środa, 15 kwietnia 2015

Klasyczna 7 wg Was









Na podstawie waszych wypowiedzi zebrałam listę ciuchów-  podstawę naszych/waszych szaf.
Oczywiście można sobie wygooglować listę must to have'ów czy klasyczną bazę w szafie....ale .....
Zawsze mamy do niej jakieś "Ale".
Nasza różnorodność odezwała się i teraz, bo każda z Was udzielając odpowiedzi inaczej interpretowała pytanie.Albo właśnie jako klasyczną bazę albo wybierając ciuchy , które określają nasz styl.
I choć mnie- zrobienia statystyki - to zadania nie ułatwiło ,to dało zdecydowanie więcej pola do przemyśleń, jaka byłaby to moja siódemka.


 Skupiając się jednak na waszych odpowiedziach mamy takie to zestawianie złotej siódemki

 1 JEANSy
 pojawiły się najczęściej ( aż osiem odpowiedzi)
 absolutnie się zgadzam !
  Królem naszych szaf są jeansy.
Jakie- najlepiej dobrze skrojone pasujące do Nas!
 Ciemnie czy rurki czy proste....nieważne . To już zależy od każdej z nas.



 2. Odpowiedż paralerna
Spodnie. Jeansy też spodnie, ale myśle, że chodziło o te bardziej eleganckie ,klasyczne- tu tez fason ma znaczenie cygaretki, chinosy,
 skłonne jesteśmy uznać ,że w szafie powinny się znaleźć ciemne, czarne czy niebieskie....

 Odpowiedzi -Skórzane czy dresowe są raczej wyznacznikiem indywidualnego stylu . Pierwsze mam, drugich nie posiadam od lat wielu :)




 3. Ołówkowa spodnica  -(sześć odpowiedzi,)przy czym szara , czarna dominują w zestawieniu, a i  kolorowa z imienia sie pojawiła.



 4. Marynarka vel dopasowany żakiecik-  pięć z was je wymieniło jako elemant niezbędny w waszej szafie.


 Najczęściej wymieniacie - granatową, ale taż szarą, brązową czy kolorową...



5. Sukienka -oczywiście ,że nie może zabraknąć tu sukienki. Ale o dziwo  tylko jedna z was wymieniła małą czarną ;)
A raz z imienia pojawiła się zielona ( wiec remis ;)
Sukienki to moja największa miłość. Godna osobnego  posta. więć króciutko -moja wersja małej czarnej i zielona :)







 6. Biała koszula 4 odpowiedzi / klasyczny t-shirt ( bialy, czarny czy szary)4 odpowiedzi




 Remis, dwa klasyki...mimo to mamy na półce 7 propozycji ;)





 6. Szpilki . Tu znów pojawia mi się pytanie , buty też szpilki , czy buty vharakterne to mogą byc szpilki , bo w sumie mamy charakter różny ....i dla czesci to buty, a dla części osobna część garderoby, a buty na płaskim czy sportowe to inna kategoria




 Lista zamknięta ?! a co z Taką pozycją jak

Trench  vel elegancki płaszcz ( 3 odpowiedzi )

 Absolutnie , dla trencza jestem wstanie sfałszować wyniki sondażu



 I tyle?!?!




Trochę ciasno ...w tej siódemce....

Mimo, że każda z was interpretowała po swojemu to nie uciekliśmy od klasyków szafy wymienianych przez stylistów, prawda ?!

Inne propozycje
 Swetra w wersji grupy ciepły czy kardigan albo golf



 Kurtka vel ramoneska



 Jeansowa koszula - niby tak ;)




 Białe szerokie spodnie ( ta odpowiedź jest raczej wyznacznikiem indywidualizmu, ja się ku niej przychylam ,ale wiele z was pokręci głową ;)


I futrzana kamizelka, to must to have czy moda ?, czy wyznacznik indywidualzmu ?!



 Podobnie sprawa ma się z cekinową bluzką ( tu jeden jedyny raz jestem na nie. Nie dla cekinów )
Bo czapa, skarperki, torba i plecak, szalik, apaszki .....to dodatki , akcesoria .....

