czwartek, 13 marca 2014

Pocztówka z Liège







Weekend, ciepło i słonecznie. Co to może oznaczać ?! Tylko jedno !!!
WYCIECZKA !!!!!
Sezon na tegoroczne wędrówki bliskie i dalekie uważam z otwarty. Zainaugurowaliśmy wyjazdem do belgijskiego Liège. A powodem dla którego chciałam tam pojechać były te schody



Montagne du Bueren.
373 stopnie


Ala -wow, to są schody do samego nieba.....


My- oj, nie damy rady tam wejść
Ola - damy, damy :):):)

Daliśmy








Liège jest trzecim co do wielkości miastem Belgii, uniwesyteckim, najbardziej frankofońskim , miastem w którym urodziła się Violetta Villas
( dokladniej urodziła się w jakimś miasteczku tuż pod, które teraz zostało wchłonięte przez Liège)

U podnóża tych schodów znajduje się sklep polski :) prowadzony przez sympatyczne małżeństwo Polaków, którzy z dumą opowiadali, że na te schody wchodzą tylko turyści, że mieszkają tutaj 40 lat i nigdy nie byli......
Hmmmm .... Nawet te 40 lat temu ??!!! Znając siebie wchodziłabym co najmniej raz w roku , złaszcza że widoki piękne ,








a i skwer na pikniki idealny....







Samo miasteczko nieco zaniedbane, i..... mocno zasiedziane przez społeczność muzułmańską, z całym klimatem.... Nieładu, trąbiących Klaksonów, muzyki arabskiej dopływającej z samochodów, brudnych dzieci......hmmmm ..... .........













Wystąpili
Anna,Alicja &Aleksandra
Oraz




Ramaneska - guess%
Spódnica 1,2,3 Jour
Bluzka - H&M  ( uwierzcie na słowo - granatowa)
Apaszka -nn
Torba - Tommy Hilfiger
Buty - tamaris ( po mieście noszę czarne szpilki, na wycieczkę postawiłam           jednak na wygodniejsze ;)



ach i zapomniałabym ....w Liege znajduje się jeszcze bardzo nowoczesny, ascetyczny w formie dworzec kolejowy




83 komentarze:

  1. Imponujące schody i Ty też imponująca , ołówkowa i ramoneska to jest to co lubię :-) Zdjęcia robia wrażenie, trzeba gdzieś też uderzyć co by sie nie zasiedzieć w domu ,pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) ja sama tez lubie sie lepiej w wąskich spodniczkach :) a
      Szary z granatem ostatnio u mnie rządzi niepodzielnie :):):)
      Pogoda u nas taka ,ze siedzenie w domu jest jakimś dziwactwem :)

      Usuń
  2. Jej ale schody!!! Super! Z chęcią bym się wdrapała po nich na górę bo bardzo lubię takie wyzwania:)
    Podziwiam jednak że dałaś radę w obcasach! :) No a poza tym to ślicznie wyglądałyście wszystkie trzy!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha
      Większym wyzwaniem dla obcasów jest bruk niż schody ;)

      Usuń
  3. Schody, jak i widok z góry naprawdę świetne - dziwie się temu małżeństwu, choćby i z ciekawości warto wejść, a i chyba są dobre na poprawę kondycji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tez sie dziwie :) 20 lat mieszkałam w Krakowie a wycieczki na rynek czy na Wawel były zawsze w repertuarze .... Wejść warto !

      Usuń
  4. O tak! Schody do nieba! I jaki piękny z nich widok! A Ty, nawet na wycieczce, prezentujesz się bardzo elegancko, jak jakaś kobieta biznesu :-)) Twoje córy zaś...przeurocze...:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) do nieba :):):) albo do piekła patrząc z góry ;);)
      Jakoś tak , nie mam sie w co ubrać ostatnio !

