poniedziałek, 27 lipca 2015

Fiński tydzień z Anną #5



Podczas gdy wszyscy albo zdecydowana większość wybiera południowy kierunek wakacyjnych wojaży...my odwrotnie- na północ! Mam wrażenie ,że to większa egzotyka, bo z czym kojarzy Wam się Finlandia?!

Finlandia - pierwsze skojarzenie - wódka !
ok, kiedyś w czasach studenckich bywało....rabsberry albo blueberry :)
Finlandia- sauna fińska ?! lubię , ale nie koniecznie latem. Choć co ciekawe jest standardowym wyposażeniem mieszkań
Finlandia - Adam Małysz ! tak, Lahti, Kuopio - miejsca triumfów naszego arcy-mistrza , ale to też zamierzchłe czasy,podobnie jak wódka...
Ale Finlandia jako kierunek wakacyjny , na to żadna z Was nie wpadła :))

A taka jest piękna.........pocztówki będą ....jak ogarnę te tysiące zdjęć


Dziś szafa, spakować się do Finlandii było nie lada wyzwaniem.
 Jak zwykle wzięłam za dużo ubrań...choć z drugiej strony gdyby pogoda była inna na pewno by się przydały

#1


#2



#3



#4



#5








 #6



#7




Jednym słowem bez jeansów, białych spodni, kurtki jeansowej , pasiaków i dobrych butów ani rusz :)

70 komentarzy:

  1. Podoba mi się taki kierunek wakacji. My też w tym roku mało typowo, bo do Normandii :) Upałów się nie spodziewam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normandia jest cudowna , uwielbiam :):)
      Najlepsze owoce morza , niesamowite widoki .... Perła Francji - Mont Saint Michel :)

      Usuń
  2. aaaaaale Ci zazdroszczę :)!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toz byłaś nad tym samym morzem tylko z drugiej strony :)

      Usuń
  3. Północ - to tak jak my w zeszłym roku, tylko po drugiej stronie morza ;D Typowałam Rosję, w sumie nie aż tak daleko. A Finlandia to dla mnie Muminki głównie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Naantali w wiosce projektowanej przez autorkę książki i Muminkach tez byliśmy :) stamtąd zdjęcie z Ryjkiem ;)
      I po drugiej stronie morza twoimi śladami też chodziliśmy :):)

      Usuń
  4. A ja lubię chłodne miejsca:)))fajne miejsce sobie obraliście:)))z przyjemnością poczekam na pocztówki:)))walizka spakowana bardzo dobrze,bo świetnie wyglądałaś w każdej odsłonie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zdecydowanie bardziej ciągnie na północ , jest bardziej intrygująca . Choc to wyzwanie jak sie spakować , bo wiadomo moze byc i gorąco i bardzo zimno :)
      I przede wszystkim musi byc wygodnie

      Usuń
  5. Z tych rzeczy koniecznych w wakacyjnej walizce to odrzuciłabym białe spodnie... Na wakacjach nie lubię myśleć o tym, czy się pobrudziłam, pogniotłam itp.
    Bardzo dobrze, że Wasze cele podróży nie są oczywiste, bo nie są dzięki temu przeładowane turystami. Ja mam dosyć polskiego morza już po trzech dniach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee tam ... Ja sie nie brudzę ... Serio .
      Mnie sie tęskni za polskim morzem ... Ale moze rzeczywiście nie dłużej niz 3 dni ;)

      Usuń
  6. żądam poprawy w tekście :) bo za drugim razem,co prawda po za konkursem,ale mi się udało,trala,la,la :)
    Nie znam tych okolic Europy,wydaje mi się ,że w rodzinnym własnym gronie ,to cały świat jest piękny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) No mała poprawka musi byc :):)
      Mało kto zna ... A warto .... Jest taka dzikość i nostalgia w tych miejscach ... Mnie coraz bardziej północ wciąga ... Moze tez dlatego ze nad śródziemnym byłam od Portugalii po Turcje ....

