czwartek, 15 października 2015

Pocztówka z Kolonii




Lokalnych podróży jakby mniej ostatnio na blogu. Naszych weekendów wolnych też. Ten weekend, pogodowo wymarzony, zaplanowany był  już wiosną. Dla mnie to podróż sentymentalna. 22 lata temu , jako licealistka spędziłam tydzień na uczniowskiej wymianie. To była jedna z moich pierwszych "zagranic". Zupełnie inaczej zapamiętałam to miasto. Pamiętałam Katedrę, Ratusz i deptak nad rzeką. ALe zupełnie nie pamiętałam,że to takie wielkie miasto. Może dlatego ,że "moja rodzina ",  ta, u której wtedy mieszkałam miała dom na obrzeżach tego tętniącego życiem ,olbrzymiego miasta.



  Ciepła i słoneczna jesień sprzyja sukienkom. Noszę więc...do bólu. A was zapraszam na jesienny spacer w towarzystwie, jak zwykle zresztą moich córek.





 z Katedrą jest ten kłopot ,że trudno złapać ją w kadr  :/



Powiem Wam, szczerze,że nie urzekło mnie to miasto. Piękna Katedra, tym razem nie zdobywaliśmy jej wież :)( bo nogi miały mi się przydać na dzień następny , wszak 42 km 195 metrów samo się nie przebiegnie :)
i urocze kamienice poprzeplatane nowoczesnymi łazienkami jak określił je mój mąż .
Znaczy z położonymi na fasadzie flizami , niestety nie tak uroczymi jak w Portugalii :)
To za mało, by miasto porwało swoim klimatem.



Dopiero czas spędzony na deptaku- rozległy Ren, piękne mosty , duże statki .....uliczne animacje ...i miasto nabrało uroku.









bo zachód słońca z panoramą miasta, tego nie można nie lubić




52 komentarze:

  1. Aniu, katedra jest niezwykła. Oj tak, bardzo ciężko ująć w kadrze tak duże obiekty.
    Wy jak zwykle uroczo się prezentujecie, dziewczynki rosną, jak na przysłowiowych drożdżach. :)
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda , czasem tym najpiękniejszym obiektom w miescie brakuje perspektywy , gęsta zabudowa uniemożliwia delektowanie sie piwna architektura w całości ... Tak nie tylko w Kolonii :)
      Rosną rosną ... Za szybko

      Usuń
  2. Ładnie Ci w tych musztardach i karmelach :))
    Byłam tylko raz w życiu w tym mieście :) i tez pamiętam,że miałam problem ,zeby zrobić ładne zdjęcie pod katedrą :)
    Anula mam nadzieję,że układa Ci się dobrze w nowej pacy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) No właśnie ...;)
      W pracy jest stresująco , motywująco , frustrujaco , interesująco , wszystko po trochu . Ale jak to Francuzi sa bardzo uprzejmi , pomocni i od ekipy mam ogromne duże wsparcie ... Wiec ogólnie jest ok .

      Usuń
  3. Super zestawienie kolorów i moje (Twoje) ulubione kozaki.
    Zdjęcia wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ zazdroszcze!!
    byłam z Kubą na wakacjach wspólnych w chorwacji i to były nasze pierwsze wspólne wakacje :) Chciałabym kiedys tez tak jak Ty wrócic w takie miejsce po tylu latach ! :) Super pomysł na wyprawe :)) nawet w podrózy jestes elegancka nono :)
    buziaki, Monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo sukienki w podróży nie przeszkadzają mi wogole ;) byle buty były wygodne :)
      Ja byłam 100 lat przed pozwaniem męża ... Ale chętnie wróciłabym do Dedinek w Słowackim Raju z moim mężem ... To pierwsza wyprawa wspólna

      Usuń
  5. ale wam sie podogoda udala <aniu! do twarzy Ci w tym kolorku :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt ! Jesienny maraton w słońcu , wiosenny w ulewie ;) a myślałby ktoś ze bedzie odwrotnie

      Usuń
  6. Rety, Aniu, patrzę na te pocztówki i całe to miasto zakrywa mi Wasza rodość i miłośc bijąca od Was na zdjęciach. A to przedostatnie dziewczynek to mnie tak chwyciło za serce, że aż kulkę w gardle mam... Piękne dziewczyny i tyle ciepła wyrażają ich buzie :)
    Sukienki są dobre na każdą okazję, zachwycałam się w ostatnim poście, że do kozaków jak dla mnie bombowo wygląda. Miło się na Was patrzy :)
    Jak tam praca? Buźki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to fajny wspólny czas .. Takie chwile motyle ....
      Będę pisać o pracy ...

