niedziela, 21 września 2014

Pocztówka z Kartaginy


Lekcja historii
O czym pomyśleliście czytając Kartagina ?!?!
TA starożytna Kartagina , założę się ,o której pomyśleliście, założona przez Fenicjan, potęga morska z czasów Imperium Rzymskiego , zniszczona podczas wojen punickich ,znajduje się w Afryce północnej, na terenie dzisiejszej Tunezji. Och, kiedyś i tam chciałabym dotrzeć !
Ta moja Kartagina, choć też ma korzenie starożytne, została odbudowana około 228 r pne  na półwyspie iberyjskim jako Nowa Kartagina , stając się centrum politycznym i gospodarczym Hiszpanii. I to stąd Hannibal wyprowadził swoje słonie. ( a może właśnie o tym pomyśleliście ;) i też była plądrowana w czasie kolejnych wojen punickich ......( II i III ) , potem kolejno Wandałów, Biznancjum , Wizygotów, Arabów i Aragonię .....

Nie można więc zaprzeczyć ,że podróże kształcą :))

Ale jeśli nawet nie kręci Was historia, to może spodobają się piękne widoki, pięknego miasta
śladami starożytnych ,bo to właśnie to one przyciągnęły mnie do tego miasta- Forum Romanum, Ruiny Augusteum - teatru rzymskiego...














upał jednak wygrał :) wycieczkę zrobiliśmy turist-busem chyba pierwszy raz w naszej podróżniczej historii

96 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie foto relacje w Twoim wykonaniu i jeszcze muszę, że jestem zachwycona trzema młodymi damami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fotorelacje ze sie podobają to sie ogromnie cieszę ;)

      Usuń
  2. Zazdroszczę Ci tej podróży. Chętnie sama połaziłabym po tych starodawnych zakątkach. Piękne zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co najciekawsze kilka juz w swoim życiu rzymskich teatrów widziałam ... Poza tym najbardziej znanym Coloseum w. Rzymie

      Usuń
  3. Kartagina oczywiście znana z lekcji historii, ale raczej ta afrykańska (na 99 %) :P
    Wygląda pięknie, "podjeżdża" starożytnością :D
    Ale co tam Kartagina, mnie się szalenie podoba Twój strój !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No no no nie podjeżdża to jest starożytne !!!!
      Dzięki , choć taki kapelusz nijak wygodny nie jest - wiatr porywa , i trudno zdjecia robić przez rondo ;);)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe miejsce warte by je zobaczyć na żywo. Pięknie wyglądasz w tej maksi :) Sandałki śliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki , ja tez bardzo żałowałam ,że upał skrócił nam wycieczkę ...
      Dziekuje

      Usuń
  5. Wspaniałe zdjęcia!
    Ale miałaś fajną sukienkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne Maxi w którym dobrze sie czuje :)

      Usuń
  6. Kurcze, ale Ci zazdroszczę tych wszystkich miejsc, które zobaczyłaś i nam pokazujesz. Dzisiejsza wycieczka wyjątkowo piękna. I taka egzotyczna. Cudowne widoki. Drugie zdjęcie jest super! I to z dziewczynkami, paseczki rządzą :)
    Buziaczki :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W gruncie rzeczy w Kartaginie panuje klimat afrykanski , więc egzotyka pełna , na termometrach 43st ...
      Dzięki Sonieczko - moje paski w twoim stylu -black & White

      Usuń
  7. Napisałam komentarz i mi wcięło...
    W każdym razie zazdroszczę wycieczki, no i super wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dziekuje podwôjnie za powtorny komentarz :)

      Usuń
  8. haha - zdjęcie na kotwicy jest świetne ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurcze, tych podróży to Ci szczerze zazdroszczę ;-); ja póki co mogę sobie pozwolić tylko w ograniczonym stopniu na Polskę. No i zgodzę się z Lilly-zdjęcie na kotwicy wymiata.
    I jak się udała wycieczka z biurem? Bo ja mam na coś takiego alergię ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie nie z biurem , tylko taki autobus który obwozi po mieście pokazując zabytki , spoko . Był klimatyzowany ;);) i to była jego podstawowa zaleta, zawiózł tez nas pod zamek i nie musieliśmy kilku km robić w 43st upale . To juz drugi plus . Trzeci to posluchaliśmy historii miasta , ale to akurat można poczytać w wiki :)

