środa, 1 października 2014

Pocztówka z Avignonu





Jak się zajechało taki kawał świata, to teraz trzeba jeszcze wrócić. Tym razem 1000km wypadało, uff we Francji. Ja wybrałam nocleg w Avignonie.
Ufff  ...bo choć nadal gorąco to choć łatwiej na ulicy się dogadać.





i znów poznawanie tego przepięknego miasta rozbiliśmy na wieczór i poranek







Avignon, miasto papieży, leżące malowniczo u ujścia rzeki Durance do Rodanu , w rejonie Prowansja- Alpy- Lazurowe Wybrzeże.
Czemu Miasto Papieży, bo aż 7 rezydowało właśnie w Avignonie od roku 1309 po wielkiej schizmie zachodniej i uznanych potem za antypapieży ... Pisząc tego posta posiłkuję się Wikipedią, bo nijak tego nie rozeznaje.....
w każdym razie po tych burzliwych dziejach w historii kościoła katolickiego pozostał pałac  papieski , atrakcyjny turystycznie, piękny w blasku zachodzącego słońca......

lecz zanim do niego dotarliśmy, minęliśmy francuską karuzelę przed Hotel de Ville  i Teatrem, a ja

mam ogromną słabość do francuskich karuzeli :)








 

ale za rogiem wyłaniał się pałac papieski, któremu zachód słońca nadał niesamowitego kolorytu










zdjęcia musimy robić szybko :)








słonko nie czeka








uliczki Avignonu brukowane, wąskie i pełne urokliwych zakamarków, to lubię :)




 
 
....
 
a tak pałac wygląda o poranku
 
 

 
:)) to tzw test na spódniczkę , tym piękniejsza im piękniej się kręci ::)) 
 
 
 





i znacznie mniej okazała synagoga





 


zakamarki i zakątki, piękny Rodan , wspaniałe panoramy i nie mniej słynny most .
tak, to miasto żyje i kusi ,by odwiedzić je jeszcze raz.... podczas kolejnych wakacji ?!


 
 
i tym postem zamykam temat słonecznych wakacji, choć na szczęście wrzesień był bardzo słoneczny i ciepły ,to  i powrót do rzeczywistości był bardzo łagodny :)
 
 
 


80 komentarzy:

  1. Cudne miasto. Bardzo podobają mi się Twoje sandały i plisowana spódnica. Avignon kojarzy mi się z wierszem Baczyńskiego Na moście w Avignon. Z chęcią to miejsce bym odwiedziła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak jest cudne , piękne i tętniące życiem . Wiersza nie znam , ale zaraz poszukam ....

      Usuń
  2. piękne miasto, z chęcią bym zobaczyła!
    ps. niektóre zdjęcia się nie ładują w poście

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje ze juz problem rozwiązałam :)
      Ja mam nadzieje wrócić , bo sama Prowancja warta zobaczenia

      Usuń
  3. Aniu, tego miasta to Ci zazdroszczę i tych pięknych fotek- są genialne- zazdroszczę i już!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Ci zycze , podróży tam lub w inne miejsce , które sobie wymarzysz !!!

      Usuń
  4. wspaniale wspominam swój pobyt w Avignonie!
    to były piękne wakacje :)
    chciałabym tam wrócić jeszcze nie raz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie tam:))
    Hi, hi... test na spódniczkę, pamiętam jak sama takie z dziewczynami na podwórku robiłam, a potem z córką, teraz już duża na takie zabawy, ale powspominać fajnie:))
    Twoja spódniczka cudna:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) tak ma sie ładnie kręcić i być najlepiej długa do ziemi ;);) ta różowa jest obiektem westchmien mojej młodszej ;);)

      Usuń
  6. zdjecia o zachodzie slonca sa przesliczne.... takie romantyczne... motywujesz tymi urlopowymi fotkami :) na poniedzialek zaplanowalam kolejny post z indonezji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motywuje do .... Urlopu ?!?! Czy publikacji zdjec na które czekamy ?!?!

      Usuń
    2. hehe do urlopu nie trzeba motywowac, ja to zawsze zmotywowana :D zreszta nastepny urlop juz za miesiac wiec mam sie na co cieszyc. ale motywujesz fo publikacji bo Ty tak grzecznie dodajesz posty i opisujesz a ja co...