Ach było jeszcze kilka par krótkich spodenek...cóż.... spodenkom na urlopie nie mówię nie, ale panie w moim wieku :) nie traktują ich jako podstawy swojej szafy



Patrząc po zdjeciach mam w szafie każdą z waszych propozycji ...dobrze więc odrobiłam zadanie :)Jest punkt wyjścia do ogarnięcia mojego misz-maszu  w szafie :):)
Minimalizmu nijak nie dostrzegłam, ale może nie taką najgorszą bazę :)
A te siódemkę plus wykorzystam - bo skoro i ja i Wy - typujecie te ciuchy jako mocną bazę w szafie to chyba warto mieć ją w głowie, idąc do sklepu. To ciuchy które warto kupić w świetnej jakości , warto je mieć i ...nosić przede wszystkim ....

62 komentarze:

  1. Dobry zestaw, klasyka to klasyka, zabrakło na liście sukienki kopertowej, spodni w kant, i eleganckiej torby, to byłaby całość jeśli chodzi o klasykę. Ale każdy interpretuje sobie to w dowolny sposób, chociaż styliści podają, że klasyka powinna stanowić 40% naszej szafy, nie wolno też zapomnieć o dodatkach i trendach. Kilka Twoich ciuszków bardzo mi się podoba. Pozdrawiam Babooshka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Marzeno nie było jej w odpowiedziach . Waszych komentarzach . Choć torebkę , podlaczylabym do dodatków :)

      Usuń
  2. Dla mnie również ta siódemka nieco przyciasna. Jeansy, proste spodnie, marynarka, ołówkowa spódnica, sukienka, biała koszula, szpilki owszem. Ale, jak sukienka to prosta i jednokolorowa, jakiś płaszcz, dorzuciłabym jeszcze jakiś inny rodzaj obuwia - np. baleriny. Same szpilki to za mało. Nie da się w nich wszędzie chodzić. I oczywiście torebka, ale czy tylko jedna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płaszcz był , trench :) z jednym moim w nim zdjęciu , bo post o kurtkach i płaszczach już był . Wiec nie chciałam powtarzać :)
      Co do butów sie zgodzę :) niewiele z nas od rana do nocy biega w szpilach , ale one jedyne są taaaakie eleganckie :)

      Usuń
  3. Swego czasu miałam obłęd na punkcie skórzanych kurtek.
    W końcu skolekcjonowałam kolory, czarna, brąz, niebieska, bordo. brakowało mi zielonej i ,,,, tak jakoś odpuściałam, powiedziałam dość. W obecnym domu mam pięć szaf,( w poprzednim była garderoba więc sie mieściłam) co jakiś czas wymiatam z niej co by zrobić miejsce na nowe...i wciąż mi mało. Niezbędne nie jest 7, niezbędne mam wiele poza wiele. Nie potrafię się ograniczać w formie ubrań. No i to jest moja słabość. A i co najbardziej boli- szpilki tutaj odpadają! Nie ma możności chodzenia w szpilkach, nie ma i basta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam obłęd na punkcie skórzanego płaszcza ... Niestety nie było mnie stać . Bo skóra to skóra , nie wyrób skóropodobny ;) 7 to mało :) zgadzam sie i szpilki tez okazjonalnie

      Usuń
    2. Acha, płaszcz tuż do kolan. Długi jest niewygodny i ciężki potrafi być.

      Usuń
    3. Oczywiście że skóra i tylko skóra, żadne podróby nie wchodzą w grę.
      Czarny płaszcz miałam - wytarł się od noszenia, torebki. Teraz mam brąz na specjalne okazje ;)
      I długość j.w.

      Usuń
    4. Och ja bym nosiła i nosiła :):)

      Usuń
  4. Oj ciasno, ciasno.... Ja bym jeszcze dodała klasyczne tshirt. Gładkie, czrne, biale.... Kurczę sporo bym dodała jeszcze, ale pytanie czy to dla każdego byłaby klasyka czy tylko w moim odczuciu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. T-shirty były :) obok koszuli :):)

      Usuń
    2. Ale gapa jestem:)
      No to wszystko jest!:)

      Usuń
  5. Jeansy bym dyskutowała ;P
    Ale czarne, proste portki, to już tak ;)

    z całą resztą nie zgodzić się nie idzie - bo to naprawdę są rzeczy, które w szafie trzeba mieć, nawet jak się człowiek modą nie interesuje ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeansy ?!?! No co Ty ?!?! Bez jeansów ani rusz !!!