      Ja myśle ze na Ukrainę , czy inne państwa bloku wschodniego tez byłoby was stać . Poza tym , jak mantrę powtarzam , wokół siebie tez można znaleść wiele wiele pięknych miejsc :)

      Usuń
  10. Ło mamuniu!!!! Jak piknie!!! Ta Kartagina tez mi się okrutnie podoba!
    Jak gwiazda filmowa wyglądasz na tej armacie i w tym Augusteum:D Takie kapelusze szaleńczo mi się podobają!:D
    Pięknie tam naprawdę...
    A małe w kotwicy... REWELKA fotka!!!

    Acha! I kiecka super!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapelutek robi swoje ;);) o robi ze mnie ... Sportową damę Hahaha
      Tak , ledwie żywe od upały panny mają swoj urok ;);)

      Usuń
    2. Taka dama bardzo mi się podoba!:D
      Hihihi, mało co da redę wykończyć dzieciaki;))

      Namiary na ośrodek http://www.filarowka.pl/

      Usuń
    3. Oj upał daje radę , ale nie mowimy tu o polskich 30 -stu kilku stopniach polskich ;);)
      Tylko UPALACH przez duze U ;) 43-45 st w cieniu ;)

      Usuń
  11. Piękne miejsce!!,i znów się powtórzę ,że sobie pozwiedzałam z Tobą:)
    Oj zazdroszczę Ci tych podróży!!! ja dawno nigdzie nie byłam i nie prędko się to zmieni....
    Dzięki ,że choć z Tobą mogę :)
    Pozdrawiam ciepło :)
    __________________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jak sie nie zmieni to wokół napewno sporo piękna , tylko trzeba umieć je dojrzeć :)

      Usuń
  12. moje ulubione to zdjęcie na armacie :D Fajny pasiak , kochana i cudowne widoki , zazdroszczę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez je lubie , bez freudowskich podtekstów :)

      Usuń
  13. Kotwica i dwie "kotwiczki" - super! I twoja kiecucha. A że zazdroszczę podróży, to nawet nie muszę pisać, się wie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiecuch tak , znalazł swoje miejsce w szafie ;) i z przyjemnością noszę

      Usuń
  14. Pięknie!!! Szczena opada, a zazdrość gryzie tu i tam ;) Wspaniałe wakacje!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie miejsca to my z m. bardzo lubimy. Piękne zdjęcia i Wy piękne, oj bardzo, bardzo!!!
    Ostatnie zdjęcie - cudne, ale zwróciłam uwagę też na 2 - wyglądasz na nim bardzo powabnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , takie miejsca ciągną jak mAgnes , starożytność jest pasjonująca !
      Dzięki Basieńko !

      Usuń
  16. Czy ja dobrze widze, ze na nozkach masz Birkenstocksy? Jak ci sie w nich chodzilo? Bo ja wlasnie zakupilam przed wyjazdem na Sardynie i w sklepie mnie zachwycily, a potem pochodzilam w nich caly dzien i nie moglam sie doczekac zeby je zdjac z nog....nie wiem, chyba mam nieprzystosowane stopy do nich :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , Birkenstocki . Zartujesz ?!?! Ja przechodziłam w nich całe lato , nie ściągając z nóg , prawie ;);)
      Ale znam mała tajemnice , Bp to nie pierwsze u mnie , najlepiej kupować rozmiar większe ;)

      Usuń
    2. No widzisz, to ja tej tajemnicy nie znalam, to moje pierwsze, ale dam im szanse, moze sie jakos przyzwyczaje, te uwypuklenia mi daja w kosc, chyba mam plaskostopie :(

      Usuń
    3. To tym bardziej trzeba sie przełamać ;) wiem o czym mówisz , raz miałam tak w Adidasach do biegania , ale stopa sie przyzwyczaja i potem nie męczy , to naprawde buty do wielokilometrowych spacerów :)