      Usuń
  5. Jej, jak cudnie, jak wszystkich i mnie schody zachwyciły, ale nie mniej zachwycasz Ty i dziewczynki:):):)
    Ślicznie wyglądasz, ołówkowa to to co lubię, ramoneski zazdraszczam okrutnie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) dziękuje Agnieszko:):) to spódniczka od garsonki ;)

      Usuń
  6. Dworzec robi wrażenie, świetna wycieczka Aniu, miło było pozwiedzać, ja też chyba bym była na tych schodach i to często...niesamowite, wszystkie dziewczyny jesteście na A...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez chętnie ... Raz jeszcze z koszem piknikowym :)

      Usuń
  7. Widoki są przepiękne. Świetne ujęcie schodów.
    Co do stylizacji, to zachwycam się Tobą coraz bardziej. Naprawdę rozkwitłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Grażynko :):):)
      Tak ostatnio czuje sie najlepiej :)

      Usuń
  8. Ale dawno nie byłam na wycieczce!!!
    A na takie schody tez wbiegałabym co jakiś czas - dobre na pośladki:D Widoki wspaniałe, więc byłoby przyjemne z pożytecznym;))
    Jak ktoś tam mieszka i nigdy na nie nie wszedł, to dziwny jakiś;)
    Dzieci Twe ani wyglądają na w pełni szczęśliwe, więc brudne też muszą ciut być:D

    Super miasto! Dworzec niesamowity...Dzięki za wycieczkę:D
    Acha! W tej kiecce i kurtce laska jesteś i już!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha ja też jak sie na nie wspinaliśmy to pomyślałam , ze są świetne do trenowaniA siły biegowej ;) taki trening 3 razy góra - dół
      Tak, moje dzieci maja sporo "wolności"

      Usuń
    2. Rocky tak trenował:D
      A dzieci swoją wolność muszą mieć;)))

      Usuń
  9. Zawsze powtarzam że lubię Twoje pocztówki:)))piękne zdjęcia i Ty wyglądasz świetnie:)))małe modelki są słodkie:))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) wiem Reniu ,że w Tobie mam dobrego odbiorcę :) i bardzo mi z tego powodu miło :):):) pozdrawiam serdecznie :):):)

      Usuń
  10. Ciekawe miejsce :D !!!
    Schody do nieba!!! Nie dałabym rady w obecnym stanie :D. O ile po płaskim chadzam sobie bez problemu, to sforsowanie 3 pięter powoduje, że sapię jak wieloryb!!! W praktyce na każdym pięterku robię sobie odpoczynek ;).
    Ania wyglądasz przepięknie, a Twoje nogi są warte milion dolców!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha za tym murem przy skwerku znajduje sie szpital ;) ciekawe czy mają porodôwke ;););)
      Jaki komplement :):) dzięki Kochana !

      Usuń
  11. Jesteście super dziewczyny, wszystkie 3, no zgrabniucho w tej spódniczce Aniu wyglądasz. Świetne zdjęcia. Chętnie zobaczyłabym to miejsce. Choćbym miała paść, to weszłabym po schodach na samą górą i myślę, że mój Misio też by za mną poczłapał. Pozdrawiam piękne turystki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha wspinaczka bardzo przyjemna . Można usiąść i oglądać widoki , jak łapie zadyszka.
      Dzięki Basiu , także w imieniu dziewczynek !

      Usuń
  12. pięknie, bardzo pozytywnie;)
    zapraszam do mnie i do obserwacji jeśli Ci się spodoba;*
    www.redlips-evelinafashion.blogspot.com
    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  13. O byłaś w Liege kochana! to juz nastepny przystanek to tylko Bruksela :) wiesz, mam zdjęcie na tych samych schodach, są bardzo malownicze! Pieknie, wiosennie wyglądacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet pomyślałam o Tobie w tym Liege ;)
      Pozdrawiam Aguś !

      Usuń
  14. Anka, Ty młodniejesz w oczach. Co tam schody, Ty śliczna jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  15. O, ramoneska! To chyba nowy zakup. Bardzo udany!
    Rzeczywiście wspaniały widok z tych schodów! Zachwycił mnie jednak dworzec. Moje pierwsze skojarzenie: Ciudad de las Artes y las Ciencias w Walencji. I rzeczywiście! Ten sam architekt - Santiago Calatrava, jest twórcą obu projektów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , jest nowa :) czuj się odpowiedzialna za ten zakup ;);)
      Tez lubie taka architekturę i formę , choć na architektach sie nie znam ;););)
      Walencja ... W tym toku będę przejeżdżać obok ;) jadąc na wakacje .... Docelowo w rejon Murcji ;)