      Usuń
    2. ja w tak wielu miejscach na południu nie byłam co Ty ...dlatego jeszcze wciąż są brane pod uwagę :)

      Usuń
    3. Och nie przeczę ze jest tam pieknie - Chorwację uwielbiam . Ale ciągnie mnie w nieznane - na Spietzbergen , Lofoty , Nordcapf czy nad Bajkał ....co drugi rok jest mój ;) bo plaża ma mocnych zwolenników ;)

      Usuń
  7. wygodne butki to podstawa, Twoje na takie wyglądają :)
    ponownie zazdroszczę wojaży!
    buźka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe miejsce wybrałaś, sama bym chętnie zwiedziła.
    Buty jak się dużo zwiedza, to podstawa. Widzę, że z wyzwaniem pakowania świetnie sobie poradziłaś.
    Białe spodnie to ostatnio moje ulubione ha!ha! Pasiaczki też lubię.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z butami tak :) z ciuchami myśle ze dość dobrze - wszak trzy kobiety ubierałam ;)
      Białe spodnie są multipotencjalne , prawda ?!

      Usuń
  9. Skandynawia marzy mi się od zawsze, a że bardziej jestem zimnolubna, to takie wakacje byłyby dla mnie nie lada rarytasem ! Wygoda na wakacjach to podstawa, a u Ciebie widzę 100% wygody i praktyczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I warta jest marzeń i wyprawy :)
      Ja byłam przed laty w Norwegii i chętnie bym wróciła .... Tez nie jestem upalolubna :)

      Usuń
  10. Z wódką :P hehehe
    A my niestety w tym roku nigdzie nie wybieramy się, tylko ewentualnie jakiś bliskie jeziorko.... za rok sobie odbijemy :)
    Super foty ! :) :)

    Dzięki kochana za miłe słowa :*
    Buziaki :*
    DAria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To korzystaj z dobrodziejstw okolicy :)
      Odbij odbij i uczyń ją niezapomnianą ( podróż poślubna ;)

      Usuń
  11. ach... zazdroszczę Ci tych Twoich wojaży, bo gdzieś Ty jeszcze nie była?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza Europa ( a właściwie byłam i w Azji - Turcja wschodnia i Afryce - Egipt i Jordania ;)

      Usuń
  12. 1 i 5 zdecydowanie! 5 szczególnie ze sztormiakiem- super.
    A wojaży, właśnie za tę "nietypowość" zazdroszczę szczerze:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja tez lubie z tym pasiakiem :)

      Coraz więcej mnie ciągnie w te nietypowość ;)

      Usuń
  13. Dobrze że miałaś więcej ciuchów :) My do Pragi wzięlismy naprawdę niewiele i same wakacyjne, 3 dni w Pradze zrobiło się zimno i padał deszcz, więc cały dzień siedzieliśmy w knajpach :)
    Mam bardzo podobne buty do Twoich :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten rejon świata znam tylko z pocztówek i internetu, a szkoda, bo mimo, że lubię słonko to nie należę do tych "goroącolubną", więc ten kierunek chyba byłby dla mnie idealny.
    Zestaw ubraniowy całkiem pokaźny :), a ten uszaty towarzysz na zdjęciu pełen uroku ;) - czekam na więcej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na 10 dni trzeba trzeba co nie co z sobą wziąść - zwłaszcza jak moze byc i ciepło i zimno i wietrznie i deszczowo ....
      To Ryjek z Muminkow :)

      Usuń
  15. Ciekawy rejon świata a ty świetnie się bawisz i tak trzymaj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamietam ze byłaś nie tak dawno , ciekawe jakie beda twoje spostrzeżenia po poscie z Helsinek :)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Bawię sie - piorę , prasuje ou przepakowywuje walizkę na urlop do Pl :)

      Usuń
  17. Oj, kochana, wspaniałe masz wrażenia, na Finlandię bym nie stawiała.... ale dobrze, że wybawiłaś się za wszystkie czasy :)) Tak myślałam, że uciekłaś na wakacje, bo Cię u mnie nie było ostatnio.
    Też wzięłam za dużo ubrań, ale co tam, ważne, że było super. I machałam z drugiej strony morza ;)
    Widzę, że pasiak rządzi, kapitalnie wyglądasz na pierwszym zdjęciu :)
    Buźki. Teraz czekam juz tylko na to, aż zawitasz do Polski :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ona wisiała nade mną od 8 lat ;)
      Tez ci machalam :)

