niedziela, 25 stycznia 2015

Zimą malowane




Luksemburska zima to pora deszczowa. Ja często mówię, że to trwający pół roku listopad. Choć zdarzają się i takie dni, kiedy wpadam w zachwyt nad pięknem przyrody. Mgła osadzająca szadź. Jedno z najpiękniejszych zjawisk pogodowych. I tak właśnie otulony bielą wyglądał Luksemburg przez kilka ostatnich dni







Pięknie, prawda ?!

z mroźnym powietrzem przyszło i piękne niebieskie niebo i opady śniegu .....





i więcej śniegu....





i bardzo dużo śniegu :)





więc mamy zimę, pierwszy śnieg od dwóch lat , czas koca, kakao i dobrej lektury....ale tak, zima mi nie straszna i bałwany i łyżwy i po lesie biegania nie jest mi obce :)
Nie będę pytać czy lubicie zimę, zapytam ...co ostatnio czytacie ?!

68 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcia Anula,można się dowiedzieć jak jest teraz u Was :)) a u mnie to samo,od wczoraj pada śnieg i szalałam z radości jak szłam spać.Rano .....super aura,pomyślałam,że przejdę się po ogrodzie z aparatem :))
    Ja uwielbiam każdą porę roku,a zima potrafi być wprost bajkowa,co widać tez u Ciebie,a dziewczyny to słodziaczki !
    Jeśli o książki chodzi to lubię czytać kilka na raz np beletrystyka,coś o odżywianiu ,o bieganiu,o gotowaniu i w zależności od nastroju po taką sięgam,a teraz na L4 to mam warunki haha.Skończyłam wreszcie urodzinową książkę od córki / gdzie to dziewczyna zakochała się w owdowiałym ojcu swej przyjaciółki,oj działo się / i wzięłam się za pamiętniki Krystyny Jandy ,które spisywała 15 lat temu ,gdy żył jeszcze jej mąż.Z tych kulinarnych to przerabiam Jamie Olivera i jego przygody po Europie,propozycje potraw...mniam :) Odłożyłam zaczętą książkę Beaty Sadowskiej o jej przygodzie z bieganiem -bo w obecnej sytuacji tylko mnie drażni :))
    A Ty co czytasz teraz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimę najbardziej lubię o poranku ;)
      A co czytam ?!
      Boską Cząstkę , Ledermana . Nie , nie jest to książka o religii , czy ewolucji . To ksiazka o odkryciach w fizyce .
      Ale równoległe - cykl Roma sub Rosa , taki cykl kryminałów na tle starożytnego RZymu . Steve'a Saylora

      Usuń
  2. Ja natomiast lubie zime o zmierzchu z plonacym kominkiem w tle
    ,Pislam ten komentarz na tablecie i gdzies untnal w sieci jezeli sie pojawi skasuj, po co dwa.
    Aniu zeby widziec takie zwykle a jakze piekne rzeczy trzeba umiec patrzec, a umiec je pokazac innym to juz wyzsza szkola jazdy.
    Ja nie mam oka do fotografowania, chociaz to bardzo lubie, moj maz woli sie trzymac z daleka od aparatu fotograficznego, dlatego jestem skazana na siebie.
    Aura u Ciebie podobna do bonnskiej, sniegu jak na lekarstwo, ale wczoraj padal snieg caly dzien, Dzisiaj chlapa....Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię sobie pofotografować , przyrodę najbardziej . Ale staram się Was nie katować setnym zdjęciem motyla czy kwiatka ;);)
      Ale jakoś tak trudno znaleść dziurę w deszczu żeby coś z sensem pokazać jak się noszę , bardziej zimową porą . Ja tez w 80% na autowyzwalaczu jadę €
      A
      Klimat , tak mamy bardzo podobny . Bliżej nam do sobie niż do Polski , nieprawdaż ?!?!

      Usuń
  3. Ja uwielbiam zimę ale to co mam za oknem...nie da się tego opisać w sposób cenzuralny.
    Odnośnie zaś czytania-4 ty tom "pomnika Cesarzowej Achai" i czekam na tom piąty ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) to pomińmy niecenzuralne opisy przyrody :):)
      Achaja mówisz , nie ppd koniec pierwszej serii przerwałam . Jakoś mnie wyjątkowo zmęczyła. Chociaż Drugà serie może zacznę :) Nie mówię nie :)

      Usuń
    2. 750 stron "poszło" w dwa dni i kurcze czekam na to jak się skończy; a tak nawiasem mówiąc-próbowałaś "Toy Wars"?