      Usuń
  6. Taka siódemka to za mało, może 2x7 to wtedy zmieści się pozostałość, ale dla mnie klasyka klasyki to sukienka szpilki marynarka albo spodnie nie jeansy, koszula i marynarka bo torebkę za dodatek uważam :) A dodaj do tego kolory, fasony, długości... to się dopiero pełna szafa zrobi :)
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle ze 7 wystarczy , ale ciasna to 7 i gdyby tylko tyle to modowo byłaby nuda . I jak widać i moje fasony od typowej klasyki maja odchylenia :)

      Usuń
  7. Trudno zmieścić się w siódemce /może lepiej 10/, dla mnie
    1. sukienka /w tym MC/
    2. biała koszula
    3. jeansy
    4. spódnica ołówkowa
    5. żakiet-marynarka
    6. trencz
    7. kardigan lub inny sweterek /dobrej jakości/
    8. płaszcz długi czy krótki
    9. kurtka /ramoneska lub w stylu a'la Chanel ze skóry lub ekoskóry/
    10.spodnie na kant, bardziej eleganckie.
    Dodatki - torebki /duża i mniejsza/, buty /kocham wysokie obcasy/, szale,szaliki, apaszki, okulary przeciwsłoneczne i to, czego nie widać, bielizna.
    Marnie z moim minimalizmem a to jeszcze nie wszystko, co kobieca szafa mieścić powinna...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak Basiu ta lista w dużej mierze oparta o twoje sugestie , choćby Kardigan , byłaś jedyną osobą ktora go wymieniła :):)
      I jako pierwsza biała koszule ;)

      Usuń
  8. U mnie baza ostatnio się ujednoliciła z tą wyznaczoną przez "specjalistów". Chyba robię się ubraniowo coraz bardziej przewidywalna.
    Na mojej liście są spodnie cygaretki, jednolite topy/bluzki, szpilki (lub botki), marynarki/proste swetry-kardigany, ramoneska i trencz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale to widać na twoich przeglądach tygodniowych. Masz zadatki na minimalistkę. Ale tak surowość i klasyka z twoją urodą się doskonale broni sama

      Usuń
  9. Dobre to Twoje zestawienie, konkretne! Sądzę że dla wielu osób mogłaby to być złota 7 :) Dla mnie to sukien dłuższy płaszcz oversize, mała dopasowana sukienka niekoniecznie mała czarna, jeansy, jeansowe szorty, tshirty biały, czarny i szary, sportowe białe buty najlepiej conversy, niskie szpileczki, czarne portki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jak widać w twoich typach ciągle ta siódemka się odnajduje też

      Usuń
  10. Serio tylko jedna osoba wymieniła małą czarną? ja bym ją dała na pierwszym miejscu, każda z nas powinna mieć ją w swojej szafie, bo sprawdza się na prawdę w wielu sytuacjach :)
    Czerrrrrwone szpile ajćććć - uwielbiam !
    A tego żółciutkiego żakieciku to Ci zazdroszczę- fantastyczny jest! ja właśnie czekam aż zapuka kurier do drzwi właśnie z żółtym żakietem <3

    miłego dnia :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serio. Padały odpowiedzi sukienka, sukienki ale mała czarna jeden raz. Ja mojej nie traktuje jak klasycznej, zresztą to chyba pierwszy raz w ogóle w mojej szafie znajduje się sukienka czarna. świetnie zastępuje mi ją mała biala czy mała granatowa.... o widzisz.....posłałabym ci moją, gdybyś nie kupiła :)

