czwartek, 7 sierpnia 2014

Pocztówka z ...Roztocza cz.2





To kontynuacja naszego spaceru po Roztoczu. Prawdziwa gratka dla geologów. Szumy nad Tanwią.
24 małych wodospadów na Tanwi i Jeleniu na szlaku szumów, uznawanych ze jeden z najpiękniejszych na Roztoczu.




czemu mieszam tu geologów i czemu to taka osobliwość poczytajcie tutaj na portalu o Roztoczu
znajdziecie też wiele innych informacji praktycznych o możliwościach wypoczynku w tym rejonie Polski

Ciekawe ,nieprawdaż??!!
Dla mnie prawdziwa gratka i cudowny spacer








i małe przerwy




by iść  dalej i dalej






a jak spacer z dziećmi
 to musi być i nagroda ...
dla żołądka



(restauracja na wodzie w Rudzie Różaneckiej )

 i "ducha "








Dla wprawnego oka - sTwór Sivki i Birkenstoki ,żadnego modowego must to have nie pokochałam jak tego :) nie pierwszy raz zresztą, to buty w których można zejść Europę i Azję , dosłownie

60 komentarzy:

  1. Piękne tereny do spacerowania a strawa dla żołądka i ducha nie byle jaka!!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie ta nagroda dla
      Dzieci ;)

      Usuń
  2. Pięknie tereny :) Resturacja pysznie wygląda, chociaż w życiu w niej nie byłam i nic nie jadłam :D
    Muszę przyznać, że buty wyglądają na wyjątkowo wygodne i są bardzo ładne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne . Smakiem potraw byliśmy usatysfakcjonowani , zwłaszcza z tego ze smakowało dziewczynom . I była prawdziwa kawa z prawdziwego ekspresu :)
      A i cena .... 4 normalne posiłki dwudniowe - 65 zł !!!! Z kawami ;)
      Buty jak wyglądają tak sie nosi !

      Usuń
  3. woda-raj dla maluchów! ;) dziewczynki na pewno były bardzo zadowolone ze spaceru:)

    http://aanndafactory.blogspot.com
    http://www.facebook.com/AandAfactory

    OdpowiedzUsuń
  4. Byliśmy w zeszłym roku na rowerach :)
    Piękne miejsca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to to ...
      To możesz potwierdzić to co pisze , ze idealne tereny na rowerowe zwiedzanie :)

      Usuń
  5. Urokliwe miejsce, nie znam i pewnie nie poznam, fajnie, że można wiele zobaczyć poprzez innych...podoba mi się porównanie Twojej rodziny do harmonii... pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie mów nigdy ;)
      A w sumie z jakiego rejonu Pl pochodzisz ?!

      Usuń
  6. Aniu, kusisz Roztoczem, kusisz!!! Przepiękne miejsce pełne uroku i...spokoju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda to nie góry ale na piesze wyprawy z dziećmi idealne , jezeli dzieci sie nie nosi .... Można tez na rowerach ...

      Usuń
  7. jak może zjeść obiad 4 osoby za 65 zł z kawami??
    może ty ich źle zrozumiałas,a to było 165 :))
    trochę to daleko od opolszczyzny,ale już w nie takie odległe miejsca jeździłam,także kto wie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu , mniej niż 15 euro , to był szok !!! 64 pln , płaciliśmy gotówką ;) kawa po 2,5 esspresso ;)
      Pisze od poprzedniego posta ze to rejon na tanie wakacje ... Jeszcze ....

      Usuń
  8. ja chcę na urlop, nooooooooooooooooooooo ;(
    nie mogę oglądać Waszych blogów, bo się z zazdrości zwijam ;P

    P.S. 47,7 :> ale po dzisiejszym drożdżówkowym obżarstwie zapewne jest więcej na wadze ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zafunduj sobie weekend za miastem :):) odrobine pomaga :)
      No przy tej wadze wygldałabym jak zwłoki ;) mam zbyt szczupłą twarz :)

      Usuń
  9. nie byłam tam nigdy

    ps. a u mnie? FRYZUROWE TRENDY :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak wakacyjnie :)...ach a ja urlop dopiero we wrześniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na przełomie sierpnia i wrzesnia tez wyjeżdżam :)

      Usuń
  11. Na zdjęciach widzę fajne miejsce nie byłam ale chętnie bym się wybrała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko lubisz dziką przyrodę i długie wędrówki ...