      Usuń
    3. Bo nie mam czasu i nastroju na robienie jakis nowych zdjec . Trochę sie zycie pokomplikowało , to mam choć tyle radości ze sobie na upalne i beztroskie fotki popatrze

      Usuń
    4. 100% racji! jak sie nie da inaczej, trzeba znajdowac pozytywy w tym co sie da :D

      Usuń
    5. Taka mam postawę ;) do życia

      Usuń
  7. Avignon to także jedno z moich marzeń podróżniczych, właściwie już od dziecka, od momentu jak usłyszałam utwór Ewy Demarczyk. Ślicznie Aniu prezentujesz się na zdjęciach a dziewczynki są przeurocze. (:
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż dziw że jeszcze tam nie dotarłaś wśród swoich licznych podróży . Wszak Francja wcale Ci nie obca :)
      Trzymam kciuki zeby sie te marzenie , i każde inne spełniło

      Usuń
  8. piękne zdjęcia :-) http://jeanettegloves.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim miejscu i takim słońcu to łatwizna zrobic fotki ;)

      Usuń
  9. Ach Anno jakie piękne miejsce... moje klimaty, małe brukowane uliczki, okazała siedziba papieska, wierzę, że być tam to jeszcze większe przeżycie.. ślicznie wyglądałaś, radosna, wypoczęta i modna :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz po powrocie karta sie obróciła , ale że ja tym wojowniczki to zbieram sie do kupy ;) w samotności :):)

      Usuń
    2. W gruncie rzeczy zawsze daje ;);)

      Usuń
  10. Taka jesteś seksowna w tym teście na spódnicę! Przyćmiłaś mi Avignon...

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne klimaty, zwlaszcza te stare mury przy zachodzacym sloncu... mega. Ale ja wciaz wracam do Twojego zdjecia, na ktorym krecisz sie dookola, a spodnica faluje.... magiczne! Kojarzysz mi sie na nim z tancerka flamenco...
    Pozdrawiam. ANka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha mnie skojarzyło sie z wirującymi derwiszami w Turcji ;);) ale jest fajne , to prawda . A Ciebie Anka Matylda nie testuje ?!?!

      Usuń
  12. och, kocham francję!
    choć a avignonie nie byłam, to ukochałam sobie prawie całe południe.
    piękne zdjęcia, niesamowicie klimatyczne!

    pozdrawiam! ;*
    jesuswannatouchme.
    <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć ja lepiej znam północ Francji - Bretanie, Normandie , Pikardie to lubie w całości , za sporą różnorodność i kuchnie . Cieszą mnie ogromnie opinie dotyczące zdjec :) walczę lustrzanką na manualu i nie używam fotoshopa wogole , wszystko wyciągane w trakcie robienia zdjec :)

      Usuń
  13. Fajnie,fajnie,a nawet bardzo:)
    Często nachodzą mnie takie myśli,ze jest tyle pięknych miejsc na świecie,których nie widziałam,a ja siedzę przy domu i coś tracę..
    ślicznie wyglądałaś w obu stylizacjach!
    Aczkolwiek z minimalną przewagą spódnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezależnie ile tych pięknych miejsc zobaczysz to i tak drugie tyle przed Tobą . Mnie ciągnie egzotyka i wertepy a nie wiem czy bedzie mi dane . Więc korzystam z każdej okazji ...
    O dziwo polubiłam te spodniczkę ;);)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ach, pieknie, pieknie, Avignon przeuroczy :) Widze ze pogoda tez wam dopisala :) I powiem ci ze ja tez nie czaje o co chodzilo z tymi papieżami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda ?!
      Tak , w Avignonie nie spadły jeszcze temperatury poniżej 30 st , ale my z ogromną przyjemnoscią wróciliśmy do klimatu umiarkowanego ;);)

      Usuń
  16. Wąskie, brukowane uliczki mają niesamowity klimat - ja osobiście bardzo lubię. A sam Avignon bardzo urokliwy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez dlatego zarówno Avignon jak i Girona znalazły sie na naszym szlaku podrozniczym :)

      Usuń
  17. Piękne miasto, wspaniałe wakacje!!!
    P.S. Test na idealną spódnicę jest mi dobrze znany :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako mama dwóch dziewczynek jeszcze sie nakrecisz ;)

      Usuń
  18. Matko... jak tam pięknie.. I o poranku, i o zachodzie słońca... Chybaby można chodzić po tym mieście godzinami...

    Hehehe, też jest mi, to znany test na kieckę:D
    Podobasz mi się i w niej, i w tych portkach! No i buty są rewelacyjne, bo nie dość, że wyglądają, to i da się w nich chodzić:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można :)
      A te sandaly to obok Birkenstocków najlepszy zakup :) choć .... Droższy ;)

      Usuń
    2. Oj tam... czasami warto wydać na buty więcej! Szczególnie jak są naprawdę wygodne. A jak do tego mają obcas, to już w ogóle ideały:))

      Usuń
    3. Ale tego akutat nigdy sie nie przewidzi . le tera juz wiem jak sandaly to tylko z naturalnej skory ;)
      W sumie kozaki tez ;);)

      Usuń
  19. Pięknie :) Ileż to miejsc jest na tej naszej kuli , które warto zobaczyć .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ograniczają nas tylko finanse , zobowoązania zawodowey i dzieci w wieku szkolnym ;);) poza tym swiat stoi otworem
      A tak serio, to masz racje ... Wiele miejsc jest tak cudownych ze życia zabraknie i wszystkiego sie nie zjeździ

