niedziela, 8 listopada 2015

Poznajmy się




Zakładając bloga założyłam,że nie będę się w to bawić .Ale co tam tutaj inny Przecież lubię czytać takie poza blogowe informacje, to sposób poznania drugiej osoby bliżej. A więc poznajmy się



                             
                                                                                                             zdjęcie z 2007 roku

Pytania od Gosi

Twoje najwcześniejsze wspomnienie z dzieciństwa?


To pierwsze pytanie, bardzo diagnostyczne w psychoterapii , bardzo bardzo dużo odsłaniające :)
na postawie którego stawia się hipotezy na temat źródeł zaburzeń
więc pozwolisz więc ,że nie odpowiem  


2.Spodnie rurki czy dzwony ?



Dzwony !!!

Pierwsze rurki w mojej szafie pojawiły się w tym roku , ale rzadko noszę....

3.Czy chciałabyś zmienić miejsce w którym teraz żyjesz ?

Nie. Kocham miejsce w którym żyję...
Tak jak wiem ,że nie chcę wracać do Polski oinaczej niż na wakacje , a i walcząc z biurokracją francuską wiem, że nie jest to kraj dla mnie :)





4.Pies czy kot?

Kot ! jestem zdecydowanie kociarą  , co niezmienia faktu że od kilku tygodni mamy najszkaradnieszego psa świata !


                                                                                                                     

5.Ksiądz Krzysztof Charamsa-co myślisz o jego coming out ?

nie mam pojęcia kto to
muszę wygooglować


6.Szczepienia dzieci wg kalendarza-warto szczepić? czy lepiej nie truć dzieci?

 Szczepić ! 
Ludzkość zapomniała już jak wyglądają choroby przeciwko, którym się szczepimy
Heinego Medina ? Tężec.... nie dziękuje 

7.Jaki smak lodów lubisz najbardziej?

zależnie od pory roku
zimą ciepłe smaki wanilia, bakalia, pisatacja
latem orzeźwiające - truskawka, porzeczka, malina....

8.Hallowen- obchodzić ,bawić się ?czy chrześcijanie powinni to akceptować?

 To już wiecie!
Bawić się na całego !!!!!
W Luksemburgu , jakby nie było chrześcijańskim państwie, nasi sąsiedzi wiekowo 60 plus przyjmowali nas z uśmiechem i słodyczami



Pytania Tary

1. Jakiego zdrobnienia swojego imienia najbardziej nie lubisz?;)

Ana ! ( to po francusku, walczę z całych sił i jest albo Anja albo Porquoi An-na ?

2. Czy gdyby partner powiedział, że za 3 miesiące
 musicie się przeprowadzić na drugi koniec Polski, to zrobiłabyś to?
Weż pod uwagę, że rzucasz pracę, rodzinę i znajomych;) 

Polski nie, ale do Australii ? czemu nie :) na kilka miesięcy

                                                         zdjęcie 2007 rok


3.  Domek czy mieszkanie i dlaczego taki wybór? :))

Domek z ogródkiem, ogrodnikiem i tarasem


4. Malujesz się wyskakując po bułki? ;)

Nie. Nie maluję się codziennie ina blogu też nie wszystkie zdjęcia z tapetą :)

                                    zdjęcie 2007 rok

5. Gdybyś mogła cofnąć się w czasie, to do jakiej epoki ?

a muszę ? 
 wolałabym w przyszłość
podróże międzygalaktyczne to byłoby coś :)


6. Masz do dyspozycji 10 tysięcy zł na poprawienie urody. Decydujesz się?
Jeśli tak, to z jakich dobrodziejstw medycyny estetycznej skorzystasz
 teraz lub w przyszłości?;)
Uwaga! 
Kasa nie może być wydana na nic innego. Albo korzystasz albo przepada ;) 


10 tysięcy to nie tak dużo, nie koniecznie bym coś zmieniała, ot od czasu do czasu botoks i kwas hialuronowy , starczyłoby ma jakieś 5-6 zabiegów



7. Religia w szkołach czy po za nimi?

 Na koniec dodałam poważne pytanie, żeby nie być gorszą od Gosi;))
Poza. W Polsce dzieci spotyka ostracyzm społeczny za brak hipokryzji rodziców
bo umówmy się, że sporo rodziców wysyła dzieci na religie tylko pod pręgierzem opinii społecznej
W Luks jest w szkołach, 2 godziny tygodniowo. Ale równolegle jest edukacja moralna. Do wyboru. 
I korzysta z tej opcji jakieś pół klasy. I to jest w porządku. 
A nawet moim zdaniem jest ciekawsza bo z elementami filozofii
Rozmawiać z siedmiolatką o Kartezjuszu ? Niesamowite! 


