środa, 6 maja 2015

Pocztówka z Lozanny


Do Szwajcarii nigdy nie miałam szczęścia.
Raz, wiele lat temu jechałam do niej, podkreślę, jechałam. Znaczy byłam w drodze- autokar, dwie drużyny hokejowe, turniej w Zurichu ,trzydniowy....i nie dotarłam. Autobus się zepsuł gdzieś w Austrii, lokalna pomoc drogowa była wobec starego Jelcza bezradna. Czekaliśmy na autobus z Polski, który zabierze nas...do domu. 2-3 noce spędzone na parkingu w Alpach" in the middle of nowhere"
Drugi raz mieliśmy jechać na majówkę do Bazylei, w końcu to zaledwie 350 km od Luksemburga, hotel opłacony, walizki prawie spakowane i ...moje dziecię zaczęło gorączkować, potem drugie i trzeci mąż i weekend spędziłam na leżaku w ogródku ,samotnie z książką, kontrolując sytuację zdrowotną w domu .....
Ale jak to mówią ...
Do trzech razy sztuka i w końcu dotarliśmy ...tyle, że po upalnym i słonecznym kwietniu chciałoby się pogodnej majówki.....niestety pozostało nam zostać w domu albo zwiedzać w deszczu.....






Wcale nie łatwo spakować walizkę na taki wyjazd, wcale nie łatwo dobrze wyglądać w deszczu , zwłaszcza kiedy to nie sesja modowa ,ale kilkugodzinny spacer do tego przy temperaturze 11 st......
Postawiłam na kolory :)
 choć rzadko chodzę tak kolorowo.
I buty trekkingowe, które udowodniły ,że są warte każdego eurocenta na nie wydanego-lekkie, wygodne, i ...nic a nic nie przemakające....
bo padało, czasem nie padało ...
tylko lało jak z cebra




Ale pomyślałam sobie....można narzekać albo pić te szklankę miodu z dziegciem i pokazać ,że pasja podróży nie zna barier :)  i że z cukru nie jesteśmy i Lozannę zwiedzimy.
 I bardzo nam się podobała , choć nie tak bardzo jak mogłaby się nam spodobać w słońcu....:))















Szwajcarii ciąg dalszy nastąpi.....

58 komentarzy:

  1. Swietnie wyglądacie z tymi kolorowymi parasolkami:)
    Heh to Szwajcaria psikusy Wam robi, ale grunt ze sie nie daliscie:) i widze, ze widoki zrekompensowaly zmarznięte ręce i mokre glowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi robi ... Na szczęście dla nas kolejny dzień zaczął sie deszczem ale potem wyszło słońce :) zreszta zobaczycie piękno Szwajcarii w następnym poście

      Usuń
  2. Ozdobiłyście kolorem te deszczowe ulice.
    Podziwiam za wytrwałość, ja chyba bym odpuściła zwiedzanie w deszczu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ deszcz tez ma swój urok , wystarczy spojrzeć na miny moich córek - samo szczęście :):)

      Usuń
  3. Szkoda, że pogoda deszczowa ale to też ma pewne uroki /takie zwiedzanie w deszczu/.
    Fajnie wyglądasz, widać ubranie a nie przebranie, samo życie, codzienność. Ja lubię takie zdjęcia i takie stylizacje na luzie, pokazujemy, jak wyglądamy gdy deszcze leje się "za koszulę", włosy nie tak, nogi bolą, jesteśmy zmęczone. Humory jednak dopisują, dziewczynki zadowolone dumnie prezentują śliczne parasolki. Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zastanawiałam sie czy wogole publikować takie zdjecia , ale potem pomyslałam,że właśnie tak , że to nie poza , samo życie ... W słońcu i deszczu , we mgle i w słońcu ....
      Moje dziewczyny lubią podróżować , są bardzo ciekawe świata ... Po drodze musiałam im opowiedzieć jaka jest flaga Szwajcarii , jakimi językami sie mówi , co sie najcześciej je , dlaczego czekolada jest inna , dlaczego była ... Granica a nie sam znaczek z gwiazdkami , czemu tam nie ma Euro , przecież wszystko kupuje sie za euro .......

