niedziela, 7 czerwca 2015

Mammensdag



Co ciekawe w Luksemburgu nie obchodzi się Dnia Dziecka, a Dzień Matki czy Dzień Ojca są świątami ruchomymi i przypadają w odpowiedznio pierwszą niedzielę czerwca i października.
W tym roku mamy wielką kumulację, bo niedzielny Dzień Matki przypada w Polonijny Dzień Dziecka, więc spędzamy ten czas na wspólnej zabawie.
Dzisiejszy świat jest inny , bardziej kolorowy, weselszy , dzieci mogą mieć wszystko, ile to zależy tylko od rozsądku rodziców :)
 ale jedno jest niezmienne ,  jednego nie możęmy kupić , bo  nic nie kosztuje, a jest najcenniejszy to czas :)
Oby nigdy go nam nie zabrakło.




prezenty na  Dzień Matki, laurki, rysunki moje córki przygotowywują w szkole. Są niebanalne. Jak ten ubiegłoroczny.
 W słoiczku były składniki i przepis, by wspólnie upiec ciasteczka kakaowo-orzechowe :) wystarczyło dodać jajka i mleko . A radości było co nie miara ...wystarczy popatrzeć na uśmiechy




I to właśnie czasu spędzanego razem z dziećmi wszystkim Wam mamom życzę z okazji Waszego  i mojego Święta życzę :)



a tu zajaweczka tego jak dzisiaj się bawimy




70 komentarzy:

  1. Wspaniały pomysł na prezent - odrobina wspólnego czasu! Ja w tym roku nie obdarowałam syna niczym szczególnym, ale 2 dni jeździłam z nim (rowerem) po rozmaitych festynach dziecięcych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my nigdy nie kupujemy prezentów....
      dostają ic wystarczająco od rodziny czy znajomych....
      od nas dostają...czas...na wycieczki, na zabawę , na rozmowy.....taki dzień dziecka lepszy niż pokoj pełen gadzetów

      Usuń
  2. Oj, masz rację! Czas dla rodziny, to chyba najważniejsze, a mnie zupełnie go brakuje, chociaż coraz bardziej dążę do zmian, ale droga jeszcze dosyć daleka... A Wam życzę wspaniałej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem jak czas dopisze to pogoda szwankuje. Dziś wielki plan na wycieczkę rowerową jest pod wieeeelkim znakiem zapytania, bo juz padało i wciąż się chmurzy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to są jeszcze muzea....my bardzo lubimy
      zajrzyj tu -http://pannaanna-mmanna.blogspot.com/2014/10/muzealny-luksemburg.html
      albo tu-http://pannaanna-mmanna.blogspot.com/2014/01/mysz-muzealna.html
      to pomysly na niepogodę

      Usuń
  4. Tak masz rację,czasu spędzonego ze swoimi dziećmi nikt nam nie zabierze:)))ciesz się nim,bo dzieci szybko rosną,może nawet za szybko:)))Pozdrawiam serdecznie i miłego świętowania życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalny pomysł na prezent! Mogłabyś wrzucić przepis na te ciasteczka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam :)
      ale każde wspólnie robione sa wyjątkowe

      Usuń
    2. to prawda :) ale szkoda, że przepisu brak...

      Usuń
    3. był po luksembursku :)

      Usuń
  6. Rewelacyjnie :) Tak, o czas najbardziej się rozchodzi, kazda chwila jest ulotna, dlatego cieszą mnie podobnie jak Ciebie te spędzone z maluchem, chociaż bywam zmęczona nieziemsko to jestem mega szczęśliwa :) Przyznam się, że marzę o bieganiu w takiej kuli, no jak dziecko, heh :)
    Moc buziaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam i te emocje. na szczęście moje panny nieco mniej angażujące juz i jak mama zmęczona ,albo z migreną to się opiekują , przynoszą okład na głowę i do picia wodę i ...znikają we własnych pokojach ....dlatego energii mi nie brakuje :)

      Usuń
  7. Wspólna gotowanie i pieczenie- to jesssst to ! zawsze uwielbiałam robić to z mamą, później Twoje dzieci przynajmniej miłe wspomnienia będą z Tobą miały... i masz absolutną rację- najważniejszy jest poświęcony czas, a niestety większość osób wciąż gdzieś goni, za karierą, za kasą, zupełnie tego nie dostrzegając :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zawsze słyszalam, nie przeszkadzaj....a to przecież świetna forma zabawy , edukacji i bliskości.

