poniedziałek, 20 października 2014

Pocztówka z Echternach



 

 
Echternach to ...najstarsze miasto w Luksemburgu. Niby czytałam historię Luksemburga i przewodniki turystyczne i nawet kojarzył mi się z tańczącymi procesjami Wilibrorda, ale jakoś zupełnie uciekło mi to z głowy. Do najstarszego miasta Luksemburga dotarliśmy po kilku latach mieszkania w tym państwie i to zupełnie przypadkiem.
Dzięki muzealnym paszportom dziewczynek i ich zapędom do odwiedzania kolejnych, wybraliśmy się na granicę Luksembursko-Niemiecką do Muzeum Tudar'a i tak przy okazji zajechaliśmy do Echternach.....Dziś wiem, że to spory był błąd :))
 
 
Miasteczko urocze ,mające  ciekawą historię, piękną architekturę, stare mury rzymskie i przepiękny zespół klasztorny benedyktynów  z VII i VIII wieku, będący  w średniowieczu ośrodkiem kulturalnym i religijnym o znaczeniu europejskim.
 Corocznie w Echternach odbywają się popularne tańczące procesje, których tradycja sięga średniowiecza, prowadzące do grobu św. Willibrorda ( patrona osób dotkniętych padaczkę i pląsawicą Huntingtona )
 
ot, tak ciekawostka
 
 

 
 
Od czasu tej wycieczki do miejsc polecanych przeze mnie jako wartych odwiedzenia w Luksemburgu poza samą stolicą i zamczychem w Vianden dołącza Echternach ! Zdecydowanie! Zwłaszcza ,że to także świetne miejsce do letniej rekreacji wodnej nad jeziorem )
 
 

 
 


no cóż .... bluzka się ....wgniotła pod płaszczem i w samochodzie ...bo nikt z nas nie podejrzewał ,że tego dnia chodzić będziemy jeszcze bez kurtek ....na szczęście wszystkie mieszczą się w mojej ulubionej, mega pakownej torebeczce :)

94 komentarze:

  1. Przyjemne miasto, przyjemna stylówka Twoja(dobrze Ci w dżinsach) :) Nie wiem, czy mi umknęło, czy nie było nigdy - ale mam pytanie. Czy można zamówić u Ciebie post o kultowym luxemburskim radio ??? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie , przyjemne na przyjemne popołudnie :)
      O RtL rzeczywiście nie było postu , bo pisze o rzeczach mi bliższych ;) a nie mam TV i od niedawna mam dopiero radio w domu ;);) ale tak , możesz zamówić post o mediach , bo w Lux mamy tez lokalne polskie;)

      Usuń
  2. Fajna wycieczka, dobrze jest zwiedzać...nowe otoczenie, podróże zmuszają do myślenia;))) Dzieciaczkom też się przyda będą miały wspomnienia i uczysz je zaradności:) W podróży trzeba dawać radę, organizować sobie czas i takie tam:) W jeansach świetnie się prezentujesz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki tej wycieczce udało mi się wytłumaczyć dziewczynkom co znaczą granice , za tym mostem zaczynają się Niemcy, zobaczyły też charakterystyczne niebieskie tablice z gwiazdkami ,wcześniej z auta nie miały okazji dostrzec :) ...tak podróże kształcą ...zdecydowanie

      Usuń
  3. Lubię takie miasteczka, mają swój klimat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zawsze magiczne miejsca...
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  5. Baardzo przyjemne miejsce. Jak dodajesz Aniu psty z automatu? Bo widze ze zwykle dodajesz post o polnocy, a jak ja probuje z automatu dodac to mi sie niegdy nie udaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykle dodaje rano , ale Moj komputer ma przesunięcie czasowe . Po prawej stronie jest publikacja - naciskasz, zmieniasz na ustaw datę i godzinę , ustawiasz datę i godzinę , zatwoerdzasz - gotowe i opublikuj ;) i juz :)

      Usuń
  6. Cudowne miasto, cudowne zabytki :) Mam nadzieję, że kiedyś i ja będę miała okazję zobaczyć Luksemburg. Bardzo bym chciała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje ze jeszcze niejedną pocztówką pokuszę Cie do ... Przyjazdu ;)