      Usuń
  7. Śliczne dziewczynki. My również uwielbiamy podróże w naszym rodzinnym gronie. Pogoda mieliście piękną. Świetne zdjęcia - śliczna sukienka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo takie sa najlepsze ! Rodzinne !
      A panny złapały bakcyla i same chcą - na wakacje do Russland ()

      Usuń
  8. Śliczne dziewczynki. My również uwielbiamy podróże w naszym rodzinnym gronie. Pogoda mieliście piękną. Świetne zdjęcia - śliczna sukienka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne dziołchy ;) Wszystkie trzy :) Miasto też, połaziłabym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja póki co mam ochotę połazić po miescie w którym pracuje , ale póki co poznaje zza szyby auta ... Ale jest ... Przecudne , typowo francuskie , stare , historyczne , polazilabyś jeszcze chętniej !

      Usuń
  10. U mnie leje, mąż mi na poligon wyjechał, więc wycieczek tez nie ma;)
    A zwiedziłabym sobie coś...
    W kadr z katedrą się zmieściłaś więc nie jest tak żle:)))
    Kiecka z tymi kozakami ekstra!
    Buziole dla Was dziewczyny:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ucięta wieża , a nie zamieściłaś sie ;);)
      Dzięki siostra !

      Usuń
  11. Katedra bardzo ładna, ale ja chyba też dopiero na deptaku poczułabym urok tego miejsca:)
    Fajne te Twoje Dziewczynki. Młodsza chyba do Ciebie podobna, a starsza do męża, dobrze widzę?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę chyba masz racje , prawie wszyscy tak mówią . A ja do męża podobieństw nie widzę - starsza mój brat , młodsza moja mama ;)

      Usuń
  12. Tak to bywa, że najbliżej bywamy najrzadziej. Rzeczywiście mieliście ładną pogodę, sporo ludzi jeszcze z krótkim rękawem.
    Patrząc na te lizaki, przypomniałam sobie, że mam zdjęcia z manufaktury, jak się je produkuje. Ja też jednego zrobiłam:)
    Śliczne zdjęcia, zwłaszcza przedostatnie. Zapomniałabym - bardzo ładnie Ci w tym kolorze.
    Gratuluje kolejnego maratonu :)
    I powodzenia w nowej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , jeszcze bardzo ciepło jak na październik:)
      Lizaki pochodzą z manufaktury ;)
      Maratonem nie ma co sie chwalić , bardzo wolny , ale przebiegnięty :) po kontuzji i chorobie na 2 tygodnie przed startem
      Dzięki

      Usuń
    2. Nie wszystkie, ale takie skręcane tak. Robi się je ręcznie. W ubiegłym roku szkolnym byłam z synkiem na wycieczce w jedną z "atrakcji" była wizyta w takiej manufakturze. I każde dziecko zrobiło sobie własnoręcznie lizaka. Nawet nie miałam pojęcia, że tak powstają. Może zrobię z tego wpis, bo mam trochę zdjęć.
      Ważne, że przebiegnięty, ja pięć przebiegam z trudem.

      Usuń
  13. Piękne te pocztowki, takie rodzinne i pełne pozytywnej energii, a niesamowita w swej formie katedra i pozostałe atrakcje miasta stanowią tylko dla nich tło. Śłicznie wyglądacie. 42 km(?) czyli maratończyk z Ciebie - szczerze podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maratonka , po luksemburskim , brukselskim, rotterdamskim .... Czwarty :):)

      Usuń
  14. Najbardziej podoba mi się fotka z tym żelaznym mostem i katedrą w tle;-) Fajnie wyglądasz w tym zestawie kolorystycznym-niby spokojny a jednocześnie bardzo odważny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba w słońcu intenstywniejszy kolor sukienki niż w rzeczywistości :)

      Usuń
  15. świetny spacer po Kolonii :) na zdjęciach wygląda bardzo ciekawie, katedra super :) przedostatnie zdjęcie dziewczynek fantastyczne! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/2015/10/postawmy-na-polska-jakosc.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny przede wszystkim ze względu na przeciwna jesień . Szkoda ze już sie kończy .

