzem po raz drugi (poprzednio w1995r)

Dyscyplin jest zaledwie 12 -pływanie,bieganie,strzelanie, tenis ziemny stołowy i in.

Inauguracja odbyła się w poniedziałek ,na Stadionie Narodowym im. Josy Barthela
 ( jedynego dotychczas olimpijczyka,który w normalnej dużej olimpiadzie zdobył medal  i to na dodatek złoty pobijając ówczesny rekord świata w biegu na 1500m)
 Co ciekawe Stadion ten jest....wielkości stadionu Hutnika Kraków, czyli nawet Wisła czy Cracovia mogą poszczycić się większymi ;)
Ale za to na inauguracji była obecna para Książęca, która w Luksemburgu cieszy się sporym szacunkiem

ta pani w kobalcie to Wielka Księżna Marie Therese obok Wielki Książę_Henri w bordowym krawacie ;)

(to część modowa - co nosi się na Dworze Książęcym ;)

zostawiam was z kilkoma fotkami z tej gali

haaha NASI :))

a to reprezentacja Cypru ze specjalną dedykacją dla Luksemburga za...wsparcie finansowe


kulturalne trybuny



to impreza biegowa ,którą najprawdopodobniej przegapię :(( gdyż jest 6 dni po moim maratonie
:((

część zdjęć pochodzi z sieci z portalu AngloInfoLUX


i PS wiem, że wiele osób , które odwiedza mój blog, nie tylko ogląda 'modę'
więc mam do was pytanie, interesowało by was poczytanie o mojej nowej ojczyźnie, mimo,że w Europie to jednak dość egzotycznej :) o tym jak żyje się na emigracji i innych doświadczeń ??
Kiedyś pisałam o tym w mailach do rodziny, ale od tego czasu Luks trochę spowszedniał, a i po kilku latach spojrzenie na wiele spraw się zmienia. więc we mnie spora potrzeba weryfikacji różnych rzeczy ;)

pozdrawiam

33 komentarze:

  1. Ciekawe zdjęcia. Pewnie,mnie interesowałoby poczytanie o Twojej obecnej ojczyźnie i doświadczeniach emigracyjnych.serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam o takie Olimpiadzie, dobrze, że jest, bo przecież takie małwe państwa nie mogą równać się z mocarstwami...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie , o czym świadczy chociażby dorobek medalowy Luksemburga - jeden i to z 1952 roku ;)

      Usuń
  3. Witaj Aneczko:) Pewnie, fajnie byłoby poczytać...takie wpisy mogą być bardzo interesujące:)
    Pozdrawiam-Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, to jak idzie Czarnogórcom??? Zakochałam się w tym pięknym kraju w czasie zeszłoletnich wakacji! W San Marino też byłam, dawno temu...
    ...
    Chętnie poczytam o Luksemburgu, bom ciekawa świata! Zwłaszcza opinii subiektywnych, a nie tylko encyklopedycznych okrągłych zdań:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie wiem , w sumie skupiłam się na damskie tenisie ziemnym bo ... Magda Wójcik mimo , że urodziła się w Luksemburgu jest tez Polką i ... Jest zupełnie niezła ;) więc mam podwójnie patriotyczne zapędy do kibicowania ;))

      Usuń
  5. Ja bardzo chętnie oprócz postów o modzie i ciuchach poczytam o tym jak wygląda życie w Twoim nowym kraju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moda w moim przypadku to spore nadużycie ;) hahah
      Ale Luksemburg jest ciekawy jako kraj :)

      Usuń
  6. Mogę się podpisać pod poprzedniczką:))chętnie poczytam o kraju w którym mieszkasz:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) bardzo mi miło :) bedzie bedzie :))

      Usuń
  7. Bardzo ciekawie piszesz o Luksemburgu, tym ciekawiej dla mnie, że niewiele wiem o kraju obok ktorego zyję. Jesteśmy sąsiadkami , mozna powiedzieć :) Nawet niedawno byłam całkiem blisko... :) wspaniale zdjęcia i czekam na nastepne posty o tym malutkim kraiku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) bo ja ten kraik uwielbiam , poza pogodą ;)
      A u Ciebie od dawna
      Podczytuję o Belgii ... Bo dawniej bardzo mnie dziwiło , ze ten kraj to chyli się ku rozpadowi . Jakoś mieszkając w Polsce , mimo wszystko dość jednolitej trudno to sobie wyobrazić , jedno państwo, a takie animozje narodowościowe ;)
      Pozdrawiam !