      Usuń
  20. Prawdziwy obieżyświat z Ciebie. Wszystkie miejsca które pokazujesz są przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam oj tam ... O zaledwie Europa ;)

      Usuń
  21. rany julek , ale klimatyczna mieścina ! Zdjęcia o zachodzie najpiękniejsze. Zazdroszczę takich wakacji , mogę sobie tylko pomarzyć narazie ;D Ale zawsze miło się ogląda Twoje zdjęcia Anno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakos tak nie chciałam wakacjami przynudzac , ale jak sie przywiozło taka masę zdjec i wspomnień to żal tylko do szuflady je włożyć ;);)

      Usuń
  22. Przypomniała mi się piękna piosenka Krzysztofa Cugowskiego-"Tańczą Panie i Panowie na moście w Avinionie"..cudo znajdź na yt..Co zaś do zdjęć-piekielnie klimatyczne i..aż rwące duszę żeby tam pojechać.
    A stylizacja-tym razem pochwalę spodnie;chociaż..wirująca spódniczka też jest piękna ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodniczka nieraz była przez ciebie komplementowana . Spodnie cóż jakość Zara - po praniu 10cm krótsze :/ co ludzie widza w tej sieciówce ??!!! Dobrze , ze ta z wieszaka 70% przecen :/:/

      Usuń
  23. Piękne zdjęcia Aniu. Świetne miejsce na nocleg:)
    https://www.youtube.com/watch?v=n03daWochCM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie . Obie przelotowe miejscówki uważam w tym roku za wyjątkowo udane

      Usuń
  24. Bajeczny klimat. Dziś nie będę pisał o stylizacjach chociaż podobają mi się bardzo, ale o tym, że niesamowite jest iż mimo, że siedzę w domu mogę podróżować z Tobą i tak prywatnie, po ludzku mieć kontakt z miejscami, których nie znam. Tobie życzę pięknych wspomnień na całe życie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są miejsca mające w sobie magię , Avignon do nich należy /) dzięki za wizytę i ciepłe przyjęcie

      Usuń
  25. Piękne fotki!!! Tam jest naprawdę urokliwie i widzę że urzekło nas to samo bo też uwielbiam wąskie brukowane uliczki i karuzele z konikami i zdobieniami. No i Ty piękna, spódniczka w zestawie ze szpilkami, białym topem i Twoją opalenizną wygląda świetnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  26. CUDOWNIE!!
    Miałam okazję byc widzieć! Magiczne miejsce
    "Sur le pont d'Avignon...!"

    pozdrawiam,
    Ola:*

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne zdjęcia :) a te testy na spódniczkę pamiętam z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam typem chlopczycy. W życiu bym sukienki nie założyła ;) nadrabiam teraz :(sukienkami , spodniczkami i nawet rozowosciami ;)

      Usuń
  28. Ojej jak fantastycznie!!! :)
    Piękne widoki i piękna Ty :)
    A córy już na małe modelki Ci rosną :D hehe
    Widząc te słoneczne zdjęcia, tylko jedna myśl nasuwa mi się do głowy LATO WRÓĆ! :(
    Miłego dnia :) Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie jesień . Teraz jest idealna . Ciepła , słoneczna i taka niech trwa .... Ale fakt to bardzo udane zdjecia , stroje i wakacje ....
      Pozdrawiam Cie serdecznie

      Usuń
  29. Piękne zdjęcia Aniu, rośnie Ci konkurencja, dziewczynki są urocze...

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne zdjęcia Aniu, szczególnie pierwsze i z kręcącą się spódniczką :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne zdjęcia. Uwielbiam podróżować razem z Tobą :) Karuzela przeurocza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mi miło ze ta moje pocztówki odbierasz , to stały element mojego bloga ;);) choć .... Znów bedą bardziej lokalne :):)

      Usuń
  32. WOW !!! Przepiękna pocztówka. A Ty, jak piękna. Pierwsze zdjęcie jest cudowne. I Ty i stylizacja. Przepięknie.
    Buziaczki :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Sonieczko , no tak to tez prawie B&W :):)

      Usuń
  33. Nie wiem czym najpierw sie zachwycać, czy piekną grą słonecznych promieni, czy dziewczynkami, czy wirującą czerwoną spódnicą, czy karuzelą... ech, pieknie! Powiedziałabym pełnia lata na zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Avignon we wrześniu to wciąż pełnia lata :)

      ja zachwycałam się światlem do zdjęć....uwielbiam takie miękkie

      Usuń
  34. Przepiękne zdjęcia! Aż chce się tam pojechać. Uwielbiam podróże ale muszę przyznać, że nie byłam jeszcze we Francji:(
    Pozdrawiam, Mariola
    www.blog.be-fashion.me

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak , Prowansja jest urzekajàca . Ja
      Mieszkam obok Francji więc bywam częściej , zwłaszcza
      W Lotaryngii i Alzacji

      Usuń