      Usuń
  7. Piękne miejsce. Bardzo klimatyczne!
    A czy Ty wzięłaś już udział w moim konkursie, w którym nagrodą są śniegowce UGG? ;-) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pierwsza teza sie zgadzam .
      Konkursy nie dla mnie ;) a Ugg mnie nie kręcą ;)

      Usuń
  8. Urocze miasteczko, pięknie je nam pokazałaś, bo zdjęcia śliczne...pozdrawiam Ciebie i dziewczynki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie bluzki - bardzo ładnie w niej wyglądasz. To musi być fajne miejsce do mieszkania - za każdym razem serwujesz jakieś miejscowe smaczki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , to doskonale miejsce do mieszkania . Czy jest najbardziej atrakcyjne tustyczne to nie wiem ;) ja je lubie i lubie nowe jego zakątki

      Usuń
  10. Nie przepadam za motywami kwiatowymi, ale Twoją bluzeczkę bym nosiła :) Wygląda fantastycznie, uwielbiam takie luźniejsze fasony <3
    PS. Dziękuje, cieszę się, że moje zdjęcia są doceniane mimo iż mój "talent" fotograficzny jest niewielki w porównaniu ze zdjęciami mojego partnera Karola :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moj mąż jej nie znosi .. Za kolor ;) a ja niezmiennie od lat lubie

      Usuń
  11. Urocze zdjecia :) Fajny Top:) ♥ ❤ ❥

    OdpowiedzUsuń
  12. a kto by sie przejmowal pomieta bluzka jak z tylu taka sliczn architektura :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ;) bo Hahaha poprzez wzór nie można jej wyretuszowac ;)

      Usuń
    2. ja bym nawet bez wzoru nie umiala wyretuszowac :P:P

      Usuń
    3. W tam .. Peta pewnie by umiał , w tym samym programie co odrabiacie zdjecia :)

      Usuń
  13. Kolejne fascynujace miasto... Lubie te Twoje posty-przewodniki po fajnych miejscach:)
    Ja raczej nie zwracam uwagi na zagniecenia, ktore ewidentnie powstaly w procesie noszenia ubran;) Taka natura niektorych materialow:):)
    Dziewczynki i Ty wygladacie wspaniale! Pozdrawiam. ANka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda , Niektóre materiały tak maja , i złe znoszą modowe podróże ;);) zwłaszcza jak miały sie schować pod płaszczem ;)
      Ja
      Lubie te wszystkie małe
      Miasteczka :)

      Usuń
  14. Miasteczko urocze, pomięcia bluzki nawet nie zauważyłam, za to zestaw bardzo mi się podoba, bluzka zwłaszcza, fajnie eksponuje twoje ramię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zwracam. Gdyby to były typowo modowe zdjecia to uwazalabym ze to brak szacunku . Podroznicze trochę maja taki urok , ze coś sie wygniecie i nijak nie da sie poprawić ;)
      Ja lubie te bluzkę :)

      Usuń
  15. e tam wygniotła się ale śliczna ta bluzeczka!
    Urocze to miasteczko!

    OdpowiedzUsuń
  16. No popatrz ile to jest miejsc ciekawych na świecie ! Dzięki tym naszym blogom wiele można się nauczyć i pozwiedzać nie wychodząc z domu :)
    To jest na prawdę fajne !
    Tańcząca procesja -bardzo ciekawa atrakcja turystyczna,aczkolwiek wiesz co myślę o wstawiennictwach wszelakiej maści :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jak ja , ale to cześć kultury i tego sie nie przeskoczy ;)
      I tez uważam to za wartość dodaną do bloga ;)

      Usuń
  17. Pozazdrościć podróży, pogody i bluzki! Hip hip hippie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooooo jakby założyć dzwony .... Szal i kapelusz ... Coś w tych klimatach by wyszło ;)