      Usuń
    3. Nie ostatnimi czasy mam zwrot historyczny . W czasy carskiej Rosji i Rewolucji Rosyjskiej ;);) , równocześnie podczytując Kołakowskiego Teorie Marsizmu

      Usuń
  4. świetne zdjęcia! co czytam? aż wstyd się przyznać ale wciągnęłam się w tę szmirę o Greyu; wkurza mnie ale czytam;)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      I to jest wytłumaczenie popularności tej książki , skoro po 2 h okazuje się ze aż dwie z Was ją czyta :)

      Usuń
    2. Ja już przeczytałam :)
      _______________________________
      www.stylowo40.blogspot.com

      Usuń
    3. ja nie dałam rady,masakra jakaś

      Usuń
    4. Ja nawet nie podchodziłam ....

      Usuń
  5. Piękna zima, jak z obrazka:-) Właśnie spoglądam przez okno u mnie plucha, śnieg z deszczem od wczoraj ale biało ani trochę nie jest. Widzę, że biegasz, super:-) Ja własnie wczoraj robiłam podsumowanie miesiąca w kwestii aktywności fizycznej i wyszło mi, że na 30 dni 25 dni było ćwiczeń ( 40 min dziennie) przeplatanych z nordic walking. Efektem jest minus 2 cm w talii ( trochę się chwalę :D). Jeśli chodzi oksiązki to wstyd ale czasu brak. Wracam do dom ok. 17.30 ,gotowanie,pranie ćwiczenia. Nawet w blogowaniu się opuściłam:-) ale przede mną leży 'Pięćdziesiąt twarzy Greya" Niezbyt ambitnie ale chcę przeczytać przed 14 lutego, wtedy wchodzi film do kin. Chcę porównać. Moja koleżanka wprawdzie twierdzi,że tę książkę powinni czytać nasi faceci, a nie my... :D. No to się rozpisałam. Idę do fury talerzy po obiedzie :-) Miłego tygodnia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z zimą na zdjęciach to jest tak , że fragmenty są fajne , przez większość czasu od listopada po prostu pada deszcz :)
      Np to niezłe zaparcie , nic dziwnego ze efekty są . Tak wróciłam do biegania , co cieszy bardzo . Choć ostrożniej i rzadziej i czasem pobolewa...
      Nie czytałam , ale słyszałam ze o BDSM w wersji sotf.....

      Usuń
  6. Tyle sniegu u was? Powaznie?! Ale numer, u nas spadl wzoraj centymetr i znikl w ciagu nastepnych kilku minut :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle tyle i nawet dzisiaj jeszcze nie stopniał ;);)

      Usuń
  7. Natura jest genialnym artystą! Uwielbiam ośnieżoną przyrodę i właśnie za chwilę idę na spacer, aby napawać się śniegiem, który spadł w nocy, ale zdaje się, że nie przetrwa długo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to się nazywa prawdziwie pozytywna postawa do życia :):)
      Ja dziś biegałam w tych pięknych okolicznościach przyrody :)

      Usuń
  8. Piękna zima :) i nie zazdroszczę u mnie to samo......:))
    Dziewczynki szczęśliwe :)
    ____________________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez chwile może być - sanki w ruch , Bałwany już stoją :)

      Usuń
  9. Przepiękne zdjęcia i cudne dziewuszki masz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje . Nieskromnie powiem - wiem :)

      Usuń
  10. Tu Polska- Śląsk:)- zrobiło się przepięknie biało, a dzięki temu ciszej. Śnieg przygłusza hałas, a żyjąc w mieście takie chwile naturalnej ciszy napawają mnie błogością.
    Szadź na twoich zdjęciach jest zachwycająca- też bardzo lubię to zjawisko pogodowe, tak jak lubię mgłę. Czuję się w niej jak w bajce, a najpiękniejszą jaką przeżyłam, to kilka lat temu w lipcu nad polskim morzem. Leżę na dzikiej plaży, cisza, spokój, a z daleka widać, jak coś sunie w moją stronę. Za chwilę byłam spowita zimnym obłokiem, nie widać było na metr. A po kilku minutach mgła poszła dalej. Zostałam z otwartą buzią tak do wieczora:)
    Teraz czytam "Biegnącą z Wilkami", wróciłam do niej po kilku latach. Mądra, ważna książką dla kobitek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowa Izo ogromnie mi miło ze zajrzałas do mnie :)
      Mgły znad morza maja swój klimat , ja pamietam jak "mieszkałam w Kołobrzegu " tak na 3 miesiące łącząc prace opiekuna kolonijnego ze stażem na studiach we wrześniu , to kiedyś w takiej gęstej żyliśmy dosłownie przez 3 tygodnie .... Nie koniecznie dzieci się cieszyły , ale dla mnie klimat był niezwykły . Pamietam leżak , koc i książkę .
      Biegnąca z Wilkami , tak ... Muszę do nie wrócić ... Z innym bagażem doświadczeń inny odbiór :)

