piątek, 10 stycznia 2014

Księstwo




Dawno, dawno temu.... Za siedmioma górami, za siedmioma rzekami .....tak zaczynają się baśnie o księżniczkach i smokach, o walecznych rycerzach i pięknych książętach.....
Moja opowieść zaczyna się nie tak dawno temu i nie aż tak daleko ;) i są w niej góry i nawet dwie rzeki i siedem zamków .....
Dlaczego tylko siedem nie wiem.W tym maleńkim księstwie jest ich znacznie więcej, ale dojeżdżając do Luksemburga - ville, takie właśnie znajdują się znaki Vallee 7 Chateaux
W Dolinie Siedmiu Zamków,aż pięciu z nich nie można zwiedzać ;) bo są zamieszkane, w tym dwa są przez rodzinę książęcą .... Więc w sumie na nich nie będziemy się na nich skupiać, pokażę Wam siedem zamków które udało nam się zwiedzić :)

1.Najważniejszy.


 Pałac Książęcy w mieście , na co dzień pełni funkcję reprezentacyjną, rodzina książęca na dobrą sprawę mieszka z zamku w Colmar, oddalonego od stolicy jakieś 25 km. Oba są na oficjalnej 7mce ;) choć ten w przeciwieństwie do tego w Colmar, jeden- połtora miesiąca w roku, jest udostępniany dla publiki , z przewodnikiem.My  byliśmy w ubiegłym  roku :))






W tym roku dodatkowym bonusem była wystawiona suknia ślubna Stephanie, już żony następcy tronu
O tym ślubie pisałam wam tutaj , było ta najgłośniejsze medialnie wydarzenie w Luksemburgu, jak długo tu mieszkam, transmitowane na żywo na RTLu .
Rok później brał ślub drugi syn wielkiego księcia, o czym można było przeczytać w rubrykach towarzyskich, pod warunkiem, że je się śledzi.....poza tym nic......


2. Zamek w Heisdorfie-





 aktualnie znajduje się tutaj Dom Spokojnej Starości, co jak dla mnie jest szczytnym jego wykorzystaniem. Dookoła znajduje się naprawdę duży park, który corocznie gości Polonijny Dzień Dziecka
Post - tu

3. Do Esch sur Sure,
 zabrałam a Was w tym poście, nadmienię,że to najstarszy zamek, a że w ruinie, dla mnie to atut, bo wolę zwiedzanie ruin ;)




4. Bourscheid  - przepięknie , malowniczo położone ruiny w Ardenach. Dla mnie to jedna w większych atrakcji , są prawie tak interesujące jak Ogrodzieniec ;)) a może tak samo, tylko Jura mojemu sercu bliższa ??!!





5. Clervaux -
 ciekawie usytuowany, dziwny w odbiorze, a w środku muzeum poświęcone bitwie o Ardeny, generałowi Pattonowi, a na podmurzu czołg - Sherman , ponoć jeden z nielicznych na chodzie ;))






6.Schengen- jako zamek ,mało ciekawy, prawie można go przeoczyć




ale jako miejsce -
najbardziej znane, na tej rzece, na pokładzie statku Marie Astried podpisano traktat założycielski Unii Europejskiej , Statek dalej na chodzie, godzinna wycieczka po Mozeli na trasie Remich - Schengen- Trier kosztuje jakieś 7-10 euro




 W Schengen monument upamiętniający i muzeum Unii Europejskiej .....



7. Na koniec zostawiłam największy, całkowicie odrestaurowany średniowieczny zamek, bajkowo położony , jak podjeżdza się ,to jego widok,aż zapiera dech w piersiach.... Nawet moje dziewczynki westchnęły
"Wow, najprawdziwszy z prawdziwych zamek !-"w Vianden.   Jeden z tzw żelaznych punktów wycieczek , wręcz wizytówka państwa....

Uwielbiam go i odwiedzam, przy każdej nadarzającej się okazji. Tak, to ten z poprzedniego postu tutaj

Tak wygląda to szybka wycieczka po całym państwie :)) Maleńkim, ale mającym wiele do zaoferowania.

