niedziela, 27 lipca 2014

Pocztówka z ...Nancy



Nancy uważam za jedno z najpiękniejszych miast Francji. Przebija u mnie nawet Paryż. I choć od dawna miałam ochotę was tu zabrać, to jakoś ...nie po drodze...
Od Luksemburga oddalone jest o 120 km.
Wyobrażałam sobie siebie w pięknej zielonej sukience ....będzie wspomnienie Anny sprzed bloga, sprzed poszukiwań siebie w sobie, kiedy zdecydowanie więcej pieniędzy wydawałam na książki nie na ciuchy ....kiedy t-shirt i jeansy wystarczały :)



ok. Nancy- dawna stolica Lotaryngii. Siedziba książąt lotaryńskich. Dla piękna i rozkwitu którego mocno się przyczynił elekcyjny król Polski  Stanisław Leszczyński.
W historii Polski mało znana i wyrazista postać, mało tego dość nieudolna.........wybrał Francję, dla niej i księstwa Lotaryngii zrezygnował z korony polskiej... W tym rejonie okazał się dobrym zarządcą i dzięki niemu Nancy może się pochwalić takim a nie innym placem ....







w nagrodę został .... teściem Ludwika XV przyłączając Lotaryngię do korony francuskiej








tym razem przewodniki w ogóle nie przekłamują. Plac Stanislaw jest jednym z najpiękniejszych placów Europy, z przepychem ,ale też z ogromnym smakiem odtwarza barokowego ducha tych czasów.




miasto pełne ogrodów i parków..




wspomnienie mojego blondu




i ciekawej architektury











ja na jej uliczki z przyjemnością jeszcze wrócę .....

 
 
 
Zdjęcia zrobiono w maju 2011 roku, ponad rok przed założeniem bloga ....i przed początkami moich metamorfoz ....mam wrażenie ,że wiele ,wiele się zmieniło :)

44 komentarze:

  1. Byłam w Nancy kiedy miałam bodajże 8 lat.... i niestety nic nie pamietam :( wiec może kiedyś tam wrócę i utrwalę sobie lepiej te wszystkie wspaniałości :)
    W koszulkach i jeansach też fajnie, ale fakt, teraz wyglądasz lepiej :P jak by powiedziała moja ciotka "bardziej rasowo" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz , ja nawet nie wiedziałam o istnieniu takiego miasta :)
      Może kiedyś stanie na Twojej drodze ponownie :) tego Ci zycze !

      Usuń
  2. miasto bardzo ladne, ale Paryz ma w sobie ta specyficzna magie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie zbyt wielkomiejski , wole magię małych miasteczek :)

      Usuń
  3. Anula....na pierwszym zdjęciu to nie Ty !!
    nie wierzę :)) Ty jesteś jak dobre wino dziewczyno :))
    z wiekiem wypiękniałaś na maxa :))
    metamorfozę fizyczną widać,ciekawa jestem tej mentalnej :) była taka?
    Miasteczko fajne,z tego co widzę,wezmę pod uwagę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gocha to tylko 3 lata :) aż tak szybko ludzie sie nie starzeją ;);)
      Mentalna na pewno tez była ;) chyba o wiele większa :)

      Usuń
  4. miasto jest piękne!
    bardzo żałuję, że w czasie mojego we Francji pobytu odwiedziłam tak naprawdę bardzo mało miejscowości :( szkoda, bo taka okazja może mi się drugi raz nie trafić prędko :(

    a czy ktoś tu nie miał wczoraj imienin :>?
    wszystkiego dobrego! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , Francja jest piękna , różnorodna i intrygująca ... I smaczna :):):) ja mogę wracać bez konca .
      Tak , były ;)

      Usuń
  5. Śliczne pocztówki, takie malownicze uliczki to ja uwielbiam bardzo bardzo i zawsze takich właśnie wypatruję na wakacjach i wybieram jako trasę zwiedzania;)) No zmieniłaś się:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Nancy napewno By Ci sie spodobało :) jest warte odwiedzin :)