      Usuń
  8. Jesteś bardzo mądrą mamą Aniu!!!! Dajesz dzieciom to, co najważniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  9. ooooo
    jakie te zdjęcia są rozczulające :)))))
    super !
    a to Wy macie dziś swoje święto,to fajnie :))
    my już po :)
    widzę,że niedziela była udana!
    my też z naszymi dziewczynami spędzaliśmy każdą chwilę,to jest lepsze od wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę czasemi, że fajnie się mają moje dziewczynki....mają szczęśliwe i beztroskie dzieciństwo. To ogromny potencjał na życie.
      moje było dość smutne, spędzałam je w dyżurkach pielęgniarskich, w wiecznym lęku o mamę, ktora przez blisko 2 lata nie wyszła ze szpitala po wypadku, więc jak tata był w pracy to ja zadania domowe u pielęgniarek odrabiałam.... więc przez porównanie cieszę się dzieciństwem jakie mogę zapewnić moim pannom

      Usuń
    2. No to tez miałaś przezycia, nie zazdroszczę. Moje dzieciństwo tez obfitowalo w negatywnie przezycia, ale zupełnie na innej płaszczyznie, porażka ;)

      Usuń
    3. To wiesz już czemu lubie pielęgniarki :):)

      Usuń
  10. uwielbiam Waszą rodzinkę Aniu. Pokazuje, że rodzina to niekoniecznie same minusy i ograniczenia, a kolejne pole do spełnienia i świetnej zabawy! I podoba mi się tegoroczny wypadek, ze dzień dziecka i matki wypadł razem, bo bez jednego nie ma drugiego. Szkoda, że nie złożyło się to jeszcze z dniem ojca ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basia !!!! Rodzicielswo to nigdy nie są minusy i ograniczenia, to zmiana priorytetów , ale nigdy nie ograniczenie!!!!
      Masz racje, koincydencja piękna- dopełniająca

      Usuń
  11. No właśnie, wszystko można kupić ale czasu nie, trzeba spędzać go jak najwięcej z dzieciakami, to niezapomniane chwile. Widzę, że świetnie się bawicie. Pozdrawiam Aniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście to możemy i chętnie dajemy maszym skarbom

      Usuń
  12. Ale przyjemne zdjecia, jak miło je się ogląda ;)
    Mama zapatrzona w swoje córeczki, a te okularki małej, jak kiedyś mojej Emilki, podobne nosiła ;)
    Ach ten czas, jak mi go brakuje, spełniałam się jako mama w domu na wychowawczym, chciałabym żeby te czasy wróciły...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) oj tak....takie wybory są trudne. Zwłaszcza ,że Ty dodatkowo musisz tyle czasu na dojazdy poświęcić. Podziwiam i szanuję to, coć wiem jak serce ci pękało.
      Ja na szczęście nie takim kosztem wróciłam do pracy jak Ty, więc dla mnie praca to przyjemność....mimo towarzyszącego stresu.

      Usuń
  13. Masz rację wszystko można kupić, zwłaszcza gdy dysponujesz odpowiednimi środkami ale czasu z bliskimi nie kupisz za wszystkie pieniądze tego świata!!! I to te chwile oraz te najbliższe sercu osoby są w życiu najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na szczęscie tego nam nie brakuje- chęci

      Usuń
  14. To prawda. Ten brak czasu dla swoich dzieci zawsze obraca się przeci rodzicom, którzy woleli gonić za karierą i forsą(lub czym innym). Mój syn trochę już nie ma czasu dla mnie :))) Ale jak się matka uprze, to jeszcze coś dla siebie uszczknie ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem odpowiadam na pytanie, czemu nie posyłam dzieci na jeszcze klejne zajęcia dodatkowe, albo w soboty nie korzystam z przedszkola polskiego ....niezmiennie odpowoiadam ,że musimy też mieć czas dla siebie, na bycie razem i nasze sprawy, dziewczynki muszą mieć czas by bawićsię ze sobą , nie tylko być animowane przez kolejnych instruktorów ...mimo że oferta jest taka bogata ,a wszystko kusi....

      Myśle Sivka ,że mądra matką jesteś, to widać, żę dla młodego masz czas, nawet jak go trocę przymusisz do wspólnych wędrówek, to ma partera do rozmowy w tobie :: ) jak najbardziej jestem za !

      Usuń
    2. Nadrabiam za tatę, którego ciągle nie ma, ale też pinuję, żeby nie przesadzić, żeby nie był miminsynkiem (ma zadatki ;)), żeby latał z chłopakami i dziewczynami, i miał swoje sprawki z nimi ;) Nie jestem zazdrosna ani sfiksowana, że mi ucieka, czy coś. Wiem, że wykorzystałam czas z nim, kiedy był maluśki i potem, kiedy miał problemy. Cieszę się, kiedy jest z rówieśnikami, chociaż głupie pomysły mają ;) :D