Ja mam tylko jedno pytanie.......
Czy macie ochotę na piękne zdjęcia i podróże sentymentalne, moje ukryte pasje i tęsknoty  na moim blogu ? raz w miesiącu ?




56 komentarzy:

  1. Najbardziej intryguje mnie to pierwsze pytanie, na które nie ma odpowiedzi. Serio? To jeśli powiem co pamiętam jako pierwsze, wyjaśni coś o mnie samej głębiej? Faajnie... Dobrze, że nie każdy ma wiedzę, jak to interpretować :)))
    Bardzo mi się podoba Anja, kojarzy mi się z wokalistką X-mal Deutschland, której muzyczne klimaty bardzo lubię od nastolęctwa, wracam co jesień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak . Oczywiście trudno interpretować w oderwaniu od życiorysu , ale tak .. Jest bardzo diagnostyczne .
      W przypadku Anji Rubik zawsze myślałam ze to maniera , ale czasem to twarda rzeczywistość . Ania jeszcze przechodzi ale jak tłumaczyć ze Ola to Aleksandra ?!

      Usuń
    2. Moje pierwsze wspomnienie jest dosyć późne, miałam około 5 lat. I wydaje mi się, że lat temu kilkanaście pamiętałam co innego, z wcześniej. A to obecne pierwsze wspomnienie jest bardzo fajne...:) Siedziałam na stole w kuchni, mojaj matka robiła jakieś pierogi czy makaron, a ja opowiadałam z przejęciem,że jak urosnę, to wyjdę z mąż za Józka Łuszczka - to w latach 70 był znany polski narciarz biegowy :)))

      Usuń
  2. Domek z ogródkiem, ogrodnikiem i tarasem - moje największe marzenie. Wyobrażam sobie siebie za kilkanaście lat, gdy wychodzę z kocem w szlafroku i filiżanką kawy na taras by spędzić spokojny poranek ;)
    Ja ostatnio analizując swój makijaż doszłam do wniosku, że maluję się już tylko na bloga lub w weekend, gdy zakładam sukienki lub obcasy ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu za kilkanaście ?! Mnie przydarzyło sie niespodziewanie ... Choc celebruje wieczory i zachody słońca ;)

      Usuń
  3. Moje pierwsze wspomnienie z dzieciństwa, to moje dziecięce łóżeczko, ja w nim, sama w pokoju, otwarte drzwi balkonowe, a zza nich huk - z pobliskiego Modlina chyba startował samolot.
    I przerażenie - ogrom mojego przerażenia!

    To jak bardzo jestem zaburzona albo co mi doskwiera?
    Czekam na odpowiedź, bo zaintrygowałaś mnie tym zdaniem o pierwszym wspomnieniu niesamowicie ;P

    Powiem Ci, że ogromny szacun dla władz oświatowych tam u Was za tę edukację moralną - u nas zaraz by się podniosły głosy, że nie, że to się nie może udać, że dzieci za małe, że po co.
    Jednak nie za małe, jednak to się udaje.

    I za głos w sprawie szczepień masz ode mnie plusa - nie mogę słuchać już tych bredni na temat szkodliwości szczepionek.
    Ok, powikłania poszczepienne są, były i będą - ale więcej z tego pożytku, niż szkody, tak ogólnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana , wizyta diagnostyczna to 145 euro , a ty byś chciała tak z biegu ;);)
      To mądry i poukładany kraj . Z bardzo praktycznym podejściem do wielu rzeczy .

      Usuń
    2. hahaha, świetna riposta :D
      uwielbiam Cię :D

      Usuń
    3. a tak serio, to nigdy nie analizuje swoich znajomych i przyjaciól, czy wirtualnych czy to realnych :)
      w ludziach bardzo lubie różnorodność charakterów, temperamentów, neurotyczne i nieneurotyczne osobowości, dzięki temu jest ciekawej.....czas na analizowanie jest w zaciszu gabinetu , kiedy przeszkadzają one funkcjonować i są źródłem cierpienia :)
      to bardzo trudne oddzielać od siebie, znaczy chyba mnie łatwiej niż postronnym osobom ....

      Usuń
  4. właśnie tak sobie Ciebie wyobrażałam :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekamy na Twoje pasje i tęsknoty...