      Usuń
  18. W Luksemburgu, jeszcze nie byłaM, ale Twoje posty bardzo zachęcają do odwiedzenia tego miejsca. Fajnie, że sobie tak zwiedzacie razem z rodzinką, to wzbogaca życie.
    Kwiaty, rozpuszczone włosy i do tego dżinsy...wyglądasz super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) chyba masz bliżej niż z Pl ;)
      Dzięki :) ja nabrałam na hipi interpretacje tej bluzki

      Usuń
  19. Wspaniałe miasto, a wy dziewczęta wyglądacie w nim cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Miasto to mocno powiedziane . Miasteczko ;) dziekuje Basiu

    OdpowiedzUsuń
  21. Beautiful Day of Girl.
    lovely pic.
    nice day for you

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It's true . It was perfect day wit my beautiful girls :)

      Usuń
  22. Szykowny, wakacyjny luz. Architekturą jestem zachwycona, uwielbiam takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo dobrze, że ciekawość dziewczynek zawiodła Was do tego miasteczka- jest piękne! Architektura, klimat przenoszą w przeszłość, lubię takie ciekawe historie :) Bluzka fajna- ten krój mi się podoba, a najważniejsze, żeby wygodnie było :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubie małe miasteczka , czesto swoją historucznoscia biją na głowę to znane atrakcje turystyczne. :)

      Usuń
  24. Ciekawe miasteczko, lubię takie miejsca!!!
    P.S. Ładnie wyglądasz w tej zwiewnej, zielonej bluzeczce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki , to moja ulubiona od lat ;) nabrałam ochoty na jej hipi wcielenie do dzwonów ... Tylko gdzie takie kupić :/

      Usuń
    2. Chyba najszybciej znajdziesz w lumpeksie!!! Albo w necie :)

      Usuń
    3. Lumpeksu tez nie znajdę , a do Pl póki co sie nie wybieram ;) widziałam na stronie Stradivariusa , ale w Lux tez nie ma ;) Ot ...

      Usuń
  25. az by i sie chcialo tam pojechac, kocham takie miasteczka, a moj email podalam i podaje jeszzce raz i.zamal@yahoo.de buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Izuniu , wiem . Jutro będę miała chwile luźniejszą więc napisze :) zaraz z rana :) Buziaki i pozdrawiam

      Usuń
  26. i love day like this, going around with family is the always the best choice!
    http://laviecestchic.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale urocza bluzka!
    Dzisiaj tworzyłam swoją mapę marzeń i jest na niej... Luksemburg:) Jak tylko będzie już bilet, poproszę Cię o stworzenie planu podróży:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No prosze ;)
      Musisz sie wiec zaprzyjaźnić z moim blogiem :) sporo juz było - turystycznie i mentalnie :)

      Usuń
  28. E nic nie widać, żeby się wygniotła, ładnie wyglądasz Aniu ;)
    I fajnie, że dziewczyny lubią takie wycieczki

    OdpowiedzUsuń
  29. Mąż mnie ciągnie do zwiedzania Luksemburga. Będę musiała w końcu ulec ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż dziw że jeszcze nie byłaś , bo w sumie sporo zwiedzacie :)
      Lux nie ma aż tak wiele do zaoferowania , ale to co ma , ma wyjątkowy urok , klimat i specyfikę . Na pierwszy ogień zdecydowanie polecam Vianden !!!

      Usuń
  30. Piękne zabytki, klimatyczne miasteczko :)
    Wygodnie i fajnie się prezentujecie dziewczyny :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Co tam wygnieciona bluzka, ważne że rodzinnie, razem i ciekawie :))
    A swoją drogą to wygnieciona czy nie. jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jezeli to byłby len to wszyscy są bardziej wyrozumiali , len tak ma , ta bluzka tak nie ma , ale plasZcz i samochód odcisnęły na niej swe piętno :)

      Usuń
    2. No len nie, ale wycieczka, a na wycieczkach tak bywa:))) jak z lnem.

