wtorek, 16 grudnia 2014

Pocztówka z Vianden #2



Vianden, jest drugą po stolicy atrakcją turystyczną Luksemburga. I wierzcie mi na słowo, naprawdę warto zajechać do tego średniowiecznego miasteczka znanego z pobytu Victora Hugo, a leżącego u stóp jednego z najpiękniejszych zamków Europy.






Potężny, górujący nad miasteczkiem .....zabrałam Was do niego już prawie rok temu klik




Tym razem spacer ,jak przystało na 6 grudnia na ....wzgórze św. Mikołaja - Niklosbierg z jego zbiornikiem retencyjnym, elektrownią wodną i...platformą widokową






w ogóle Mikołaj ma wiele odwołań w tradycji luksemburskiej, kiedyś podążymy jego śladami :)
dziś skupmy się na spacerze w miasteczku, bo ciuchowo jest to co widać - zima, płaszcze ,czapki i ciepły sweter z poprzedniego postu :)








wspomniany już Victor Hugo









Szkoda tylko ,że pogoda zimowa :( typowo luxemburska
ale taki to urok yimowzch wycieczek
szkoda ....tym większa
że  następnego dnia zaświeciło słoneczko ......




76 komentarzy:

  1. Cudne zamczysko. Lubię takie posty! Widać na zdjęciach, że humory dopisywały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu mieliśmy sie spotkać z polskim Mikołajem to jak miały nie dopisywać :)

      Usuń
  2. Klimatyczne miejsce, zamek bajeczny ! Ładnie Ci w tym złotym beżu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda !
      Och jakie ładne określenie ! Złoty beż:) dokładnie taki jest !

      Usuń
  3. Fajną mieliście wycieczkę, dobrze że zimowa aura Was nie wystraszyła;) Jak to jest z tą pogodą, zawsze jak jest wolny dzień, weekend, mam ochotę na wycieczkę, zdjęcia to deszcz pada a w tygodniu słońce! Ha! Zagadka! Twoje swetrzysko coraz bardziej mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):)
      Jak znajdę dla niego w końcu dzwony , ktore mi sie marzą od dłuższego czasu to dopiero bedzie I sie podobał ;)!

      Usuń
  4. Niezwykłe miejsce, urokliwe, a Wy Dziewczęta wyglądacie cudownie!
    Marzę o takiej wyprawie. Ale byłby plener... rozbudziłaś moją tęsknotę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo ! Ja lubie bardzo Vianden , ma niepowtarzalny urok :):)

      Usuń
  5. Ten zamek jest niesamowity! Miasteczko ma swój urok i klimat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj co prawda to prawda :):)
      Zamek zapiera dech w piersiach :)

      Usuń
  6. Aż sobie westchnęłam...jak tam pięknie... Zamczysko i to miasteczko... Nic tylko ubrać długa kiecę i posnuć się uliczkami....;)))
    Ale o tej porze roku, to rzeczywiście czapy bardziej potrzebne;) Choć swetrzycho wpasowało się w klimat jak należy!
    Buziole dla Ciebie i dziewczynek!!!:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pobuszowałabyś tam moja droga, oj...tak!!! To nasze wspolne klimaty :)):)
      Dzieki wielkie :)

      Usuń
    2. Najchętniej pobuszowałabym z Tobą:)))

      Usuń
    3. Przyjedz :) pobuszujemy :) niejeden zamek w okolicy :)

      Usuń
    4. Pomarzę sobie, że razem buszujemy;):)))

      Usuń
  7. śliczne miasteczko! śliczne zdjęcia! świetny spacer :) a sweter jest super!

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, tak i ...tak :)
      Dzieki Magda

      Usuń
  8. fantastyczne zamczysko - coś dla mnie :) i jak widać golf też służy - moim zdaniem wygląda świetnie i z tymi rudymi dodatkami i tu, z czarnym płaszczem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zanotuj nazwę, nigdy nie wiadomo gdzie nas życie zaniesie....a nóż w pobliże :)):)
      Golf zdecydowanie bezrobotny nie jest :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Dzieki wielkie, szkoda tylko ,ze chyba te zgubiłam :(

      Usuń
  10. oj kusisz Aniu kusisz tym Luksemburgiem......a swetrzysko jest rewelacyjne i do dzinsow, pojde dalej kozaki za kolano i obcisle czarne gatki tez bym Cie w tym widziala i czap fajna....a plaszcz juz nie wspomne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mam nadzieje ze kogoś w końcu skusze :)
      :):) uwielbiam was dziewczyny :) zawsze mnie natchniecie na nowe aranżacje :):)

