środa, 23 kwietnia 2014

Pocztówka z ...Hagi



Wieczorny pomaratoński odpoczynek- tylko nad morzem! jak się okazało, miałam tak spuchnięte stopy, że weszłam tylko w adidaski :) nie są zbyt wyjściowe , ale mają niezły kilometraż zaliczony i wnet czeka je sportowa emerytura.
wiedzieliście, że buty po około 800 km tracą właściwości amortyzacji ??!!



Mieszkać nad morzem to jedno z moich niezrealizowanych marzeń :) dlatego w takie dni jak ten ,mimo zmęczenia sporo we mnie entuzjazmu.







i żeby zakończyć naszą wycieczkę po Holandii , kilka fotek z Madurodamu, czyli Holandii w pigułce :) który znajduje się też w Hadze

Najważniejsze , najbardziej znane zabytki , budynki pomniejszone o 25 razy i wszystko to interaktywne- pociągi jeżdża, statki pływają, samoloty kołują, mosty zwodzone, śluzy działają!
To robi wrażenie!

 
ten rotterdamski most pamiętacie ??!!

i ten szklany budynek

no może nie wszystko chce być 25 razy mniejsze ;))





90 komentarzy:

  1. zazdroszczę Ci tego, że tyle pięknych miejsc w Europie już zobaczyłaś, naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama sobie tez czasem zazdroszczę ;););) ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i marzy mi sie mniej ucywilizowana cześć Europy - Islandia ,Szkocja czy Skandynawia - taki np Spitzbergen , to było by coś !!!

      Usuń
  2. Jej, jak ja kocham morze, niestety muszę na nie jechać przez całą Polskę ( mieszkam na południu), zdjęcia piękne, dziewczynki w sabocie ( tak się chyba nazywają? ), świetne:):)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy na nie czy nad nie to i tak strasznie daleko .... Wiem ,ze Krakowa tez była to cała wyprawa ;););) tutaj bliżej 350 km dobrymi drogami ;);)

      Usuń
  3. :-) morze..ale ja jednak wolę góry ;-). Natomiast park miniatur jest rewelacyjny;szkoda; że w Polsce wart polecenia jest Kowarski-a to szmat drogi od Lublina ;-(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Góry tak , ale morze latem obowiązkowo !!!!
      W Pl park miniatur Znam tylko w Inwałdzie k/ Wadowic i ..... Nie ma porównania ;);)

      Usuń
  4. Jakie przyjemne zdjęcia. Ja nad morzem byłam ostatnio 3 lata temu. A mini Holandia robi wrażenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja co roku staram sie być latem nad morzem .... Uwielbiam .... Nawet męża znad morza mam ....

      Usuń
  5. Soooo beautiful *__*

    Kisses,

    Nicole

    www.nicoleta.me

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna wycieczka - chętnie bym zobaczyła taką mini Holandię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie gdyby nie dzieci to byśmy sie nie wybrali , a naprawde warto !

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia, Holandia w pigułce robi wrażenie...morze...ale mi się marzy...
    Piękne zdjęcie z dziewczynkami...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak .... Mnie tez od razy zamarzyły sie wakacje !!!

      Usuń
  8. Ależ ja kocham morze <3 Co roku ostatnio jestem tam ze znajomymi :) Nie mogę już doczekać się wakacji :D Świetne zdjęcia :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieprawdaz , ma coś w sobie magicznego ,zwłaszcza dla nas śródlądowcow !

      Usuń
  9. Żadne z moich butów tyle kolosów nie zrobiły!!!
    A ten nadmorski zestaw bardzo mi się podoba! Żółć, paseczki i nawet te jedyne pasujące adidaski podpasowały:D
    A ja jako dziecko mieszkałam nad morzem! Ale nic nie pamiętam i nawet fotek nie mam...Szkoda...
    Wycieczki do mini Holandii zazdraszczam, a jakże!
    Dzieciaki miały frajdę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pomieszkiwałam okresowo , na 3 miesiące wakacji ;);); a teraz nawet moi teściowie sie wynieśli na swoją ojcowizne na zamojszczyznę :(:(:(

      Usuń
    2. To nie ma rady...musisz se na stare lata domek nad morzem sprawić:D

      Usuń
    3. Hahaha chyba jak przeżyję mojego męża ;) który za nic nad może nie chce wracać ;) chyba ze w Hiszpanii , ale ja wole te chmury , zachody słońca i zimna bryze , zdecydowanie ciągnie nie na północ ;)

      Usuń
  10. Look na plaży bardzo fajny. Moje ukochane - czerń biel i żółty razem ;)
    Druga część postu to ciekawa atrakcja turystyczna. Poczułem się trochę jak dziecko, sam bym chętnie zobaczył to miejsce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładniej granat , ale kto by sie tam czepiał ;);)
      Wierz mi pokierować pociągiem , ugasić pożar tankowca , czy odpalic helikopter - sama frajda !

