niedziela, 25 października 2015

CineEast



Wielkie festiwale filmowe mają to do siebie ,że na czerwone dywany ściągają największe gwiazdy światowego kina, do kin miliony widzów, którzy zostawiają jeszcze większe miliony w kasach biletowych i kieszeniach producentów. Kino niekomercyjne, kameralne, ambitne ma zdecydowanie mniejszą publikę.
Kino czeskie, rumuńskie czy irańskie to egzotyka. W Polsce, takim samym stopniu co w Luksemburgu.

Festival CineEast-klik to festiwal kina wschodnioeuropejskiego, a od dwóch lat także  orientalnego odbywający się  po raz 8 , a ściągający każdego roku coraz większą publikę. To ogromny wkład Polonii w rozwój kulturalny Luksemburga. Inicjatorem i organizatorem jest Polak, cały festiwal odbywa się pod patronatem polskiej ambasady i bezpośrednim zaangażowaniem żony ambasadora Polski.


Międzynarodowa publiczność, prawdziwie międzynarodowa z racji multikulturowaości Księstwa ma okazję obejrzeć też polskie kino, które ,co nie dziwi jest mocno reprezentowane na festivalu. Publiczność ta głosuje na najlepszy film festiwalu- w tym roku bezapelacyjnie był nim obraz Małgorzaty Szumowskiej "Ciało"


Czy słusznie nie wiem, nie dotarłam na ten film. Za to obejrzałam kilka innych produkcji m.in "Bogowie".
Lepiej późno niż później . Dla mnie miał ten film dodatkowe smaczki
Raz , że oglądałam w towarzystwie koleżanki kardiolożki, co prawda z Lublina , ale zawsze związanej z zawodowo z sercem :) a dwa akcja rozgrywała się na mojej Alma Mater , a dwie główne postacie pozostawiły swoje podpisy w moim indeksie :)


co ciekawe nasze pierwsze spacery po Luksemburgu  odbywały się w cieniu festiwalu :)

44 komentarze:

  1. to Ty, Aniu, jesteś po medycynie? a takie festiwale to super sprawa i to, że pomysłodawcą i organizatorem jest Polak, mamy parę dobrych filmów, które warto pokazywać w świecie :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. :) widzisz ciagle czymś was mogę zaskoczyć ;)
    Pamietamxjak pierwszy raz byłam na twoim blogu , pisałaś o studiach swojej córki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie już chyba nawet nie zdziwi, jak powiesz, że byłaś w kosmosie!:D
      Niesamowita jesteś:)))

      Bogowie obejrzałam i byłam pod ogromnym wrażeniem...

      Buziole dla dziewczyn!!!

      Usuń
    2. ;) kilka królików ukryłam jeszcze w rekawie ;)

      Usuń
  3. o kurcze! podziwiam Cię, że jestes po takich studiach :) na prawde!
    jakie dzieciaczki zafascynowane! :)
    buziaki, monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Studia jak studia . Wystarczy chcieć :)

      Usuń
  4. Fajne zdjęcia dziewczyn,sprzed 4 lat :)) słodziaki ! No i widzę tam plakat "Kultu " ,tez lubię,bywałam na koncertach :)
    "Body/ciało" oczywiście widziałam,świetny film,trochę dziwny,trochę śmieszny i niedorzeczny ,dobre role Ostaszewskiej i Gajosa.No,ale "Bogowie " jednak ...to jest to !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz na Kult nie zwróciłam uwagi , bywałam w czasach studiów ;)
      Tak na festiwalu sa tez koncerty , degustacje kulinarne , i spotkania z aktorami , niestety Kot nie przyjechał ;)
      A ja dzisiaj jadę na Skunk Anansi :):):):)

      Usuń
    2. Nie znam zespołu,ale wygooglowałam sobie.Intrygująca wokalistka i ma ciekawy głos !
      To miłej zabawy!