      Usuń
  12. oj tak, taka nagroda dla zoladka podoba mi sie duzo bardziej niz ten spacer. a to dlatego, ze ten lasek przypomina mi las deszczowy z poprzedniego urlopu. mam traume...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;);) cóż ... Nas deszcz skutecznie omijał ... By dopaść jako burza juz w trasie do domu ;) a mieliśmy tylko 1600 km w samochodzie

      Usuń
  13. Sprawdziłam sobie dokładnie na mapie gdzie to jest. Miejsce urokliwe i nie tak daleko ode mnie :-)Na weekend będzie w sam raz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak ! Ja. Co roku spędzam tydzień ma rzeszowszczyznie-zamojszczyznie i wygrzebuję takie perełki :) lubie te tereny ... Za to że nie są tak popularne i szlaki można przemierzyć samotnie . Polecam . Zwłaszcza ze to rzut kamieniem od RZeszowa

      Usuń
  14. Ta restauracja na wodzie jest niesamowita. Chcę tam pojechać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może więc Cie skusilam na urlop na Roztoczu ?!?!
      Restauracja pod Szczęśliwym Karpiem ;)

      Usuń
  15. Coraz bardziej przekonujesz do odwiedzenia tego miejsca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jezeli jeszcze nie jestes przekonana , poczekaj na nastepny post ! :)

      Usuń
  16. Szumy to ja mam za oknem, ja się małe dzieci w piaskownicach drą ?:)))
    Roztocze - pojechałoby się, pewnie, że tak, zwłaszcza że moja znajoma tam się wyniosła, kupiła jakieś domiszcze i sadzi roślinki, i zapraszała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha,
      Jak widzisz ma to sens żebyś pojechała ... Druga połowa sierpnia najpiękniejsza tam :)

      Usuń
  17. No to musze się kiedyś tam wybrać, ładnie tam, a ja lubię takie wycieczki ;
    Widzę że topy lubisz, tak trzymaj bo ci w nich bardzo ładnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu , to idealne regiony na urlop z małym dzieckiem , rowerowy i z dostępem do czystych zalewów .
      Dzięki :)

      Usuń
  18. No proszę, jak tam pięknie, cudna wycieczka, widzę, że dziewczynki bardzo zadowolone...pozdrawiam Agnieszko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczynki lubią nasze wycieczki , wędrówki , zamki ruiny , dzikie plaże ....

      Usuń
    2. Aniu ;);)

      Chyba obie właśnie czytałyśmy i komentowałyśmy post u Agnieszki laVioletee

      Usuń
  19. Aniu, rewelacja, piękne ujęcia z klimatem, a rodzinka na 102!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wakacyjna sielanka trwa. Restauracja to gratka dla oka i pewnie nie tylko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynam sie zastanawiać może powinnam czerpać zyski z reklamy Karczmy ppd Szczęśliwym Karpiem ;);)

      Usuń
  21. cudowny reportaz, och jak zazdroszcze piekne zdjecia a wy na nich buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuś tęsknimy ! Bywają częściej :)

      Usuń
  22. Szumy owszem znałem; ale tej knajpki nie. Jak dziewczynki zniosły spacer?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JoZefow , Szumy i Ruda w jeden dzień . One są zahartowanymi podrozniczkami i obalają mity że z dziećmi sie nie da ;);)
      Z dziećmi można góry zdobywać ! Jak sie chce !

      Usuń
  23. I znów Aniu przywołałaś wspomnienia... Tylko tej restauracji na wodzie nie pamiętam, chyba jej wtedy jeszcze nie było... Brakuje mi ostatnio takich miejsc, by się wyciszyć, oj brakuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam że jest dość nową inwestycją i wszystko z pieniędzy unijnych ...