      Usuń
    2. Teraz kiedy wiem, że to był granat widzę to, ale normalnie niestety kontrast zdjęcia robi go czarnym na pierwszy rzut oka ;)
      Tej frajdy zazdroszczę i życzę Ci więcej takich dni szczególnie teraz w okresie wiosenno letnim ;)

      Usuń
  11. Chciałabym mieszkać nad morzem :) Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też , kocham tam nawet ten zimny , mocny wiatr ...

      Usuń
  12. oh jakie piekne zdjecia i cudne widoki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;);) nad morzem jest cudnie w słońcu :):) to prawda !!!

      Usuń
  13. jesteś niesamowita z tym bieganiem! fajnie wyglądasz i nawet te adidasy pasują :) no i zdjęcia fantastyczne :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasowało na stopy ;) to było najważniejsze ... Dzięki za sportowy trend i za królujące neony ..... ;););)

      Usuń
  14. Tego morza to tylko pozazdrościć, ile bym dała by tam się znaleźć :) a ten park miniatur to świetne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja tez tylko na jeden wieczór ...:(:(

      Usuń
  15. piekne zdjęcia , jesteście świetne dziewczyny ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Twoje pocztówki są do pozazdroszczenia:))ślicznie wyglądacie:)Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim butom do biegania daleko do 800 km,całe wieki więc o amortyzację jestem spokojna :))
    Fajny odpoczynek nad morzem,można nabrać nowych sił :)
    Ja morze zobaczę najszybciej w lipcu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ponownie dopiero we wrześniu .....
      Nic sie nie martw i 800 km wybiegasz !!!

      Usuń
  18. Ha ha! Mewa wygląda jak olbrzymka;)) Ale fajne miejsca w tym poście pokazałaś:) A ja za niecałe dwa tygodnie jadę nad polskie morze i bardzo się cieszę!! Dawno tam nie byłam, nie było kiedy i z Pozania jest bliżej jakoś niż z Łodzi i lepsze połączenie bo do Kołobrzegu o świcie. Tęsknię za tym zapachem morskiej bryzy i piachem pod stopami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha dokładnie !!!
      Z Poznania dokładnie tyle jak z Luksemburga do morza ;);)

      Usuń
  19. Mini Holandia super - pewnie dziewczynki były zachwycone :)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo ładne zdjęcia i fajne dzieciątka;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Morza zazdroszczę wszystkim i wszędzie :-))) Przepiękne zdjęcia, a dziewczynki wyglądają na szczęśliwe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest coś magicznego w tym wietrze , zapachu , piasku pod stopami .... Ja tez !

      Usuń
  22. MORZE!!!!!! Jak mi się chce i to takiego chłodnego, z wiatrem i pustą plażą! Adidaski wg mnie wyjściowe, a nawet wybiegane :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez takie najbardziej uwielbiam , trochę dzikie i nieprzewidywalne , nawet ten zimny wiatr kocham ....
      No laik obuwniczy ;););) wiele osób juz grzm ze tego maratonu tez juz w nich nie powinnam biegać ..... ;) ok zostaną do chodzenia ;););) zamiast szpIlek

      Usuń
  23. WSPANIAŁE MIEJSCE, WSPANIAŁA ENERGIA
    ♥ ♥ ♥
    całusy z Gdyni:*
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wiedzialam z tą amortyzacją :-) A w Hadze może będę niedługo może bo u mnie wszystko na spontanie leci :-) Cudowne pozytywne zdjęcia kochana moja :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zycze Ci tego ... Jest taka ..... Uporządkowana ... Można sie wyciszyć .... A plaża piękna ....i póki co pusta ... I to jej najwieksza zaleta :):)

      Usuń
  25. Świetne fotki, nr rewelka!!! Mini Holandia bardzo ciekawa. Morze, fale, wiatr targający włosy - oj też moje klimaty. Mogę godzinami spacerować brzegiem plaży i rozmyślać i rozmyślać bez końca... Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  26. Park miniatur fantastyczny .) Morze ... od urodzenia mieszkam nad morzem , to dla mnie po prostu oczywiste ,że aż chyba nie doceniam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ! Ja całe zycie marzę o mieszkaniu nad morzem ... Mieszkam w państwie bez dostępu do morza :(:(:(