      Usuń
  16. Wiesz co Aniu? dzisiaj zwróciłam uwagę na zdjęcia Twoich dziewczynek, ależ one urosły!!!. To świadczy o tym, że sporo czasu już blogujesz i ja znam Cię już dłuższy czas. Ty niezmiennie taka sama, piękna w brązach. Pozdrawiam buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ! Rosną .
      Na szczęście mnie czas omija ;);) ahahahah

      Usuń
  17. Kolejny maraton!!!! Ciekawa jestem wyników!!!
    Może i mnie za rok uda się podjąć to wyzwanie :)!!! Niestety lecząc się z NFZ terminy wszelakich zabiegów są tak odlegle, że nóż się w kieszeni otwiera ;).

    Piękne miasto!!! Katedra robi wrażenie :)!!!
    No i Ty Aniu w jesiennej, romantycznej sukience wyglądasz ślicznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sie czym chwalić , poza tym ze przebiegłam . Starość nie radosc ;)
      A szczerze to jeszcze tydzień wcześniej myślałam ze nie będę wogole mogła biec grypa mnie złamała ()
      Miasto umiarkowanie piekne , ale nadrzeczny deptak cudny

      Usuń
  18. Aniu, twój blog to chwilami bardziej podróżniczy jest niż modowy...
    Miejsca, które pokazujesz na zdjęciach, zachęcają do zobaczenia ich na żywo, fajnie je pokazujesz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jakkolwiek modę w ogóle chyba u mnie trudno . Nie znam trendów , kupuje co mi sie spodoba ;) i jestem raczej umiarkowana w szaleństwach ;) ... Pokazuje mój świat , a ze trochę sie po okolicy kręcimy to i na blogu to widać

      Usuń
  19. Pięknie Aniu wyglądasz w tej Kolonii. Włosy jakieś takie inne albo tak na zdjęciach powychodziły - fantastycznie się pofalowały. Uwielbiam miejsca obwieszone kłódkami, a te tutaj mega kolorowe. Zazdroszczę wycieczki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje . Włosy ?! A one tak same z siebie , czasem tak czasem inaczej ;)
      Ten most z kłódkami to robi wrażenie bo nigdy nigdzie nie widziałam w tej ilości - most na długość 1200 m a szczelnie obwieszony z dwóch stron ...

      Usuń
  20. Urocze miejsce, bardzo ładne zdjęcia...śliczne córeczki :)...I extra jest ta sukienka!!! Pozdrawiam. A:)

    http://glamorous6.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Kolejna piękna podróż i trzy rewelacyjne kobietki!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zabrałaś mnie na cudowna wycieczkę. Piękne zdjęcia.
    Masz racje, pora na sukienki jest odpowiednia, ja ostatnio mniej noszę ale to się zmieni.
    Do kozaków super...pozdrawiam, buziaki posyłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie wróciły jesienią ... I dobrze :)

      Usuń
  23. Podoba mi się katedra i most z kłódkami ( ogromnie ich dużo).
    Dziewczynki śliczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierz mi , nigdy takiej ilości kłódek na moście nie widziałam , chyba wytrzymywał obciążenie tylko dlatego ze to most kolejowy ....

      Usuń
  24. Ale piękne miejsca, genialny most z tymi kłódkami ;). Pięknie wyglądasz!! Sukienka jest cudowna!! Ja kocham sukienki! Pięknie z kozakami i tą dżinsówką!! co tu się rozpisywać cała jesteś PIĘKNA!! pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komplementy , takie komplementy !
      Ja tez kocham sukinki

      Usuń
  25. Piękna wycieczka, ślicznie wyglądasz i panienki tak bardzo urocze!!! :)

    OdpowiedzUsuń