      Usuń
  18. Mo kochana nie wpadlabym za nic na swiecie! W skandynawii mnie jeszcze nie bylo! Bedziesz relacjonowac podroz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz ! Jest piękna ! Jak zawsze .... Tak

      Usuń
  19. Finlandia, ciekawe miejsce. Czy będzie więcej zdjęć z tej wyprawy? Chętnie zobaczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez pocztówek mój blog byłby nudny

      Usuń
  20. Aniu, ale nas wykiwałaś! ;D

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak i mam z tego pełna satysfakcję :)

      Usuń
  21. No egzotyka jak nic w wolnym zrozumieniu tego słowa .Nie wpadłabym .
    Ja taka pospolita w wyborach wakacyjnych jestem .Przynajmniej do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jesteś ciepłolubna , ja nie ;)

      Usuń
    2. No jestem i to bardzo .Chociaż nie myśl sobie ,że potem nie jęczę .Jęczę i to jak .

      Usuń
  22. Finlandia!!! Rzeczywiście nas zaskoczyłaś :D!!!
    Spakowałaś co trzeba, bo jest i wygodnie, i modnie i sukienka też jest...
    Czekam z niecierpliwością na pocztówki :D!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy modnie to nie wiem ... Wiesz jak jest z wyprawami ... Musi byc komfort ... 90% czasu w spodniach to zywo tęskniłam do sukienek :)

      Usuń
  23. No nie obstawialam a to fajny kierunek. Przede mna tez jeszcze jedna wycieczka i bynajmniej nie beda to hiszpanskie klimaty ;) Muminkowo z checia bym odwiedzila. Ogarniaj te zdjecia bo ciekawosc mnie zzera;):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo nawet jak na Skandynawie jest mniej popiularna od Norwegii czy Danii ...
      Już ... Powoli :)

      Usuń
  24. Wiedziałam, że ciągnie Ci gdzieś indziej :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Aniu - kraje skandynawskie to marzenie mojego M. Kiedyś mam nadzieję polecimy.
    Czekam na dalsze relacje. Świetne zdjęcia - pełne radości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz potem jak M zabierze cie do Grecji :)

      Usuń
  26. Super miejsce. Czekam na relacje i fotki:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja jestem ciepłolubna i chodzę na baterie słoneczne, ale czekam na relacje i fotki. Widać że wypoczełaś i jesteś zadowolona, pozdrawiam Babooshka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alez slonce bylo codziennie . I 20-25 stopni :)
      Tyle ze wiał zimny bałtycki wiatr :)

      Usuń
  28. Faktycznie zaskoczyłaś nas, mnie jednak ciągnie na południe, przejadły mi się zimne północne klimaty:(( lato w tym roku u mnie jeszcze nie zaczęło się hehe... super, że byliście razem i szczęśliwi:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrafię to zrozumieć :)
      U nas było tak gorąco ze moje panny dopytywały sie kiedy pojedziemy do tej Finlandii skoro tam tak ciepło nie bedzie ;)

      Usuń
    2. Na czas urlopu warto odwiedzić nawet zimny zakątek ;)

      Usuń
    3. Lato w gruncie rzeczy jak i po naszej stronie Bałtyku ;) tylko dzien dłuższy ...

      Usuń
  29. Czekam na ciąg dalszy, bo o Skandynawii to ja mogę godzinami słuchać, oglądać...:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mnie się kojarzy z zimnem:D
    Hehehe, u mnie też musiały być czerwone portki - tak jak u Ciebie białe;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest latem . Jest jak ... Nad polskim morzem . Kapryśnie ale pieknie

      A ja moze nie czerwone , ale bordo chyba w tym roku bym przygarnęła

      Usuń
  31. Jakoś zawsze wstydziłam się tych ludzkich maskotek i tak mi zostało do dziś ;) Mnie jakoś w tamte rejony zupełnie nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Super! Ostatnia fota MEGA! Swietny stroj!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) lubie tak na luzie chodzić :)

      Usuń