      Usuń
  5. Ja obejrzałam film Bogowie i byłam pod wrażeniem zagrania postaci Religi przez Kota. Miałam okazję widzieć na żywo Religę i nawet pewne jego gesty zostały w filmie dobrze uchwycone.
    A co do Twoich studiów to zastanawiam się dlaczego nie zaczełaś pracy w swoim zawodzie, to wymagający ale i intrygujący zawód.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlaczego myślisz ze nie zaczęłam ?! Mam specjalizacje , niedokończony doktorat , i prawo wykonywania zawodu w 3 krajach :)
    I od pół roku wykonuję go czynnie znowu , po francusku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze myślałam, ze zaczęłaś prace w korporacji i finanse to Twoja specjalność. To chwal sie teraz jaka masz specjalizacje bo okazuje sie ze w wirtualnym świecie nie wszystko jest takie oczywiste

      Usuń
    2. Ja i korpo ?! Nigdy ;)
      Choc pewnie byłoby mi sie łatwiej odnaleźć w luksemburskim świecie ;)
      Kiedyś moze na żywo ci powiem ;)

      Usuń
    3. Uwielbiam Cię, mimo, że osobiście nie miałyśmy sposobności się poznać. Za twoją mądrość i nieoczywistość ...:-)

      Usuń
    4. Zaskoczyłaś mnie komentarzem ...
      Poznamy poznamy osobiście
      Wcześniej czy pózniej ;)

      Usuń
  7. Oglądałam "Bogowie" jak jeszcze z brzuchem leżałam ;) i zrobił na mnie wtedy ogromne wrażenie, przede wszystkim rola Kota, jednak dobór aktorów ma ogromne znaczenie, podobnie uważam z filmem "Ciało", to nie byłby ten sam film, gdyby nie Ostaszewska i Gajos. Dobrze, że porusza się w polskim kinie i takie trudne ( trudne do zekranizowania również) tematy. Chętnie wybrałabym się na taki festiwal. Całuj córcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo żałowałam ze Kot jednak na spotkanie nie dojechał , lubie go od roli Ryśka Riedla w Skazanym na Bluesa :)
      Niestety my na pokaz Ciała z mężem nie dotarliśmy , choc mieliśmy wejściówki . Bo to był mój pierwszy dzień w pracy ... Przyjechałam zmęczona jak po szychcie na kopalni ;)

      Usuń
  8. Zatem dopisuję do listy na jesień film "Bogowie" :)
    Dzieci urocze!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przesympatyczne zdjęcia:)
    Nie wiedziałam o istnieniu takiego festiwalu, ciekawa sprawa:)
    Filmu 'Bogowie', 'Ciało' nie miałam okazji jeszcze obejrzeć;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno wiedzieć o tak niewiele znaczącym festiwalu , ale nam jest sympatycznie obejrzeć u siebie filmy po polsku .
      Zobacz koniecznie !

      Usuń
  10. Taki festiwal to fajna sprawa ;-) Ogólnie oglądam mało filmów polskiej produkcji- do tego potrzebuję dobrej rekomendacji ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo polskie albo debilnie infantylne albo ciężkie wymagające . Te drugie bardzo lubie , choc musze mieć czas by obejrzeć w skupieniu !
      I to ubiegłoroczne : Chce się żyć
      Jest naprawdę godne poleceni

      Usuń
  11. Uwielbiam klimat towarzyszący tego typu imprezom:) A kino niekomercyjne to coś co uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teZ , zwłaszcza ze mój maź niechętnie ogłada polskie kino , to przynajmniej do kina idąc mam opiekunkę do dzieci