      Usuń
  11. Cudne zamczysko! A w tej czapie to wygladasz nie jak mama tylko jak starsza siostra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to juz wiesz , gdzie sie zatrzymać w drodze dO Luksemburga :):) warto zdecydowanie
      :) i tak starszej siostry sie trzymajmy :):

      Usuń
  12. Miałam przyjemność być w tym miejscu! ;) Tegoroczna majówka i zwiedzanie Luksemburga itd.
    Super miejsce!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz !!! Jeszcze raz dzięki za linka do lodowej krainy :) wybieramy sie w święta :):):)

      Usuń
  13. Uroczo Aniu! Cudne miejsce. Pięknie razem wyglądacie.
    Aniu wczoraj napisałam do Ciebie. Potwierdź mi w komentarzu, czy doszło...
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak, tak ,doszlo :):)
    Jutro bede miala chwile zeby sie skupic i odpisze :):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Anno...jak Ty wyglądasz na 1 zdjęciu...fiu,fiu !
    I tego włosa nie ścinaj nawet o centymetr!
    a miasteczko ze zdjęć-bardzo fajne !

    OdpowiedzUsuń
  16. Great blog♥

    How about follow each other?
    I follow your blog. Waiting for you♥
    My Blog: http://juliemcqueen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. I znowu pozwiedzałyśmy!:) Jak dobrze, że z kanapy:) Fajnie, że z dzieciakami tyle zwiedzasz, fajne będą miały wspomnienia:)
    A ten Twój golf... zazdroszczę go Tobie i manekinowi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu dobrze,ze z kanapy ?!?! To był piękny dzień ! Deszcz i mrzawkę należy polubić :) wspomnienia dziewczynek są ... Oryginalne ... Z Hiszpanią kojarzy im sie Smoothie z butelek - pongwinków , z Francją - Paryż i city des enfants , z Holandią - małe ludziki w Madurodamie ..z Vianden ?! Zobaczymy za jakis czas :)

      Usuń
  18. Ciekawe miejsce, fantastyczny zamek i oczywiście piękne modelki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mili czytac tyle komplementow :)

      Usuń
  19. Aniu!!! Takie miejsca to ja po prostu uwielbiam!!! Chyba w poprzednim życiu byłam jakąś... królową ;P, bo stare wielkie zamczyska pociągają mnie bardzo!!!
    H&M-owa sukienka z jeansami prezentuje się równie fajnie, a dziewczynki... jakie one duże!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha tak , królewska manierę masz .. Tylko jeszcze zamek potrzebujesz do pełni splendoru :):)

      Usuń
  20. Ja nie mogłam oderwać oczu od tej sukienki/tuniki! Jest piękna również w tym wydaniu!
    A miejsce magiczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) mam nadzieje ze w niejednym wydaniu uda mi sie ją pokazać :)

      Usuń
  21. no nie pomyslalam ze tyle sensacji wzbudzi ten sweter na mnie hahah az dziw lol- co wiecej widzialam go chyba na setce koleżanek co i tak nie powstrzymało mnie od jego kupna bo to ideał , moja ukochana Adriana Andrea tez go ma i to właśnie nosiła go z czarnym płaszczem- fajne połączenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest z Sieciowkami , ale co tam , jak widać można mu dodać indywidualizmu :):)
      Co U Ady ?!?! Żal , ze nie pojawia sie w blogosferze :(

      Usuń
  22. Zamczysko imponuje, piękne zdjęcia i Wy takie radosne...masz super sweter, w czapce Ci uroczo...pozdrawiam Aniu, miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
  23. Zawsze staramy sie zeby było coś nowego i aktrakcyjnego dla dziewczynek :):)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zamek robi wrazenie.... ogromne!
    Pieknie razem wygladacie, Dziewczynki jak zawsze - sliczne! A Tobie bardzo do twarzy w tej czapie:) No i widze, ze sweterko-sukienko-tunika sprawdza sie w roznych kofiguracjach;) W takim "wycieczkowym" zestawie tez wyglada super!
    Pozdrawiam Aniu! A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Anka , w głowie miedzy czasie urodziło mi sie kilka koncepcji na ten sweter , sukienkę :)