Niżej podlinkuję ciekawe posty , które może was zainteresują

-Mój własny kawałek nieba - tu znajdziecie  fantastyczne panoramy samej stolicy
Ślub następcy tronu - raz jeszcze
- Mała Olimpiada- i która skończyła się sukcesem Luksemburga - zdobyliśmy najwięcej medali, w tym w tenisie ziemnym aż trzy ( dwa w singlu i jeden w deblu przez sportowców polskiego pochodzenia!!!)
Pocztówka z ...Luxembourga - to rzut oka na Grund , szeroki wąwóz ciągnący się przez całe miasto
- i Filharmonia -Spacer wokół Filharmonii, Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Parku 3 Dębów.....

A w tym poście -Małe Wielkie Księstwo opisałam 3 większych sąsiadów ..... I tak, mieliście rację, wszyscy nasi goście chcę zwiedzać Francję, chyba ma w sobie coś najbardziej egzotycznego, intrygującego i ..owianego mitami .... Mimo, że ja Metz postrzegam ,jako najmniej atrakcyjny ;)) z wszystkich znanych mi miast francuskich.....



Dziś już kończymy wycieczkę, intensywną, "poglądową" , mam nadzieję ,że interesującą i że zajrzycie też na co poniektóre odnośniki :))
Myślę,że choć trochę przybliżyłam Wam to dość "egzotyczne" państwo w sercu Europy......

44 komentarze:

  1. Bardzo interesująca wycieczka:) Piękne zdjęcia, uwielbiam takie posty.
    Wspomniałaś o Ogrodzieńcu, to u nas obowiązkowa wyprawa każdego roku. Bardzo lubimy tam jeździć, jest ślicznie:), a odkąd syn i tatuś dowiedzieli się o walkach rycerskich tam organizowanych zdarza się być i dwa razy pod rząd:)
    pozdrawiam serdecznie:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) to mam w Tobie pokrewną duszę .
      Jura jest moją wielką miłością ... Choć bliżej mi do Ojcowa :)

      Usuń
  2. Super wycieczka! Zawsze męża wołam jak są u Ciebie zamki:D Teraz jest w pracy, ale póżniej mu pokażę;)
    Strasznie chciałabym je kiedyś w realu zobaczyć...może się uda..Są takie bajkowe w większości...te nasze, to bardziej warowne:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mam nadzieje , że męża dociagniesz do monitora :))
      Bedzie mi bardzo miło !!!

      Usuń
    2. na Twoje zamki zawsze dociągnę:D
      widział i podziwiał:)))

      Usuń
    3. To Ty teraz go dociągnij w te strony :)) Na reala :))

      Usuń
  3. Aniu, fantastyczna podróż... Dziękuję za przybliżenie wspaniałych miejsc, do których może kiedyś dotrę. Super to zdjęcie na schodach: Ty i Twoje małe księżniczki. Pozdrawiam ciepło! Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty podrożniczka ?! Mysle , ze na pewno rozkochałabyś się ...

      Usuń
  4. Fajne miejsca, warte zobaczenia....
    Może kiedyś będę miała możliwość zobaczenia na żywo :)
    Oby :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu jaka znowu cudna podroz, tak mi sie spodobala ze przemknela mi mysl a moze sprobowac i jechac!!?? Mocne usciski za fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana z Twojego Bonn to jakies 200 km więc .... Aż dzie ,że jeszcze nie byłaś :))
      Może Cie poprowadzam ??!!

      Usuń
  6. Jak ja lubię podróżować razem z Tobą:)))zamczyska kocham po prostu:)))piękna wycieczka:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej spodobał mi się zamek w Heisdorfie. Wizualnie z zewnątrz wydaje się bardzo ciekawy.
    A tak na marginesie powiem, że ja 5 dni w tygodniu po 8 godzin spędzam na zamku... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) to masz piekne miejsce pracy :)))
      Heisdorfski lubie , zwłaszcza za szczytny cel jakiemu służy :))