      Usuń
  11. Na podstawie tegoz Twojego zestawienia przeprowadzilam test na to, czy jestem klasyczna! Jak sie mozna domyslic...nie bardzo;) Z pierwszej siodemki moge z powodzeniem obyc sie bez olowkowej spodnicy, bialej koszuli i kobiecych zakiecikow.... Za ta dalsza czesci listy - to podstawa mojej szafy- swetry, dzianiny, ramoneska, kamizelka futrzakowa... Niestety ani ja klasyczna ani minimalistyczna - taki typ:)
    Pozdrawiam. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halo....żakieciki były vel marynarka ...a marynarki nosisz....więc zaliczasz pełną pierwszą 5-kę :) jak dla mnie. Anka, tobie wyczucia stylu i nadawania ciuchom niepowtarzalnego charakteru zazdroszczą niesamowicie, tej wyrazistości stylu.... nawet jak nie jest bardzo klasyczny

      Usuń
  12. Chodzi o to, co się z tych klasyków i masthewów wykombinuje. Ja lubię proste ołówkowe kiecki, ale wątpię, czy założę do nich klasycznie szpilki i żakiecik. Raczej podkoszul, sweter i cięższe buty. Więc można mieć normalne ciuchy, ale ubierać je mniej normalnie. I w tym ja się odnajduję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się z tobą w pełnej rozciągłości. Tak ....to dokładnie Ty w najbardziej klasycznej spódnicy świata :)

      Usuń
  13. Klasyka klasyka, ale diabeł tkwi zapewne w dodatkach😄z jeansali sie zgodzę ale np. Nie mam ani jednej pary czarnych spodni, mimo to z 90% mojej szafy mieści sie w ww. Zestawieniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam od niedawna...i ....raczej nie chodzę :)

      Usuń
  14. Hehehe, no widzisz! Wszystko już masz co trzeba! A nawet więcej:)))
    Mnie wciąż czegoś brakuje... np. trencza i czerwonych, klasycznych szpilek..Kurde...czarnych tez nie mam..i nude!
    Nie da się zamknąć w kilku pozycjach! ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i patrząc na ten zestaw szczerze mogę przyznać ,że większość wylądowała głównie dlatego, że zależało mi na zbudowaniu bazy w mojej bardzo skromniej szafie.
      Ruda =czerwonych szpilek nie masz ???? Ty ??? wszak one idealne dla ciebie ! Czarne i nude możesz sobie odpuścić ,ale czerwone....
      daj maila do męża , napiszę mu ,że kolejny prezent dla pięknej żony to najbardziej sexowne buty świata się należą !

      Usuń
    2. hehehe, no widzisz! nie mam.. co prawda mam jedne czerwone, ale peep to - te z dziurką na palec;) a marzą mi się takie lakierowane, klasyczne...:))

      A u Ciebie jeszcze trampek brak! ;))

      Usuń
    3. No wlasnie . Chce slip - on'y :) albo converse
      Ale nie Chce mi sie do sklepu

      Usuń
  15. Ojej, nie wiem co wybrać, generalnie lubię bardzo twój styl, wiele rzeczy mnie zachwyca! I to, ze "kobieta zmienną jest", i to, że nie boisz się eksperymentów, jak również to, że przyznajesz się do błędów i zasięgasz rady. Dlatego dziewczyny lubią tak u ciebie bywać! Ach: 7! rzeczywiście trochę ciasno się w tym zmieścić, ale nie bede rozwijać tematu bo pólnoc mnie zastanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko ! Bardzo dziękuje ze takie słowa :)
      Szkoda ,ze nie rozwiniesz ! Bo twój styl Rez jest wyrazisty i soczysty i chętnie posluchalabym czego w Twojej szafie zabraknąć nie może

      Usuń
  16. Aniu, ale dlaczego mamy się mieścić w 7? :( to takie przykre! sama popatrz: takie szpilki, to cudeńko! i jaka przyjemność samo posiadanie a co dopiero używanie! dlaczego mamy się pozbawiać przyjemności, życie i tak jest zbyt skomplikowane, jasne nie ma co przesadzać ani w jedna ani w druga stronę! Ale nie w 7!!! :D

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och nie chodzi o ograniczenia ! Chodzi o mocną bazę ! Jak napisała Sivka taka z której każda z nas jest w stanie kombinować i nadać jej indywidualizmu . 7 myśle , ze to mało nawet dla minimalistki ;) te 7 plus ... Chyba wyczerpie temat :)

      Usuń
  17. Pewnie każda z nas coś by jeszcze tam wepchnęła ale co by nie pisać podstawa jest. :-))

    OdpowiedzUsuń
  18. W mojej szafie jest tyle różności... wyciągam je w zależności od wielu czynników. A tobie we wszystkim dobrze, więc szafy mogą " pękać"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy bedzie pękać zależy od
      Rozmiarów szafy ;)
      Moja nieduza wiec muszę o nią dbać , by była i uniwersalna i moja !