      Usuń
  17. alez cudne miejsce pod słońcem <3 zdjecia idealne na to co sie dzieje za oknem az cieplej sie robi na sercu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepiękne ! Co najciekawsze przez cały rok upalne :) można jechać o każde porze roku i zawsze te minimum 30st bedzie :)

      Usuń
  18. fajne miejsce do zwiedzenia, świetne zdjęcie dziewczynek na końcu:)

    OdpowiedzUsuń
  19. prosiłam, żebyście juz przestały z tymi relacjami z wojaży :) prawie na każdym blogu jeszcze wakacje albo wspomnienia z podróży...
    no dobra juz nie marudzę, tylko dalej podziwiam Twoje zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze chwile ... W końcu za oknem nadal 25 st ;)

      Usuń
  20. Nie miałam pojęcia, że są dwie Kartaginy :) Jak widać, nie tylko podróże kształcą - blogi też :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie miałam pojęcia ;) Hahaha cieszę sie ze Moj blog ma tez wątek edukacyjny ;);)

      Usuń
  21. Kręci mnie historia, podróże, sztuka, fotografia i to wszystko znalazłam na Twoim blogu.
    będę bywać u Ciebie w miarę posiadanego czasu, który tak mi się kurczy ( mam chyba zbyt wiele pasji, a chciałabym jeszcze więcej).
    Pozdrawiam myśląc o " starej Kartaginie" :-))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja publikujac zdjecia staram sie nie zanudzać historią , i opisami miejsc . Choć sama chętnie czytam i zagłębiem sie szczegółowo . Nawet w te podróży czytałam powieść historyczna z opisem zniszczenia Kartaginy , tej pierwszej ;) i wojen punickich .
      Ale cieszę sie , że spodobało ci sie to co produkuje . Lubie mądre kobiety :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  22. Nigdy nie korzystałam z turist - busa chociaż zawsze mnie kusi. Zdjęcia cudowne. I podoba mi się to, jak ubrałaś się na wycieczkę - wyglądasz bardzo stylowo a dodatkowo na pewno było Ci wygodnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem juz ze nie warto ;) lepiej własne ścieżki upleść i zajrzeć w zakamarki ...
      Dziekuje , to wyzwanie połączyć turystyczna wygodę z odrobina szyku ;);)

      Usuń
  23. Ze zdjec az bije upal, ten "afrykanski" klimat;) A Ty w tej Kartaginie razem z dziewczynkami zadalyscie szyku... te kapelusze!!!! Fajnie przyblizylas rowniez w skrocie historie, ktorej nie cierpialam w szkole, ale lubie poznawac "na zywo";)
    Pozdrawiam Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W szkole nie lubiłam geografii i historii , teraz duzo podróżuje i .... Tonami czytam książki historyczne , biograficzne ...

      Usuń
  24. Mnie w takim razie chyba kręci , bo lubię zwiedzać .Lubię posłuchać i poczytać to i owo o miejscu w które się wybieram .Ze zwiedzania Kartafiny jednak najbardziej utkwił mi w pamięci ... upał. Dobrze ,że jest coś takiego jak aparat fotograficzny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez , zazwyczaj jestem dobrze przygotowana teoretycznie do każdej wycieczki ;);)
      Byłaś ?!?! To wiesz , ze upał tam zabija :):) następnym razem w grudniu ;);) taka wyprawę

      Usuń
    2. Byłam :) też mi się wydawało ,że jestem przygotowana .Wprawdzie nic nie przebiło Doliny królów ( tam skupiłam się tylko na kończącej się wodzie i poszukiwaniu odrobiny cienia ) - ale upał to jedno z czołowych wspomnień z Kartaginy.

      Usuń
    3. To prawda , ja zwiedzając Świątynie Hatszepsut wypiłam 3 litry wody , a i tak marzyłam najbardziej o powrocie do klimatyzowanego autobusu ;)

      Usuń
  25. Tak, pomyślałam o Kartaginie w Tunezji, byłam, oglądałam...ale o tej drugiej mało wiem więc dzięki za lekcje historii....uroczo Ci w paskach...pozdrawiam Aniu cieplutko...świetne ostatnie zdjęciwe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz , ja nigdy nie byłam w Tunezji . A że w Hiszpanii tez jest to dowiedzialm sie z mapy jak przygladalam sie temu do ciekawego może byc wokół naszej wakacyjnej miejscowości :)
      Paski nadal lubie :)
      Pozdrawiam Basiu !