      Usuń
  4. Kolor - to fajny pomysl na klkudniowa walizke;) Stroje wygodne, wycieczkowe i ...kolorowe - super!
    Aniu, Lozzana to dla mnie wlasciwie drugi koniec kraju i przyznam, ze tak wycieczkowo to w tym miescie jeszcze nie bylam.Wszystko przede mna;) Mam nadzieje, ze tym wypadem do Lozanny odczarowalas swojego szwajcarskiego pecha i teraz juz pojdzie jak z platka i bedziesz tu goscic czesciej... Oczywiscie ja mam nadzieje, ze kolejnym punktem beda okolice Zurichu i wowczas bedziemy mialy okazje sie spotkac na jakiejs kawie:)
    Pozdrawiam! Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odczarowałam następny dzień był piękny i mogliśmy sie cieszyć z kolejnego miasta w Szwajcarii :)
      Hahahh kupując roczną winietkę pomyslałam o tym , ze trzeba korzystać :) i pojechać kolejny raz ....
      A to mnie zaskoczyłaś że w Lozannie jeszcze nie byłaś , mnie bardzo kojarzy sie z Mickiewiczem i bardzo chciałam pojechać , niestety spacer był bardzo poglądowy i nie udało sie nam dotrzeć do śladów naszego litewskiego wieszcza ;););)
      Och liczę ,że jak nie w Zurichu to moze gdzieś po środku / Genewa /Miluza czy Colmar ... Ew Freiburg ;)
      .... A moze Konstancja .... Bedzie nas gościć na wspólną kawę :)

      Usuń
  5. Bardzo ładnie choć szkoda, że pogoda nie dopisała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bywa.....ważne że humory dopisały

      Usuń
  6. Piękne fotki. Zazdroszczę Ci widoków. Też bym chciała zobaczyć Szwajcarię.

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja tak mam z polskim morzem, dlatego zaczęłam praktykować jednodniowe wypady gdy tylko mogłam;) Fajne te widoki i choćby w deszczu to zawsze to lepiej niż siedzieć w domu:) Fajnie i kolorowo wyglądacie, dobre buty to podstawa, trudno cieszyć się chwilą gdy w bucie mokro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :)
      Tylko moje nie przemokły :)

      Usuń
  8. Czy to w słońce czy to w deszcz jak się chce to zabawa jest :)) zrymnęło mi się ;)) kolory dopisały i humory też więc wypad uważam za udany, a stylizacja własnie na taka pogodę jak najbardziej odpowiednia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądacie na zadowolone z wycieczki i pięknie ożywiłyście dzień kolorowymi strojami i parasolkami.
    U nas dziś podobnie, tylko cieplej, a wbrew deszczowi założyłam do pracy czerwone spodnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , kolor dobrałam żeby fajnie na zdjeciach wyszedl ;)

      Usuń
  10. Wiedziałaś jak się ubrać. Idealnie skomponowałaś się z czerwonymi wieżyczkami i okiennicami::-)) Dziewczynki swoimi kolorowymi parasolkami rozweselały szary dzień .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to właśnie lubie ten czerwony trench :)

      Usuń
  11. Widać, że spędzaliście czas dość miło, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widać, że spędzaliście czas dość miło, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie . Nie dość :)
      Bardzo miło :)

      Usuń
  13. piękne macie te zdjęcia ,zwłaszcza te z kolorowymi parasolkami :))
    już trudno...że nie było słoneczka,nie ma co z tego powodu marnować cennych chwil,tylko odpoczywać i cieszyć się sobą ! zwłaszcza,że dziewczyny mega zadowolone i,że czytam,że się potem rozpogodziło :))
    w Szwajcarii nigdy nie byłam,to chociaz u Ciebie pooglądam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w słońcu wiadomo zawsze fajniej , ale klimat taki to co zrobić ! Kalosze , sztormiaki i parasole ;);)
      I uśmiech na twarzy :) rozpogodzi każdy dzień