      Usuń
  12. ... hhmm, myślałam, że większość czytelników wie, że jesteś lekarzem, tyle razy o tym pisałaś. Może nie wprost, ale dało się to wyczytać między wierszami. Pamiętam, jak jak rozmawiałyśmy o fraktalach już wtedy świtała mi taka myśl, później o LEP-ie i Twoim powrocie do pracy... Dało mi to trochę do myślenia, tzn. potwierdziło coś co od dawna powtarzam mężowi... i nawet mu pokaże ten wpis, bo to już będą fakty, a nie tylko moja teoria...
    Ja ostatnio jestem teatromaniaczką. Od kiedy z musiałam trochę zwolnić z pracą i nie mogę już tyle wyjeżdżać, to szukam nowych zajęć i "atrakcji". Akurat dzisiaj też się wybieram :).
    Patrząc na dzieci widać upływ czasu, na tych zdjęciach są jeszcze takie małe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy wprost nie napisałam ;) i raczej starałam sie omijać temat ;) moze coś wypłynęło miedzy wierszami , ale zeby to odczytać trzeba sie orientować ....

      Usuń
  13. Mam siostrę lekarza, więc Twój zawód jest mi bliski. Lubię festiwale filmowe. Jak studiowałam , to często brałam w nich udział. Teraz mieszkam w mniejszym mieście i rzadziej mam okazję uczestniczyć w festiwalu. "Bogów" oglądałam. Cudny film, a rola Kota mistrzostwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):)
      Zgadzam sie Kot mimo ze nie jest z zawodu aktorem , pokazuje , ze to talent nie wyuczenie ważne jest w kinematografii

      Usuń
  14. Mam siostrę lekarza, więc Twój zawód jest mi bliski. Lubię festiwale filmowe. Jak studiowałam , to często brałam w nich udział. Teraz mieszkam w mniejszym mieście i rzadziej mam okazję uczestniczyć w festiwalu. "Bogów" oglądałam. Cudny film, a rola Kota mistrzostwo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Anuś, ło Matko i Córko ,a nawet Córki obydwie :). To Ty żeś jest medyk :)). Pewnie jesteś stomatologiem, bo wszystkie dentystki kóre znam to równe babki :))))!

    Kocik czego się nie dotknie to zamienia w dobry towar - jak piszesz "Bogowie", "Skazany na Bluesa", nawet "Disco Polo" z nim chce się oglądać :).

    Od kilku lat w Gliwiach latem jest festiwal 'Ulicznicy', w ramach którego wyświetlane są na wolnym powietrzu różne offowe filmy - czeskie, węgierskie, australijskie, skandynawskie - ogólnie fajana impreza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ty z Gliwic ?! Sporo mnie z nimi łączy .... Na wagary przyjeżdżałam ;) do Piasta :) a
      A i do dziś koleżanka po fachu karetką jeździ po Gliwicach . Nie , nie jestem stomatologiem .. Byłoby prościej , choc nie taniej odnaleźć sie na rynku pracy ;)

      Usuń
  16. Kiedyś filmy czeskie w Polsce nie były egzotyką. Bardzo lubiłam klimat tych filmów, zwłaszcza komedii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ! Adaptacje Hrabala w wykonaniu Jiri Menzla :):) to mistrzostwo świata , Zelenkę tez lubiłam .... Na studiach mieszkałam z dwiema Czeszkami :) sporo dobrego kina oglądaliśmy :) i sporo piwa wypiłyśmy ... Ja chyba limit do końca zycia ;);)

      Usuń
  17. Dziewczynki jakie szkrabinki malusie!!! Jak moje teraz :). Lubię takie ,,egzotyczne" kino :).

    OdpowiedzUsuń
  18. Super sprawa:)
    http://fashionable.com.pl/

    OdpowiedzUsuń
  19. I ja w szoku, że jesteś lekarzem Aniu. Jakoś sobie ułożyłam w głowie, że Ty po ekonomii, nie wiem w sumie nawet dlaczego. Pozdrowienia dla kardiolożki z Lublina ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaja pewnie nie ty jedna jesteś zaskoczona ;) skoro 3 lata udało mi sie utrzymać tajemnice ;)

      Usuń