      Usuń
  16. Aniu! Za ramoneske chcialaby Cie wysciskac, pieknie do Ciebie pasuje, wygladasz super. Podoba mi sie jej polaczenie z olowkowa spodniczka.. Nie probowalam jeszcze takiego miksu, ale to pewnie dlatego, ze.. nie mam w szafie olowkowej spodniczki;);) A i jaka fajna torbe tu widze…:)
    Miejsca piekne, schody i dworzec robia wrazenie. U mnie tez sezon wycieczkowy rozpoczety!!
    Buziaki. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie połączenie jest ... Obłędne ! Spódnica traci oficjalno- biurowy styl ;) zwłaszcza szara ;);) mnie urzekla od pierwszego przymierzenia i o wiele bardziej czuje sie w takim zestawieniu ;) niż tym z poprzedniego posta !
      Wiem, Aniu zawsze z przyjemnością zaglądam w zakamarki gdzie jeszcze , podkreślam JESZCZE nie byłam :)

      Usuń
  17. O jacie! Aniu! Ty w te spódnicy wyglądasz obłędnie! Boziu, wygląda jak uszyta na Ciebie by podkreślić wszystkie Twoje atuty! A jeszcze w zestawieniu z ramoneską, to jest to! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Basiu , dobrze mieć jakieś :) atuty ;)

      Usuń
  18. Aniu nie dodam nic nowego, innego prezentujesz sie wspaniale, jednak ta olowkowa spodnica jest szalenie kobieca i seksy, tak tak wlasnie wygladsz, a Twoje slicznotki jeszcze nie seksy ale sliczniutkie sa. Dziekuje ze moglam cos znowu zobaczyc, Liege znam tylko z trasy jak kilka lat wczesniej jezdzilismy pare razy do roku do Paryza.... Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;);) ja do tej pory znałam z drogowskazów , żeby objechac LUX ;) z pominięciem miasta ;)

      Usuń
  19. Aniu, ślicznie wyglądasz !!! i jesteś bardzo dzielna - w wąskiej spódnicy i w szpilkach pokonać tyle schodów ?! to jest wyczyn !")

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O butach wiedziałam , na co sie porywam , wybrałam nie do konca szpilki , ale najwygodniejsze do spódnicy ;) i fakt wąska spódnica była największym wyzwaniem ;) o czym akurat wogole nie pomyślałam ;)

      Usuń
  20. WOW! Te schody robią wrażenie. Dużo stopni ale widoki piękne. Dworzec to podobałby się mojemu mężowi; on lubi wszystkie dworce. wspaniała wycieczka, piękne zdjęcia. Najładniejsze to, na którym klęczysz z dziewczynkami:) Ty, Aniu wyglądasz bardzo elegancko, nie bolały Cię nogi? tyyyle schodów...
    Pozdrawiam cieplutko :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Soniu , nie bolały ;) Hahaha moje nogi wiele mogą ;) oj bardzo wiele :):):)

      Usuń
  21. Ojej jak cudownie! :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ładna stylizacja i piękna wycieczka. Schody robią wrażenie - może dość trudne do pokonania, ale z góry widoki piękne :) Pozdrawiam Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Jolu , bardzo cenie sobie Twoje merytoryczne komentarze :)

      Usuń
  23. Wspaniale wyglądasz w tej ramonesce!
    A co do Belgii to podobny klimat do Francji, muzułmanie powoli zajmują Europę. Będąc w Belgii, nie słyszałam o tych schodach, skąd wytrzasnęłaś to miejsce?
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki , nie sądziłem,ze tak polubię ramoneskę!
      Ja nie martwię sie tym ze przyjeżdżają do Europy , tylko tym ze żyją w enklawach , nie asymuja sie z autochtonami i .... Co niestety widać ... Nie dbają o dziedzictwo narodowe .
      Skąd , mapa :) i Wikipedia ;) co jest w tej a tej miejscowości warte zobaczenia :):):) ode mnie to tylko 150 km ;)

      Usuń
  24. piękne miasto... ale cała Belgia jest bajkowa, więc czemu tu się dziwić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , jest w niej wiele miejsc bardzo urokliwych :)

      Usuń
  25. Inspirujący post, piękne widoki i oczywiście chęć tego by dobrze wyglądać co wychodzi. Elegancja, ale na co dzień.. świetnie ;)
    Pozdrawiam, Nabil

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam Twoje zdjęcia, a dziewczynki jak laleczki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) ja uwielbiam moje dziewczynki :):):)

      Usuń
  27. Dzięki za przybliżenie tego miasteczka :) i ta opowieść o Villas,nie wiedziałam..
    Schody są cudne,tez bym wchodziła ze wzgl na widoczki.
    Tylko ta muzułmańska społwecznośc,głupio się przyznac,ale tez by mnie zrażniła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne Są takie ciekawostki ;) tez nie wiedziałam ;)
      Zawsze tez myślałam ze jestem bardziej tolerancyjna ... Mam sporo znajomych muzułman , lubie ich jako ludzi , uwielbiam ich kuchnie , ale ... Tego niedbalstwa jakoś wybaczyć nie mogę ;)