      Usuń
    2. od 2012 roku. Kosztowała 2.900000 tys, z unijnych tylko 550 tys.

      Usuń
  24. Ubiegłaś mnie tymi wpisami z Roztocza. Od ponad roku się do nich przymierzałam, ale jakoś nie było czasu na robienie zdjęć. Masz rację, te tereny sa przepiękne. W ciągu ostatnich dwóch lat spędziłam tam mnóstwo, czasu. Projektowaliśmy i nadzorowaliśmy budowę pensjonatu w tych okolicach. Uwielbiam ten spokój i sielskość, która tam panuje, chociaż z natury jestem "człowiekiem miasta i szybkiego życia", to tutaj zawsze ładowałam akumulatory. Niektóre miejsca są mi znanie już od 15 lat, wtedy po raz pierwszy je zwiedzałam, inne w miarę upływu lat. Niektóre natomiast odkryłam dopiero w ubiegłym roku, takie rzadko odwiedzane przez turystów.
    Niestety w tym roku (z miejsc, które pokazałaś) wpadliśmy tylko na chwilę do Józefowa, a Twoja relacja spowodowała, że wróciły ciekawe wspomnienia, ehh...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) no tak , z Twoim zawodem , patrząc jak te tereny sie rozwijają napewno sporo inwestycji . Moich teściów powstawała ponad 20 lat temu , w ostatnim czasie odnowiona , solary , nowy tynk , okna i ... Wielki piękny ogród . Tak , tez raz do roku zaszywam sie w tej ciszy .
      Myśle ,ze dobrze dla autochtonów ,ze te tereny sie rozwijają , dla nas ... Szkoda , stracà swą dzikość :/

      Usuń
  25. Oj, chyba jeszcze nieszybko stracą tą dzikość (oby). Sporo jest tam terenów zielonych, niezamieszkałych, rzadko odwiedzanych przez turystów. Tam jest kilka miejsc, gdzie "wszyscy" jeżdżą, a inne tereny są dla koneserów natury:) Kilka takich pokazała nam właściciel pensjonatu (który zresztą jest zafascynowany tym regionem), jedną z ciekawostek, którą nam przekazał to to, że u niego na posesji przebiegała granica zaborów. (stoi jeszcze słup graniczny).
    Rzeczywiście ostatnio mamy tam sporo pracy, ale to zawsze wiąże się z zasadą, że jak coś jednego zrobiliśmy na danym terenie, to mamy kolejnych klientów i powstaje taki efekt domina (chociaż z Warszawy to ponad często grubo ponad 300 km), ale przynajmniej widoki bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "nasza " wieś to 40 domów , z czego 1/3 służy tylko latem :)
      Jane , podpowiedz nam co jeszcze ciekawego można tam offroadowego zobaczyć , np w tym kamieniołomie w Jozefowie jest ponoć galeria rzeźb , której nie ma w przewodnikach i od miejscowych trzeba sie dowiedzieć jak prze las przejechać by zobaczyć . Na pewno w przyszłym roku będziemy chcieli znaleść przewodnika :)

      Usuń
  26. Ok, w takim razie dodam wpis o ciekawych miejscach, mało znanych, bądź nie opisywanych w przewodnikach, bo trochę udało mi się zwiedzić, bądź o nich słyszałam. I przy okazji będe miała motywację udać sie w niektóre z nich, w celu sfotografowania, jeszcze raz, a także tam gdzie jeszcze nie udało mi się dotrzeć.
    Poza tym dodam wpis z bazą noclegową, np. nocleg w chatce porytej strzechą :) (Ty akurat tego nie potrzebujesz, ale może ktoś inny chętnie skorzysta), bo tez w internecie jest to słabo opisane.
    Znam przewodnika z tamtych okolic, właśnie tez nasz klient często korzysta z jego usług podczas pobytu grup zorganizowanych, ale myślę, że indywidualnie tez się zgodzi:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł . Ja napewno skorzystam :):) bo i tak raz w roku jestesmy :) a nicnierobienie potrafię robić tylko przez jeden dzień ;)

      Usuń