      Usuń
  27. Mieszkalam w Polsce niecale 100 km od morza…norma bylo kazdy cieply weekend spedzac na Baltykiem, a ja - uwielbiam plaze i szum fal! Obecnie tez nie mam dostepu do morza i jest to jedna z kilku rzeczy, ktorej mi najbardziej brak…
    Piekne miejsca, wspaniale rodzinne fotki - Dziewczynki sa coraz piekniejsze:):) No i Mama tez… Nawet w tych adidaskach prezentujesz sie niezwykle uroczo:)
    Buziaki. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie dziwnie byłoby biegać po plaży w szpilkach ;);)
      Tak ..... Brak morza ... Ja zawsze teraz mówię , ze i tak mieszkam bliżej niż kiedykolwiek ;) zaledwie 350 km a nie 650 ;););) zawsze to jakiś progres ;) w odpowiedz im kierunku

      Usuń
  28. Kilka dni mnie tu nie było- I proszę- kolejny podróżniczy post- uwielbiam !!!
    Gdzieś w Polsce też można zobaczyć miniaturki różnych budowli, ale cała holandia w jednym miejscu! Super !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Np w Iwałdzie k/Wadowic , ale wierz mi skala przedsięwzięcia inna :)

      Usuń
  29. Tak Aniu pod tamtym adresem prowadzilam bloga ale niepowolane osoby go odnalazly i nie wszystki bylo w zwiazku z tym cukierkowo wiec zdecydowalam sie usunac i pozostac troche bardziej anonimowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się niezmiernie że znalazłaś drogę do mnie !!!!
      Juz sie wpisuje na listę obserwatorów !!!!
      Cieszę sie tez niezmiernie ,że wszystko ( poza nieprzychylnymi ) u Was dobrze !!! Pozdrawiam !!!!!

      Usuń
  30. świetne zdjęcia :)
    piękne miejsca :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki
      Dokładnie tak !
      Rownież pozdrawiam !!!

      Usuń
  31. fajny, prosty zestaw, a miejsce magiczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym dniu chyba najmniej sie zastanawiałam jak wyglądam ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  32. O byłam kiedyś w MaduroDam, strasznie dawno temu....jeszcze nie mieszkalam w NL, tylko przyjezdzalam do Marcelka na weekendy ;) obwozil mnie tu i tam :) musze sie tam jeszcze kiedys wybrac...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) zastanawiałam się czy byłaś :):):)
      Wg mojego rankingu morze i tak wygrywa , ale jako atrakcja turystyczna - świetne miejsce. Robi wrażenie /):)

      Usuń
  33. nie byłam tam nigdy niestety :(


    ps. a u mnie? BABY BLUE - must have sezonu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy niewiadomo kiedy będziesz miała okazje !!!
      Zaraz zajrze :):)

      Usuń
  34. Hey :)
    Your blog is really great-i love it so much. Maybe you're interested in following each other ? I would love it ❤ Pls let me know in a comment on my blog
    kisses, Anna ♥

    OdpowiedzUsuń
  35. Niesamowity jest ten ptaszek wśród koników !!!

    OdpowiedzUsuń
  36. zazdroszczę wycieczki, super zdjęcia, widać, że wypoczywacie, ma Pani przeurocze córeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) takie krótkie wypady za miasto , urok emigracji ,że wygląda jak daleko ;););)

      Usuń
  37. Świetna wycieczka, morza zazdroszczę :) baaardzo... kiedyś zwiedziłam zminiaturyzowany Paryż w Paryżu fajna przygoda :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie zamki na Loarą ?!?!?! Pod Paryżem ?!?!? Nie wiem ... Tak mi sie obiło o uszy ;););)
      To atrakcja głównie dla dzieciaków , zwłaszcza interaktywna :):)

      Usuń
  38. świetne bedziecie miec wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie ze czasem za wiele ;)
      Miło Cie widzieć , znikasz ostatnio z blogosfery

      Usuń
  39. Ale szczęściara z Ciebie, takie piękne miejsca zwiedzasz i to jeszcze z takimi małymi uciechami, Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Styl życia :)
      Dookoła nas tyle miejsc wartych odwiedzenia . Niezależnie od tego gdzie nasz dom

      Usuń
  40. Aniu, fajnie odnaleźć Twój blog, zostaję stałym wizytatorem:)
    morza zazdroszczę - niesamowicie odstresowuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie mi miło , na twoim blogu wyskakuje mi jakiś błąd i nie chce sie dodać jako obserwator , ale zeby nie zgubić , zrobiłam zakładkę :):) napewno będę wpadać!!!
      Morze , tak , szkoda tylko ze na jeden dzień :)

      Usuń
  41. Wyobrażam sobie, jak dziewczynki (małe i ta duża) były zachwycone buszując wśród tych holenderskich atrakcji! :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Duża to wyjątkowo mało energii miała ;) ale tak , podobało mi sie :)

    OdpowiedzUsuń