      Usuń
  25. ale zamczysko, dzięki Tobie chociaż na zdjęciach moge popodziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No .... Zamczycho niesamowite jest :)

      Usuń
  26. Pamiętam zamczysko ze styczniowego posta, ach nadal robi ogromne wrażenie, teraz z innej perspektywy, ale wciąż ogromne :)))
    Bardzo lubię Twoje podróżniczo-krajoznawcze wpisy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle ze z tej perspektywy robi jeszcze większe :):)
      Ja lubie Vianden :) i pewnie jeszcze kiedyś tam was zabiorę

      Usuń
  27. Wyglądasz świetnie na tle zamku( pierwsze zdjęcie). Pomysł założenia sukienki i spodni też mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :)
      Teraz marzą mi sie prawdziwe dzwony do niej.....

      Usuń
  28. Ależ cudowny ten zamek! Jak z bajki!

    OdpowiedzUsuń
  29. Zamek jest przepiękny i robi wrażenie. Niesamowicie podobają mi się Twoje dzisiejsze zdjęcia.
    Cudownie wyglądasz w tym sweterku, który fajnie zestawiłaś z czarnym płaszczem.
    Ślicznie Ci w czapce, a dziewczynki przesympatyczne.

    Pozdrawiam ciepło..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Ci serdecznie za opinię :)

      Usuń
  30. Zbieram się do napisania od dwóch dni i ciągle brakuje mi czasu. Zamczysko cudowne, jeśli tylko kiedykolwiek dane mi będzie wybrać się w te rejony to chętnie tam zaglądnę. Super rodzinka, wspaniale wygladacie. Widzę ze córcia nosi okularki, napisz mi proszę kiedy ją diagnozowałas i jak sobie radzicie, słyszałam że to nie jest łatwe bo dzieciaczki nie chcą nosić okularów a mojego maluszka też czeka okulista. Buźki kochana :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki wielkie ze cieple slowa.

      Napisze w mailu :):)

      Usuń
    2. Dziękuję :-) napisz mi jeszcze maila do odpowiedzi :-) buźki

      Usuń
  31. JAK ZAWSZE OKAZUJESZ NAM WSPANIALE MIEJSCA KOCHANA!!
    Zazdroszcze!
    Z całusami:*
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W stosunku do Twoich podrozy to takie prowincjonalne spacery ;);)
      Ale i tak je ogromnie lubie

      Usuń
  32. Zbiornik do mnie nie przemawia;ale zamek tak ;-). Szkoda tylko;że nie zamieściłaś zdjęć z niego ;-(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kliknij w napis klik i się do niego przyniesiesz :):)

      Usuń
  33. Zamek jest przecudny, ale... muszę powiedzieć, że przecudownie wyglądasz w tej czarnej czapce :)

    OdpowiedzUsuń
  34. To są moje klimaty średniowieczne zamki, mogłabym tam pojechać...tylko trochę za daleko, może kiedyś.
    super wyglądacie wszystkie 3 w zimowych czapach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nic nie wiadomo , gdzie nas życiowe szlaki zawiodą :)

      Usuń
  35. Bardzo lubię takie miasteczka z niespodzianką. Ach, powłóczyłabym się po takich uliczkach, posiedziała w małej kawiarni, nawet w taką podlą pogodę.
    Ty wyglądasz świetnie. Ta swetrosukienka jest cudna, nosiłabym jak dzika. Dzieciaczki masz super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My skonczyliśmy spacer w Ancien Cinema....w przytulnej knajpce urządzonej w starym kinie, z zachowaniem rekwizytów.....przy pysznym bigosie, i pierniku pieczonym przez właścicielkę ......tak, tak, te naprawde urocze miejsce prowadzone jest przez parę Polaków :):) miejsce z klimatem , w ktorym czasem odbywają sie polonijne imprezy- jak Mikołaj dla dzieci :):)

      Usuń
  36. Aniu...piękne widoki...zapierają dech w piersiach..uwielbiam takie "krajobrazy" z zamkami w tle...bajecznie...
    zazdroszczę cholernie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co mogę napisać sensownego ... Ja też :)

      Usuń
  37. WOW ! Jaki zamek ! Piękny. Jednak w dzisiejszym poście moja uwagę przykuła sukienka. Super!!! Chcę taką!!!
    Buziaczki :):):)

    OdpowiedzUsuń