    OdpowiedzUsuń
  6. Na tym pierwszym zdjęciu wyglądasz jak dziewczyna Bonda,tak mi się skojarzyło ,pierwsza myśl :)
    Co do najwcześniejszego wspomnienia...to śmiało mogłaś pisać,ja bym tam i tak nie postawiła hipotezy na temat źródła Twoich zaburzeń / inna sprawa,że takowych na pewno nie masz :)
    Moje najwcześniejsze wspomnienie,to wizyta w szpitalu u narodzonej siostry,z babcią moją....hm ,po prostu silne przeżycie,staram się czegoś dopatrzeć odnośnie zaburzeń i ich źródła...ale jeszcze nic nie wymyśliłam :)
    Ania ,ja mam wiele mądrych ,szalenie ambitnych koleżanek,szalonych,bliższych i dalszych....ale Ty bijesz wszystkie kobiety,normalnie ideał,niespożyta energia :) jak odkryjesz kolejne ukryte pasje ,tęsknoty i podróże sentymentalne....to ja będę musiała popełnić seppuku ,w obliczu zaległości moich..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam prawie identyczne wspomnienie;)))

      Usuń
    2. ;)
      Oj Gośka Gośka ... Co Ty piszesz , ja to nudna kura domowa jestem ;) z przeszłością ;)

      Usuń
    3. Edytka , ale to nie ta sama siostra ?!

      Usuń
  7. Ciekawa z ciebie osobowość... i tak o tym wiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu dorzuciłam swoją cegiełkę w nominacjach Ciebie. Jakbyś miała ochotę to w ostatnim poście daję trochę tematów do rozważań.

    OdpowiedzUsuń
  9. oh Aniu! tak do Austrialii na kilka miecy tez bym sie wybrala. a co! a jakbym miala kase na operacje plastyczna to odessalabym sobie zwisajacy tlusz z ramion :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mamy w planach wynająć jeepa i objechać kontynent . Czekamy tylko jak panny podrosną i albo zniosą wyprawę albo nie będę chciały jechać ;)

      Usuń
  10. Aniu przyjmuję Cię z całą dobrocią "inwentarza" ;) i jestem ciekawa tych pięknych zdjęć, sentymentalnych podróży etc... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale wiesz , mój "inwentarz " ma tez ciemne strony ;)
      Np łatwo sie irytuje i irytuje mnie lenistwo , niedbalstwo i palenie papierosów

      Usuń
  11. To mnie zaintrygowałaś... i jak widzę nie tylko mnie tym pierwszym Gosi pytaniem... Hihihi, ciekawe jakie mam zaburzenia;) Być może, to co myslę, że jest u mnie normalne... to własnie zaburzenia! ;)
    Podróżami międzygalakycznymi też mnie zaskoczyłaś! Mogłam dodać pytanie, czy wierzysz, że jesteśmy sami we wszechświecie:)))
    Bo ja wierzę, że nie:D
    Kwas tu i ówdzie też bym sobie zafundowała;)

    I zazdroszczę Ci urody! Bo ja bez pomadki i kreski wyglądam jak śmierć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No żartujesz , ze zaskoczyłam ... O fantazjach SF już pisałam ;)
      Upssss czego ?!

      Usuń
  12. Zapomniałam jeszcze napisać, że to pierwsze zdjęcie jest przepiękne!!!!!!
    Zresztą reszta też niezgorsza;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze co profesjonalna sesja to profesjonalna sesja ... Ślubna

      Usuń
  13. O tak! Jestem ciekawa Twoich pasji :), zwłaszcza tych o których wspomniałaś jakiś czas temu w poście i zdjęć do nich.
    U nas etyka zamiast religii była już w szkole średniej, ewentualnie obie wersje. Ja chodziłam na obie. Uwielbiałam nauczyciela od etyki, który każde zajęcia kończył na Sørenie Kierkegaardzie i jego "Albo-albo".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie miała miedzy innymi znaleść sie w postach ;)
      Ja miałam na studiach i etykę i filozofię i od tego czasu chciałam studiować filozofię ... To musza byc ciekawe studia .. Spędzać czas na penetrowaniu zawiłości myśli

      Usuń
    2. Ja miałam na studiach filozofię, a w szkole brałam udział w olimpiadach z filozofii. Masz rację jest ciekawa, ale jako hobby, bo w zasadzie po niej pozostaje tylko praca na uczelni... Etykę tez miałam na studiach :)
      Jeżeli pokażesz nurkowanie, wielbłądy i takie tam to nie mogę się doczekać!! :)

      Usuń
    3. I tu sie mylisz . Poza dziennikarstwem i sztuką , filozofowie sa zatrudniani w firmach prawniczych , logistyce , planowaniu strategicznym , funduszach inwestycyjnych,biznesie i wielu wielu dziedzinach . Bo filozofia uczy myślec i uczy logiki . Oczywiście nie mam tu na myśli mgr z Bożej Łaski jakich klapie sie na pęczki w Pl i rożnych "prywatnych sorbonach " We Francji to jednej z najbardziej szanownych studiów . A i w Lux pracy nie muszą długo szukać .
      Co początkowo tez mnie zdziwiło , bo miałam nasze polskie doświadczenie - ze to wykształceni bezrobotni ;)