      Usuń
    2. Tak,ja tez jestm tolerancyjna :)
      Np w ubiegłą wigilię gotowałam w domu razem z wietnamczykiem,pozdrawiając Buddę :) ale właśnie nie lubię jak mówisz-niedbalstwa czy tam lenistwa,nieładu itp

      Usuń
  28. A ja kurcze pochwalę nie tym razem Ciebie-bo i tak nie szczędzę Ci pochwał ;-); tylko bluzę Twojej curencji w kotki. Sam nie wiem co jest śliczniejsze-pyszczki tych futrzaczków czy "pyszczek" córci. Po prostu bluza obłędna.
    Rzecz jasna Twó jest i tak najpiękniejszy ;-).
    ps. Niedawno zasiałaś u mnie ziarno-długa nad nim myślałem i z Żoną rozmawiałem o tym.Zapewniam Cię;że przyniesie 100 krotne plony bo skierowałaś zagubionych na właściwą drogę..:-).

    OdpowiedzUsuń
  29. Hahaha tak , Ali bluza jest rewelacyjna ! Sama kupiłam ;)
    Ps . Mam nadzieje ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. piękne widoki :)

    www.cho-i-ne-czka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Swietna wycieczka! Marza mi sie zdjecia na tym dworcu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och tak :):):)

      Te małe ludziki na nich to my ;);) tyle ze moje panny juz zmęczone były i zatrzymaliśmy sie tam ....Hmmm z nie zdjęciowego powodu ;)

      Usuń
  32. wow .....bellissimo......http://bastonidifashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten dworzec jest przepiękny. A schody... świetne dla kondycji :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zazdroszczę tak wspaniale spędzonego czasu <3 Piękne widoki i TE schody - szacun! :]]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulubiona forma spędzania czasu z rodziną :) Thx !

      Usuń
  35. Schody jak w Pradze na Hradczany :)
    A ramoneska rządzi, jak widzę. I bardzo dobrze, bo robi się luźno ale i kobieco. Z wąską kiecką miodzio :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Hradczany chyba z zakretami , jak pamietam ;)
      Oj , tak ramoneske kupiłam w całości ;)

      Usuń
  36. Annna.
    Piszę z tłumacza. Mam nadzieję, że może mnie zrozumieć.
    Nie odwiedziłem bloga. Ja kochałem swoje zdjęcia.
    Witryny, które pokazują, są piękne. Dziewczyny są świetne i są codziennie piękniejsza i bardziej elegancki.
    Kurtka skórzana pasuje ci bardzo dobrze i w połączeniu z prostą spódnicę i niebieska koszula są bardzo nowoczesne.
    Dziękuję bardzo za komentarze.
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  37. Cura ja uważam to za urocze ;)
    Mimo ze to prawdziwa schizofazja ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. ależ piękne zdjęcia, i ta soczysta zieleń
    schody są zachwycające

    OdpowiedzUsuń
  39. Wyglądasz pięknie! Fotki jak zawsze świetne! aż by się chciało tam być............. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) tak ,czasem warto zaglądać gdzie indziej niż tylko do stolic :)
      Pozdrawiam Kasiu !

      Usuń
  40. Pocztówka a raczej pocztówki super ! Fajne zdjęcia ale nie tylko widoki - super ramoneska a i torebka przyciąga mój wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pocztówki , te pocztówki to także cześć mojego życia :) nie jestem modelka , nie przebieram sie na zdjecia i do ściągnięcia , więc uwagi ze coś jest fajne cieszą mnie podwójnie ! Pozdrawiam serdecznie !

      Usuń
  41. Ale tu ciekawie u Ciebie jest, normalnie zostaję jako obserwator :) A kurteczka cudowna, ale pod żadnym pozorem nie zwijcie jej ramoneską bo takową nie jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ??!! Czemu ??!!
      Wg opisu na Wikipedii ma wszystkie cechy klasyku
      Podwójne klapy , zamek przesunięty , naramienniki i pas od dołu , jest czarna i z prawdziwej skóry ;))

      Usuń
  42. Świetne zdjęcia, miło zobaczyć to samo w czyimś obiektywie :)

    OdpowiedzUsuń