      Usuń
  11. Piękne widoki i fajna zabawa,ale ja nie lubię śniegu i zimy:)))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie szczególnie . Ale narzekać , jeszcze bardziej nie lubię . Więc ... Przyjmuje co jest i szukam w niej pozytywow :)

      Usuń
  12. Specyficzne sa te nasze luksembursko-belgijskie zimy :) Gdy się pokażą, trzeba szybko korzystać z chwili i docenić ich urok. Pieknie uchwyciłaś w kadrze urok zimowej aury. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się cieszę ,ze jest .. Choć chwile ... Widząc radość dziewczyn :)

      Usuń
  13. Ja zimą najbardziej lubię te krajobrazy malowane szadzią !!Pięknie u WAS !!!
    Dzieciaki mają radochę, jak widac mama również hahha:)))
    Ja z samego rana dzisiaj basenik zaliczyłam, na spacer wyjśc się nie chce bo plucha, szaro i ponuro :)

    Uściski dla WAS :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są przepiękne i niepowtarzalne :)
      Oj mają mają ... W końcu taki wyczekany ...
      Basen ?! Super ! My jutro ... Jak co poniedziałek :)

      Usuń
    2. Tak Aniu basen u mnie systematycznie ;) Tak się wciągnęłam że teraz jak przerwa tygodniowa z powodu konserwacji to będzie mi brakowało :) Moc energii mi to daje, no i mój kręgosłup w lepszej formie !:)

      Usuń
    3. :):) kiedyś tez często , teraz głownie się taplam z Olą , kiedy Alicja jest na sekcji plywackiej :)

      Usuń
    4. Ale miło słyszeć ze są efekty dla kręgosłupa :) tak , basen tu akurat najlepszy ... I najprzyjniejszy :)

      Usuń
    5. OOO tak są ale trzeba się napracowac co akurat dobrze mi robi ! Poprawia nawet samopoczucie, i pomyślec że kiedyś nie chciałam,miałm tysiąc wymówek...a to chlor, a to fryzura hahh, a teraz biegam na 7 rano i jestem szczęśliwa hi :))) czekam już na wiosnę ...rower i więcej aktywności na świeżym powietrzu :)
      OOO to super !!!;)

      Usuń
  14. Piękne krajobrazy malowane szadzią i dziewczynki zadowolone ze śniegu :) A co czytam? "Oswajanie świata" Nicolasa Bouvier'a - o półtorarocznej podróży Autora, rozpoczętej w Genewie, a zakończonej na przełęczy Chajber :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dzieci zadowolone :):)
      To bardzo ciekawa ksiazka - podróże :) zwłaszcza takie niepokorne , własnymi szlakami :) uwielbiam .

      Usuń
  15. Cudne zdjęcia! Takiej zimy mogę nie wyganiać:)
    Ja ostatnio czytam Brzechwę, już większość znam niemalże na pamięć:)
    A jak Antoś śpi to zaczytuję się w Panu Mercedes Kinga. Cóż ja poradzę, że mam słabość do niego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Brzechwa jest rewelacyjny ! Najlepszy z wierszokletów dla dzieci :):) my tez niezmiennie od ponad 6 lat wracamy :):)
      Kinga jakoś nie mogę - dwie pozycje zaczynałam i .. bastion porzuciłam po połowie , cykl Mroczną Wieża - 1,5 tomu ...

      Usuń
  16. U nas też biało od dwóch dni, nasypało tyle śniegu, że jak się utrzyma do ferii to dzieci będą miały radochę :) Ale u Was też jest fajnie, nawet jak pochmurnie to zawsze coś pozytywnego można wylookać :) Całusy dla dziewczynek :)
    Ja usiłuję czytać Grand J.L.Wiśniewskiego lae z marnym skutkiem :(
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) na to nie liczę , u nas do Ferii 3 tygodnie :):)
      Nie znam . Znaczy autora tak , ale tytułu :)

      Usuń
  17. Ooo ale ładnie:) U mnie nie ma zimy ani troszkę, śnieg padał raz przez 20 minut i zaraz się stopił. Stale mamy wiosno-jesień i nawet troszkę mi przykro bo o ile nie przepadam za zimą to taki dwu lub trzydniowy śnieg z mrozem i słonkiem bardzo przypada mi do gustu:) A czytam "Błyskawiczną wypłatę" Ćwirleja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziś u nas już też po śniegu :) znów pada po prostu deszcz :)
      ale te 2-3 dni zimy , raz na dwa lata sprawiło nam ogromną frajdę
      oooo...nie znam ..... w ogóle.