      Usuń
  8. Aniu, ja zawsze ciekawam swiata, wiec dawaj, pisz o tym swoim Luksie;) Fotografuj i dziel sie wrazeniami!
    A o takiej Olimpiadzie nie slyszalam.. czego to czlowiek ciekawego moze sie dowiedziec z blogow... A mowia podobno, ze blogerki modowe to takie puste pannice co im tylko kiecki w glowie;)))
    Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kto jak kto ale Ty pustakiem od kiecke nazwać sie nie możesz , i myśle ,ze
      Podobnie jak ja jednym tchem wymieniłabys parę blogerek o noeprzeciętnej inteligencji czy dowcipie ;)
      Hahah a o tej Olimpiadzie dowiedziałam sie jakieś pól roku temu ;) ... Swoją drogą Niezła inicjatywa , integrująca małe społeczności !
      Pozdrawiam
      A.

      Usuń
  9. opisz o tym jak Ci się żyję, chętnie bym poczytała (: bardzo spodobał mi się ten wpis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo !
      Pewnie powstanie z tego cały cykl ;) opowieści Luksemburskich ;)
      Zapraszam więc do podczytywania !

      Usuń
  10. jak najbardziej wrzucaj informacje o Luksemburgu! dla mnie, to wręcz egzotyczny kraj!..i patrz no jakich ciekawych rzeczy można się na blogach modowych dowiedzieć:D nie miałam pojęcia o takiej olimpiadzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) a widzisz :))
      Choć modowy to moim przypadku nadużycie ;))

      Usuń
  11. Tak jest ZA! Pisz o Luksemburgu, mało o tym kraju wiem. A kto wie, może go kiedyś odwiedzę;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy mnie nie kręciły takie imprezy, ale patrząc na zdjęcia i wyobrażając sobie, że mam to gdzieś niedaleko domu myśle, że to niesamowite przeżycie! Tyle atrakcji, taki klimat, to musi być przeżycie! ;)
    I wiesz, przyznam, że wydawało mi się zawsze, że Luksemburg jest większy.. tzn wiedziałam, że nie jest za duży, ale teraz, gdy mam to przełożone na jakieś wyobrażenie czegoś co znam dopiero sobie uświadamiam realną wielkość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez o ile sport uwielbiam , to masowych imprez typu inaugurację niekoniecznie ;) ale olimpiada ??!!! Raz w życiu można !
      Nieźle , prawda ?!

      Usuń
  13. Nie wiedziałam, że coś takiego jest [jak pewnie większość] i chętnie poczytałabym więcej o Luksemburgu, chociaż jestem u Ciebie pierwszy raz (:

    OdpowiedzUsuń
  14. raczej nie jestem sportowa ;)
    Poza rowerem , spacerem i trochę nartami zimą .
    Ale wiem , że odbiór na żywo takiej imprezy potrafi nas zachwycić i porwać w na chwilę inny świat ...
    Pięknie :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odbiór takiej imprezy zapiera dech w piersiach , mimo , ze nigdy nie oglądam transmisji ;) bo wydawały mi sie nudne ;)

      Usuń
  15. Świetne zdjęcia, chętnie wzięłabym udział w takiej imprezie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poziom mimo wszystko zawodowy ;) tyle ze oczywiscie nie ma tu światowej czołówki ;)
      A wiesz Elu , ze kiedyś byłam o krok od prawdziwej Olimpiady ;) - ach czasy kadra nadziei olimpijskich ,Sidney 2000 - zabrakło jednak 1-2 zwycięstw ,żeby zrobić minimum olimpijskie , zrobiła to drużyna męska , więc mi zostało wstawanie o 4 nad ranem by oglądać ich mecze ;)
      Odpowiem na noezadane pytanie - hokej na trawie ;)

      Usuń