      Usuń
    3. To czuje sie juz w pełni rozgrzeszona :D

      Usuń
  32. Napiszę kolejny raz że bardzo lubię Twoje pocztówki:))śliczna bluzka:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawa architektura, piękna prostota, nie znam się ale tak odbieram.. świetna sprawa takie podróże, szczególnie dla dziewczynek, wiele mogą zobaczyć, nauczyć się i zrozumieć :) lubię wasze wycieczki.. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez mysle , ze iCh doświadczenie jest zupełnie inne niż nasze , wychowywanych w jednojezycznym , spojnokulturowym kraju . Ich wiedza o świecie jest imponująca .

      Usuń
  34. Ja również kocham minimalizm, ale stare meble np. taki fotel mają dusze i nadają klimat wnętrzom :)

    OdpowiedzUsuń
  35. piękne zdjęcia i piękne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  36. piękne miejsca i zdjęcia ;-) Śliczne masz córki :-) Pozdrawiam
    http://jeanettegloves.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak :)
      Dzięki i pozdrawiam rownież

      Usuń
  37. fantastyczne kwiatowa bluzka nie za słodka i to połączona z dżinsem <3

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękna architektura i klimat miasta! Malownicze zdjęcia i nawet bluzka świetnie do nich pasuje;) Zawsze można coś interesującego u Ciebie zobaczyć, super!

    Pozdrawiam, Mariola
    www.blog.be-fashion.me

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje ,że jeszcze nie raz znajdziecie cos interesujàcego :)

      Usuń
  39. Kochana, ale ja Ci zazdroszczę tych wszystkich Waszych wycieczek :)
    Nawet tych jednodniowych, bo one też pozwalają się zrelaksować :)
    Świetne zdjęcia :)
    pozdrawiam :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) też lubie takie aktywne życie :):) ostatnio najchętniej pochodziłabym po górach .... Ale to jeszcze nie wiek kiedy z dziećmi to jest przyjemne ;)

      Usuń
  40. Te kilka zdjęć pokazuje, jak piękne to jest miasto. Na żywo pewnie dopiero robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwiedzaliśmy też mroczne krypty :) bardzo ciekawe , wawelskie sie umywają ;)

      Usuń
  41. Jak ja uwielbiam te twoje posty turystyczne. I coraz bardziej bardziej brakuje mi dawnych spontanicznych wycieczek, i telefonów od męża godzinę przed: pakuj się jedziemy. Heh, to były czasy...
    A Wy świetnie wyglądacie (wszystkie trzy:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moj mąż nigdy nie był spontaniczny , u dopiero na emigracji przestał narzekać ze weekendowe wyjazdy i wycieczki ;) ale on zawodowo w wiecznych rozjazdach , zna chyba juz większość europejskich lotnisk , a z natury jest domatorem , więc nie sprawiało mu przyjemności zwiedzanie . Teraz na szczęście sie to zmieniło i praca z mniejsza ilością wyjazdów i okolica , jakos tak z poczucia ze należy wykorzystać geograficzne położenie ;) a mnie pomysłów na wypady póki co nie brakuje

      Usuń
  42. Ale fajnie wyglądasz w tych jeansach. Odwzajemniam Twój ostatni przemiły komentarz u mnie i bardzo szczerze stwierdzam, że wyglądasz jak nastolatka :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba na powrót powinnam chodzić w jeansach ;) dziekuje Grazynko

      Usuń
  43. Grażynka ma rację! Wyglądasz jak nastka, a te dżiny są super! Mnie się też bardzo ta bluzeczka podoba!
    Hehehe, ja mam zawsze malutką torebkę, więc kurtkę często wciskam mężowi pod pachę;))
    A miasto, to mi się szalenie podoba!!!!!!!!!!!!! Ale bym sobie pospacerowała tymi uliczkami....:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :):) nastolatka z dużym plusem ;);)
      No cóż , ja mam takie duże , ze upycham aż trzy zestawy swetrowo - płaszczowe ;);)

      Usuń
  44. Piękne miejsce! Podoba mi się lekko hippisowski klimat Twojego stroju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po tym poście mam jeszcze większą ochote pójsc w tym kierunku

      Usuń
  45. Mam nadzieję, że kiedyś tam dojadę... :)

    OdpowiedzUsuń