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Ach na pewno nie ;)
      Ale powoli nabiera kształtów ;)

      Usuń
  20. Eeee, ciasno mi.7???
    Z 7-ką się zgadzam, ale dodaje co najmniej drugie tyle:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez mi sie wydaje ciasna i bez zimy , bo jak bez botków

      Usuń
  21. Oh, jakże się cieszę, że 7 mnie nie dotyczy! Ubieram co chcę, bez względu na masthef i rankingi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu ?! Każdy ubiera sie jak chce , tylko nie każdemu dobrze z szalejącym konsumpcjonem . Ja segreguje swoje ubrania , przyglądam sie im i zastanawiam nad ich miejscem w mojej szafie , bo .... Denerwuje mnie przesyt , szafa sie nie domyka , a ja mam poczucie ze jeszcze tego czy tego nie mam . A tak , cześć wyrzucam , cześć oddaje , a cześć odkrywam na nowo i nosze . A dobra baza , niezależnie czy klasyczna czy oryginalnie własna , sie przydaje . Np wiem ze nową biała koszule kupie znacznie lepszej jakości czy buty to tylko z prawdziwej skory bo wszystkie inne sie niesprawdzają ...

      Usuń
  22. chyba 77 :)
    ale poważnie to świetny pomysł na wpis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz , każda z pozycji ma kilka oblicz ! Nie chodzi o redukcjonizm , ale o dobra podstawę do kombinowania dalej :)

      Usuń
  23. wiesz ja se tak mysle co jest podstwa mojej szafy i chyba stwierdzam ze czarny t-shirt - pasuje zawsze i do wszytskiego :D a tak to chyba wole ie robic takiego podsumowania bo pozniej za glowe sie zlapie ile mam innych... w sumie nie potrzebnych szmat :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Anno,Anno już jestem ,ale nie mogę się jeszcze zabrać do blogowych obowiązków,bo osłabiona jestem ,wróciłam z wojaży o 2.30 w nocy a i bez katastrofy tez się nie obyło,ale to po kolei opowiem :)
    Co do Twojej 7.....ja chyba nie mam takiego swojego must have, mi tam obojętnie :))
    ostatnio zadziwiam samą siebie odnośnie kolorów,bo jako osoba kochająca się w kolorach ostatnio ,co mnie samą zaskakuje-fascynuję się czernią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uffff ;);)
      Ja juz nie pytam o te 7 , ja podsumowalam wasze wypowiedzi :)
      Jam tez mało kolorowa ostatnio ....

      Usuń
  25. Myślę i myślę i stwierdzam, że wszystkie klasyki posiadam tylko w różnych fasonach i kolorach hehe:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne zestawienie :)!!!!
    Aniu, jak już się zmęczę tym misz-maszem w mojej szafie, to pójdę w Twoje ślady :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoc uporządkowania szukają wszyscy , ale to geniusze potrafią żyć w chaosie ;)

      Usuń
  27. Mocna baza :) ale przy pomocy dodatków można z nią pokombinować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle ze mając tylko tyle możliwości nieograniczenie wiele , nawet bez dodatków ... One dodatkowo multiplikują propozycje .
      A nie wyciągnęłam swojej najmocniejszej broni - sukienek !!!

      Usuń
  28. w czarnej sukienusi a jasnym wisiorkiem - to absolutny HIT!
    mój styl to wygoda i naturalne włókna - moja baza - spódnice
    dłuuugie a kolorowe, ciemne bluzeczki, kolorowe torebki ale
    przede wszystkim moc chust, które w większości sobie sama
    dziergam, bo kocham rękodzielnictwo stosowane i chusty ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :)
      Oj zajrzałam na twoje blogi , jakie cudne prace ! To musi być pasja !

      Usuń