      Usuń
  15. CUDOWNIE!! I JAKIE WSPANIAŁE DZIEWCZYNY!
    ➳ pozdrawiam
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Post jak z reklamy:-) Przesłodkie dziewczyny;-) Młoda mogłaby naprawdę coś reklamować, no w tych okularkach jest taka... do schrupania.
    masz rację, nie ma nic piękniejszego jak podarowany czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :0 to to żywa rekalma macierzyństwa przecież !!!
      Fakt, Ola takie emocja wzbudza, jest takim słodziakiem jak rzadko, ale zapewniam, charakterek też ma :)
      Starsza jest poważniejsza i ....łatwiejsza w obsłudze

      Usuń
  17. Wasze roześmiane buźki mówią same za siebie, jest szczęśliwie, radośnie, takie chwile nigdy nie są zmarnowane, ile dasz dzieciom teraz potem otrzymasz z nawiązka.. wiem co piszę ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o czym piszesz, więzi tworzy sie teraz ..choć oczywiście nie traktuje tego jak inwestycji ;) raczej czerpię na bieżąco :):)

      Usuń
  18. Śliczne trzy Kobietki!
    ZAPRASZAM DO MNIE NA KONKURS - SUPER NAGRODA!
    Pozdrawiam Malwa:)

    http://malinowekwiatymalwy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeju!!! Jak patrze na wasze wspólne zdjęcia, oczami wyobraźni widzę już siebie, za lat kilka z moimi dziewczynami, jak wspólnie pieczemy ciasteczka!!!
    Masz rację Aniu!!! Czas to najcenniejszy prezent jaki można dać dziecku :D!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybciej niz myślisz :):) stRsza to już chętnie Ci popomaga :):) mam gdzieś zdjecia 2 letniej Ali jak robi pierogi leniwe na taborecie :):)

      Usuń
  20. Przede wszystkim dla Mamusi i Jej pieknych Coreczek - wszystkiego najlepszego!!!! Obyscie cale zycie tak sie dogadywaly, spedzaly czas, rozmawialy, po prostu byly przyjaciolkami.... Mysle, ze w utrzymaniu tych wiezi duza role odegra wlasnie ten czas, spedzany wspolnie teraz, w dziecinstwie.
    Ja obecnie spedzam kazda wolna chwile z moim dziecmi, ale gdy przychodzi totalne zmeczenie, to czlowiek czasami zapomina, jakie to dobrodziejstwo!!! Mam nadzieje, ze to zaprocentuje w przyszlosci:)
    Pozdrawiam. ANka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podstawa budowania więzi .
      Czasem fakt zmęczenie bierze gore , mnie nawet bardziej złość na wieczne nieobecności mojego męża , i w związku z tym mojego nadzaangazowania .... Ale teraz kiedy chodzą do szkoły .... Mam i dla siebie więcej czasu :)

      Usuń
  21. ale piękne radosne zdjęcia :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. super fotki, przyjemny post - jak super,że tak rodzinnie spędziłaś czas :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy weekend to święto rodziny :)

      Usuń
  23. To prawda Aniu... Czas spędzony z dziećmi jest niezastąpiony... Właśnie takie chwile pamięta się po latach:)
    Życzę Ci jak najwięcej tego wspólnego czasu i moc cierpliwości:D
    I bo buziolu od blogowej ciotki dla dziewuszek:*:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) ja sie mArtwie ze tak szybko dorastają

      Usuń
    2. no... za szybko... mój już nawet się nie przytuli...no chyba, że coś chce;))

      Usuń
  24. Masz rację z tym czasem. Żadne zabawki nie zastąpią dziecku czasu z rodzicem. Dlatego dbam o to, żeby wygospodarować w tygodniu chociaż jeden dzień taki w całości dla juniora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze. Ja staram się też wygospodarowywać go indywidualnie, dla każdej z osobna

      Usuń
  25. Prawdziwe gosposie z Twoich dziewczynek :-)
    Widać, że nic więcej nim w tym momencie nie potrzeba :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepsza zabawa :))

      gotowanie wspólne wygrywa konkurencje z grami planszowymi i trampoliną :)

      Usuń
  26. Swietne, mega-urocze zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. super pomysł z tym prezentem - przepisem w słoiczku! :) fajne z Was dziewczyny :))) drugie zdjęcie cudowne1 urocze! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak myśle, pomysl prosty a jak iefektowny

      Usuń
  28. Prezentujecie się przepięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Już ci wielokrotnie pisałam, że jesteście SUPER!!! Jak cieplutko i serdecznie u ciebie a 3 kolory - uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie było tak cieplo do dzisiaj, zdjęcia ubiegłoroczne...ale w tym było nie mniej ciekawie ,a wspólnie robione lody właśnie się mrożą :)

      Usuń
  30. CZAS - niewidzialny, nieubłagany,
    nieuchwytny a tak - niezbędny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umyka , ale ważne zeby znać priorytety jak go dzielić

      Usuń