      Usuń
  6. Piękne miasto, z ciekawą architekturą. Ja tak mam do tej pory, że wolę wydawać pieniądze na książki niż na ciuchy, i marzy mi się w domu wielka biblioteka, ale póki co mam mieszkanie, więcej póki co to tylko marzenie :)
    Już kilkakrotnie Ci pisałam, że Cie podziwiam, i że jestem dla mnie inspiracją w pewnej kwestii. Mam nadzieję, że niedługo będę miała czas, żeby przygotować post w czym :)
    Życzę Wam udanych wakacji i wracaj wypoczęta i pełna nowych pomysłów na posty. Uwielbiam do Ciebie zaglądać :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana , bardzo mnie zaintrygowałaś czym ?!?!
      Z niecierpliwością będę wyglądać postu !!!!!
      Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie miłe słowa

      Usuń
  7. Przepiękne miejsce!!! A Ty Aniu zmieniłaś się, rozkwitłaś!!! Książki, książkami, ale... dobrze, że wzbogaciłaś swoją szafę w fatałaszki inne niż jeansy i T-shirty :)
    P.S. Zaczęłam biegać!!! Na razie kiepściutko mi idzie (5 km w około 40 min.), ale ważne, że mam zapał i sprawia mi to niesamowitą frajdę!!! Kto wie, kto wie, może w przyszłym roku dam radę pobiec w maratonie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci Justynko !!!!
      Ja tez lepiej sie czuje ze swoją kobiecoscia :):) wiecej we mnie optymizmu i dzięki temu bardziej cieszę sie życiem :)
      Gratuluje ! Bieganie wciąga , warto sobie wyznaczać cele to pozwala sie zmobilizować wtedy kiedy sie nie chce ;)

      Usuń
  8. Niestety miałam okazję tylko zwiedzić Paryż... Pokazujesz, że Nancy jest warte zatrzymania się w nim, więc warto.. dla mnie wyglądałaś fajnie inaczej ale dobrze i podobasz mi się w blond włosach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak , jest warte.
      Blond ?! Hmmm to był przeloty kaprys ;) chyba lepiej sie czuje w ciemnoejszych ;) teraz mam naturalne ;)

      Usuń
  9. ale ja ci zazdroszczę tych podróży :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepięknie wygląda to miasto. Trudno mi ocenić, które piękniejsze, byłam tylko w Paryżu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paryż to Paryż , Francja ma o Wiele wiecej do zaoferowania :) pomyśl o wakacjach właśnie tam /)

      Usuń
  11. Piękna wycieczka! Z przyjemnością z Tobą pozwiedzałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło ze Cie zainteresowałam :)

      Usuń
  12. Lubię Twoje pocztówki:))bardzo ładne miasto:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. zachwycające miasto i bardzo ciekawa historia <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Też bym Ciebie jak i siebie widziała w tym mieście w jakiejś sukience... Wydaje się być bardzo romantyczne:)))
    A Ty się nic nie zmieniłaś!!! No może... kolor włosów! I cieszę się, że założyłaś bloga...Dasz wiarę, że byśmy się nie poznały?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dam wiary bo ciebie Siostro uwielbiam :):)
      I myśle ze wiele sie zmieniło ;)
      Na przykład właśnie sukienki ;);)

      Usuń
  15. Pięknie tam!!!,świetne zdjęcia!!! :)
    Jak dla mnie zmieniłaś się ze sportowej dziewczyny w elegancką kobietę !!! :)
    __________________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale to ujęłaś :) dokładnie tak !

      Usuń
  16. Piękne miasto, Oj dziewczyno śladem Twoim podróży to ja mogę chodzić ;)
    No to jak nie Ty, teraz w oczach masz pewność siebie, teraz wiesz co ubrać, a Ty w tym czujesz się doskonale ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo chyba w końcu wyleczylam sie z kompleksów przede wszystkim z mentalności ... Ja nie wiem , nie potrafię , inni są mądrzejsi ...

      Usuń
  17. Piękne miejsce, oj baaardzo piękne miejsce. Może kiedyś tam dotrzemy.
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam Ciw do zaplanowania podróży w te strony . Porozmiawaimy jeszcze o tym :)

      Usuń
  18. poszukiwanie samej siebie to mozolna ale i niezwykle ciekawa droga, podobnie jak ta podóż, za która bardzo Ci dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne miasto. Nigdy o nim nie słyszałam, a zdjęcia naprawdę są cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak Aniu, zmieniłaś się na wielki +...
    Piękne widoki, już tu byłam i podziwiałam ale nie zostawiłam komentarza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej miło ,ze wracasz :)
      Tez tak myśle , ze na plus ;);)

      Usuń