      Usuń
  8. pięknie jest tam, trzeba to kiedyś zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten ostatni robi wrażenie! Podróżniczko nasza, dobrze, że o tym nam tu piszesz, dzielisz się zdjęciami i opowieściami. Zawsze wiem, że jakby co to u Ciebie się dowiem, co fanego można zobaczyć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) ech to takie podróże za miasto ;)

      Usuń
  10. Piękne są te zamki, warto ja zobaczyć.
    Aniu coś masz zablokowane na blogu? Bo miałam problem, żeby na niego wejść. Pojawia się komunikat "Nie można wyświetlić żądanego profilu usługi Blogger. Wielu użytkowników usługi Blogger nie zdecydowało się jeszcze na upublicznienie swoich profilów".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za informacje :) już poprawiłam ...

      Usuń
  11. Uwielbiam takie zamczyska, maja swoja tajemnice.
    Aniu, piekne zdjecia, te letnie wywoluja u mnie tesknote za latem.
    Uwielbiam te podroze z Toba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło .,. Ja zawsze jak widzę coś ciekawego intrygujacego ... Notuje , w głowie , w notesie ... Do zobaczenia w przyszłości :)
      Bo nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy zaniesie nas życie :))
      Lato ... Coraz bliżej , to dobra strona nowego roku :))

      Usuń
  12. Cudowne wszystkie!Zobaczyć na żywo to by było coś,może kiedyś nadarzy się ku temu okazja:)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopoki życie trwa .... Nigdy nie wiadomo gdzie nam bedzie dane żyć ...

      Usuń
  13. Dzięki za wycieczkę :*
    W proponowane linki chętnie kliknę, ale muszę się przygotować odpowiednio - czyli mega wielki kubas ulubionej herbatki, bo widzę że będzie co poczytać i na czym oko zawiesić. ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Ada :))
      Miłej ,długiej herbaty!

      Usuń
  14. piękne wspomnienia hmmm i Księżniczka piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie wspomnienia ... To moja codzienność :))

      Usuń
  15. U Ciebie Aniu zawsze tyle się dzieje:)
    ostatni zamek naprawdę robi wrażenie...pewnie z bliska jeszcze większe:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bliska i z oddali ... Oj tak ....

      Dzieje się ... Ale tez sporo czasu na delektowanie się życiem :))

      Usuń
  16. Piękne zamki :) Pamiętam jak z moimi rodzicami i rodzeństwem zwiedzaliśmy wszystkie zamki na Jurze, to była przygoda :) Pewnie Twoje dzieci będą Wasze wycieczki wspominały z równie dużym rozrzewnieniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mam nadzieje ze tak bedzie :) póki co bardzo do zamków księżniczek lubią jeździć :)

      Usuń
  17. Swietne miejsca, magiczne.. Lubie tajemnicze zamczyska, a Twoje zdjecia fajnie oddaja klimat. W pieknym miejscu na ziemi przyszlo Ci mieszkac:) Pozdrawiam Aniu!
    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pierwsz tezą się zgadzam , z drugą ...
      No cóż wszędzie i zawsze da sie znaleść cOś ciekawego do zwiedzania , do zobaczenia i sfotografowania .... Trzeba tylko chcieć !
      Ale Tobie tego akurat pisać nie muszę :))
      Pozdrawiam Aniu !

      Usuń
  18. Bardzo interesująca wycieczka Aniu, piękne zamki, chętnie bym je zwiedziła...w czerwonym płaszczyku wyglądasz ślicznie...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Basiu .. Mimo ,że nie był to post stylizacyjny .. Wyprawne oko dostrzegli i ciuchy :))

      Usuń
  19. Uwielbiam zamki. Dziekuję za wspaniałą wycieczkę. Piekne są. Pewnie nigdy ich nie zobaczę na żywo. W Polsce mój ulubiony to Ogrodzieniec.
    Pozdrawiam cieplutko:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie môw nigdy :)
      Tak , Ogrodzieniec jest super ! Uwielbiam ruiny !

      Usuń
  20. Świetne zdjęcia, aż chce się jechać i zwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne ujścia aż chce się w nich mieszkać :)

      Usuń
  21. Niektóre z tych zamków robią wrażenie!

    OdpowiedzUsuń