      Usuń
  18. U nas na zmiane - raz proszy sniezek - raz wiosna prawie... Teraz aktualnie za oknem - bialo:( Ja tam za zima nie tesknie i choc nie pytasz, odpowiem nieproszona - nie lubie zimy!!!!
    Co do czytania - czasu malo, oj malo... a i checi ostatnio brak.. trzeba sie zmobilizowac!
    Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tez nie jestem fanką . A od czytania jestem uzależniona . To co słuchasz ?!?!

      Usuń
  19. Dziewczynki chyba dobrze sie bawią!

    OdpowiedzUsuń
  20. O rany! To dziewczynki poszalały!!! Dzieci muszą mieć śnieg!
    A Ty uważaj podczas tego biegania, żebyś się nie rozjechała - dbaj o nogę:D

    A szron czasami piękniej od śniegu wygląda...jak tak wszystko oblodzi:)))

    Hehhe, co do czytania, to u mnie jest bałagan;)
    Wnuczka do Orzechów - musiała być:D
    I ostatnia partia z biblioteki:
    "Matka" Petry Hammesfahr, "Burka Miłości" Reyes Monforte na faktach,"Każdy jej krok" thriller;) i "Wielbiciel" Charlotte Link.
    Thrillery, to moja specjalność:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ubiegłym roku śniegu się nie doczekały , w tym roku w ramach akcji zima zabraliśmy je na lodowisko , i chcieliśmy na sztuczny stok ;) ale natura przyszła w sukurs i mieliśmy naturalny śnieg . Przez 1,5 dnia i na szczęście w weekend :)

      Usuń
    2. U mnie dzisiaj spadł!!! Tylko szkoda, że mój synuś już z sanek wyrósł;))

      Usuń
    3. To go wyciągnij na narty :)

      Usuń
  21. U mnie też zima, śniegu trochę i sypie bardzo delikatnie...
    Zima od 2 lat, super, dziewczynki szczęśliwe...
    Co czytam? Ostatnio "Strach na wróble " Michael Connelly, na kryminały mnie wzięło ha!ha!...pozdrawiam Aniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj one bardzo :)
      Kryminaly to czasem tez, teraz wlasnie na kanwie starozytnych historii

      Usuń
  22. Pięknie. Szadź jest piękna. Zima pięknie wygląda. Przez okno :) Nie czuję przyjemności obcowania ze śniegiem, dałam się przekonać,że mi zimno i nie wyłażę z domu kiedy bardzo nie muszę. Ale...denerwuje mnie to i postanawiam to zmienić. Poooowietrza mi brak. Jak moje dziecko było małe, to przynajmniej miałam motywację żeby na sanki z nim pójść, każdy spacer to była przygoda odkrywania czegoś nowego. Teraz on ma mało czasu na spacery z matką, a matka się rozleniwiła do granic przyzwoitości. Muszę to zmienić! Dzięki za ten post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba dziekujesz za to ,ze zime mozesz ogladac na fotkach ;);) hahaha
      Ja tez nie lubie, ale trza wykrzesac entuzjazm ....wtedy łatwiej ją przeżyć

      Usuń
  23. Zdjęcia Twoich dzieci troche przypominają mi mnie i moją siostrę w dziecinstwie :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Kochana to chyba wystartowaliscie z domu zaraz jak skonczylo padac :D u nad padalo pieknie ale chwile moment stopnialo. chcialam miec foty na sniegu to zostala jakas resztka na trawniku :P:P to mi peta tam cyknal foty hihi :P

    lubie Wasze luzne rodzinne fotki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie . Dziewczyny nie mogły się doczekać :):)

      Usuń
  25. Pięknie wyglądają oszronione drzewa!!! Jak z bajki!!! W Pl sypie od kilku dni, ale temperatury na plusie, wiec tylko ciapa straszna się robi :). W weekend byliśmy w Tatrach!!! Ależ tam pięknie :D Posta dam pewnie w najbliższym czasie :D.
    Co ja czytam??? Ostatnio z tym ciężko. Od miesiąca męczę jakieś romansidło ;). Dziewczynki ciągle odrywają mnie od lektury ;D (albo ta książka taka słaba ;)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia z Tatr muszą być bajeczne ! Czekam czekam :)

      Usuń
  26. Cudowne zdjęcia Aniu - żałuję, że w tym roku nie miałam ani jednej okazji to zrobienia takich bajecznych, szronem malowanych zdjęć - no ale przed nami jeszcze luty, więc może nic straconego.
    Czytam ciąg dalszy " Przeminęło z wiatrem " ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak "..jeszcze caly luty przed nami ....jakos na mnie to dziala dosc depresyjnie :(

      Usuń
  27. <3333 such lovely pics!
    http://www.karolinagespucci.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne widoki, a ponadto wspaniałe Modelki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och zimowych widoków trochę mamy już dość :)

      Usuń