      Usuń
    4. To tu mnie zaskoczyłaś, bo rzeczywiście mam nasze doświadczenia. I większość osób, które znam to raczej zostawali na uczelni albo szukali pracy na innej. Na naszych uczelniach raczej trzeba wkuwać na pamięć niż myśleć, co mnie zawsze denerwowało. U mnie logika była jednym z najbardziej nielubianych przedmiotów, a dla mnie jednym z najciekawszych :) Filozofia fascynuje mnie już od szkoły średniej, właśnie od tych zajęć z etyki i dzięki prowadzącemu :)

      Usuń
  14. Ciekawe, jak często to najwcześniejsze wspomnienie jest negatywne? Ja pamiętam (miałam 3 latka) jak mama z tatą jechali do Kielc do mojej siostry, która była po operacji wyrostka. W tych czasach nie odstępowałam mamy na krok, więc wyłam przeokropnie, bo chciałam, żeby zabrali mnie ze sobą. Musiałą to być niedziela, bo byłam w ślicznej sukieneczce. Wrzeszczałam i wściekle wyrywałam się babci ;).
    Niezbyt dobrze to wygląda ;).
    Aniu, w okresie zimowym też planuję robić posty hmmm... wspomnieniowe :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jest najbardziej traumatyzujace . Nie tylko pierwsze , ale także z większymi szczegółami pamiętamy złe przeżycia . Ewolucyjnie ma to sens - zapamiętujemy by skuteczniej unikać
      Twoje przeżycia i wspomnienia , jak Workuta to coś niesamowitego ! Pisz koniecznie !!!!

      Usuń
  15. Aniu, to nic że nie jesteś dentystką i tak równa z Ciebie babeczka ;). I choć w niektórych kwestiach się różnimy, to absolutnie Cię szanuję i podziwiam za świadome, zdecydowane poglądy:) ! Natomiast z tym malowaniem, to mam dokładnie tak samo :) . Pasje, tęsknoty - nooo zaciekwiłas mnie, teraz to już odpuszczę, wręcz być muszą !!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba zawsze szlam pod prąd z opiniami , tyle ze z wiekiem nauczyłam sie je lepiej uzasadniają i bardziej tolerować opinie innych ;)

      Usuń
  16. Fajnie coś nowego o Tobie przeczytać:)))na Twoje pytanie odpowiadam,:bardzo chętnie,poznam ukryte paje i tęsknoty:))):))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdjecie pierwsze - poezja... Milo poznac Cie blizej...
    Pozdrawiam! Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mam mimo wszystko wrażenie, że całkiem dobrze mnie już znacie :)

      Usuń
  18. Nawet przed chwilą czytałam odpowiedzi na te same pytania ale na innym blogu :)
    A zdjęć możesz publikować jak najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno, bo my to takie kółko wzajemnej adoracji :)

      Usuń
  19. Fanie Aniu cię poznac troszke bliżej:) Mamy wiecej wspólnego niz myslalam :) Buziaki z wiatrakowa :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oczywiście, że mamy ochotę :) Dla mnie jesteś mega ciekawą osobą i lubię czytać Twoje poglądy na wiele spraw. Proszę się nie krępować i wywnętrzać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wywnętrzem się, wydaję opinię :) a to dwie różne sprawy. Mam ukształtowane poglądy, i od zawsze zdolność do ich bronienia ,nawet idąc pod prąd
      wspomnienia i tęsknoty to moc zdjęć ukryta w annałach dysków

      Usuń
  21. Ty zawsze czymś zaskoczysz /pytanie nr.5/, zawsze się dowiaduje o Tobie czegoś nowego...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. że nie znam jakiegoś księdza czy że wierzę w Ufo i podróżę międzygalaktyczne ??

      Usuń
  22. Jaki naród ciekawski, jak nie odpowiedziałaś to od razu zaintrygowało;))) A w Polsce też masz do wyboru religię, albo etykę, przynajmniej w gimnazjum i w liceum tak jest.

    OdpowiedzUsuń
  23. W teorii tak , ale ilu rodzicow wysyła dzieci na etykę i czy i jak jest organizowana ?!
    Niestety w rodzinie mam złe doświadczenia ..
    Bo niestety nauczycieli etyki brakuje i prowadzi lekcje ksiądz czy katechetka i mocno wypacza temat.

    OdpowiedzUsuń
  24. Z tymi szczepionkami to niektórzy poszaleli. Mówię tak pewnie dlatego, bo nie mam dzieci. Niektórzy przestali szczepić całkowicie, nie jestem pewna, czy to taki dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdyby to było takie zero jedynkowe to odpowiedz byłaby prosta, ale nie jest. Autyzm poszczepionkowy ? Jakoś epidemii na skalę Heinego Mediny nie ma .....a takie epidemie były, wystarczy rozejrzeć się wśród ludzi z urodzonych w latach 60

      Usuń