      Usuń
  14. Bardzo dobrze zrobiliście, że pomimo deszczu jednak zdecydowaliście się na wyjazd. Takie zwiedzanie tez ma swoje uroki- oczywiście, że byłoby piękniej w słońcu, i wygodniej- ale najważniejsze jest to, że udało się zobaczyć zapalnowane atrakcje, a miny dziewczynek bezcenne. Sama radośćpatrzeć na Was, takie kolorowe, czerwony trench z żóltym swetrem, no super jest w tej szaroburej rzeczywistości :) pozdraiwam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och dziewczyny bo chęć i ochota na zwiedzanie Szwajcarii była ogromna :):)
      Zwłaszcza po 5,5 jazdy w samochodzie

      Usuń
  15. W Szwajcarii zawsze pada na majówkę. Mieszkańcy potwierdzają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę ! Szkoda ze nie wiedziałam ... Z drugiej strony majówka planowana pod półmaraton ;) i tak byśmy pojechali ;)

      Usuń
  16. Pogoda faktycznie nieciekawa ale uśmiechy na twarzach świadczą, że wycieczka bardzo udana :)
    urocze parasole!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo trzeba znajdować pozytywne strony życia w każdej sytuacji

      Usuń
  17. Aniu, jest moc w kolorach, ale przede wszystkim jest moc w Waszych uśmiechach. Zdjęcia tryskają radością, co tam pogoda.:)
    Moc buziaków!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wy nawet w deszczu pieknie sie prezentujecie :)
    Pozdrowienia z Polski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze od realnej pogody ważniejsza jest pogoda ducha ...

      Usuń
  19. Ale deszcz nie jest dla Ciebie przeszkodą, uśmiechy są ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. W deszczu jest prawdziwa przygoda ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolałabym mniej przygód ;) wiecej pocztówkowych widoków znad jeziora ;)

      Usuń
  21. Majówka była widocznie wszędzie deszczowa..:)
    Ale też trochę pecha macie:D

    http://www.justcleo.pl/2015/05/ripped-jeans-powder-pink-jacket.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak . Ale większym pechem bedą urodziny córki które miałybyc piknikiem w ogródku i na trampolinie , a prognozy pogody złudzeń na pogodę nie dają ;)

      Usuń
  22. Ja mam takiego pecha z Paryżem. Kiedyś musze tam jeszcze pojechać i zamówić dużo czasu oraz ładną pogodę.
    Wyglądasz szalenie energetycznie, brawo za kolory!
    Dzieciaki też energetyczne;-) Pozują genialnie.
    Ładne kadry, dawaj więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No Paryż to tez ta strefa klimatyczna ze często pada ;);)
      O to mi chodziło :):)
      Zdjec bedzie więcej .... W następnym poscie

      Usuń
  23. Aniu, świetnie, że się wybraliście do Szwajcarii. Przygoda jest zawsze przygodą, bez względu na pogodę.
    Świetnie się prezentujecie z dziewczynkami :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Lozannę wzięłas wytrwałością! Warto było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było. Oczywiście, że żalowaliśmy pogody....ale po 5h jazdy autem i w deszczu spacer cieszy :)

      Usuń
  25. O tak, żółty parasol na niepogodę to bardzo dobry pomysł :) Piękna wycieczka i piękne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak !
      A teraz mam tez ochotę na czerwony :€

      Usuń
  26. O zgrozo jakie ma zaległości ! Zaczynam nadrabiać ... od jutra :)
    Piękne zdjęcia , mimo deszczu jakoś kolorowo .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O zgrozo ... Nooioo ....

      A moze po prostu masz racjonalniejsza stosunek do blogosfery i rzadziej tu bywasz niz my uzależnione ;)

      Usuń