      Usuń
  26. Piękne widoki, piękne paseczki i kapelusz :)

    OdpowiedzUsuń
  27. i historia i widoki warte poznania, te pene słońca zdjęcia w dzisiejszy deszczowy dzionek to miód na moje serce :)
    zachwycam się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi , ja lubie zatrzymywać lato i cieszyć sie z ciepłej jesieni :)

      Usuń
  28. Powiem Ci,że ja nie wiedziałam do dziś gdzie ta Kartagina,a tu się okazuje,że są 2 miejsca :)) I znowu coś się nauczyłam :)
    Przepiękne macie zdjecia,musiało być uroczo,oj wakacje...wakacje :)
    Bardzo mi się podoba 2 zdjecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja juz Karolina wyżej napisała - podróże kształcą , ale blogi rownież :)
      Ja lubie czytać informacje i Ciekawoski regionalne właśnie na blogach , moje wyobrażenie o poszczególnych swiata tak sie kształtuje :)

      Usuń
  29. aż mi wstyd, bo moje pierwsze myśli poszły w kierunku Hannibala, poczułam się ignorantką.. Piękna zdjęcia, Kartagina wygląda obłędnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wszystkie trzy w sukienkach i kapelusikach. Urocze dziewczyny, wszystkie piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Trochę z opóźnieniem komentuje, bo choróbsko mnie dopadło, wirus żołądka i dwa dni w większości przespałam albo spędziłam w toalecie…
    Miejsce przepiękne, to nie ulega wątpliwości. Byłam w kilku podobnych. Niesamowite uczucie kiedy jest się w środku takich ruin...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam więc nadzieje ze fakt , ze jestes w sieci , znaczy ze juz jest znacznie lepiej :)
      Ja tez , od włoskich po chorwacką Pulę , ale te miejsca maja w sobie taka magię , ze nie nudzą sie nigdy :)

      Usuń
  32. ja tam historii nie znosze wiec stawiam na piekne widoki, bo zapieraja dech w piersi! i coz ja za buciki widze :D 100% originalnie w tym sezonie :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Masz rację Aniu, o "Tej" właśnie Kartaginie pomyślałam:)))
    A Twoja przepiękna, cudowne miejsce i Ty wiesz że ostatnie zdjęcie moje ulubione:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem :) i nie ukrywam ze moje tez , jedno z ulubionych ;)

      Usuń
  34. Przepiękne, klimatyczne miejsce, genialna architektura. No i fajny wygodny look :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Architektura cudowna ,,, jest w tym i magia i dostojność

      Usuń
  35. O kurcze, ale Wy fajne miejsca potraficie znaleźć do zwiedzenia. Co jak co, ale o historii to lubię sobie poczytać. Pięknie wyglądasz z dziewczynkami i na dodatek ta sukienka w paski...super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem było łatwo nazwa Kartagina na mapie rodzi od razu starożytne skojarzenia , wystarczy pogooglowac jak dojechać . Dzisiejszy post był większym wyzwaniem .. Bo jak dojechać jak nie ma oficjalnych szlaków .... Gps , rower i ... Ekspedycja :€:)

      Usuń
  36. So beautiful photos dear!!! Lovely!

    XOXO!

    OdpowiedzUsuń
  37. Ty to się nazwiedzałaś przez wakacje!! Super!! Cudowne zdjęcia ale fakt widać że upał Was męczył, zwłaszcza po Maluszkach;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem wakacje były bardziej stacjonarne , basen i plaża bokiem mi wychodziły ;);) ale i tak sporo zobaczyliśmy . Na blogu nawet połowy nie ma i nie bedzie ;);)

      Usuń
  38. ale super - też bym gdzieś pojechała - byle nie na narty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z chęcią na narty ... Od kilku lat nie byłam :(

      Usuń
  39. Odpowiedzi
    1. Paski może ale kapelusz , był najgorszą rzeczą jaką sobie zrobiłam na wakacjach , wiatr co chwile zwiewał , a robić zdjecia trudno , zabiera światło i wpada w kadr ;)

      Usuń