wtorek, 22 grudnia 2015

Fete des lumieres




Fete des lumieres  ,tradycja sięgająca roku 1852 , odbywające się corocznie w Lyonie zostało odwołane. 
Pech. Bo w tym roku mieliśmy zarezerwowany hotel, żeby pojechać. Co więcej pogoda wydaje się wymarzona na nocne imprezy plenerowe.  Lyon  
Wiadomo. Francja tłum ludzi. To nie może być bezpieczne.




Podobny los miał spotkać największy świąteczny kiermasz w Strasburgu klik . 



Chciałoby się rzec, nie chciała góra do Mahometa, musiał Mahomet do góry, ale w tym kontekście jakoś niezręcznie.....

W każdym razie Fete des Lumieres w Lyonie zostało odwołane, za to po raz pierwszy odbywało się w Luksemburgu. Skala pewnie nie ta, ale i tak wrażenia wizualne i dźwiękowe bardzo przyjemne/










A jako że zimy wcale nie widać, przypomina się inne hasło- Grenwich, świąt nie będzie....
w każdym razie 22 grudnia chodziłam w samym swetrze , tego jeszcze nie grali :))



w każdym razie wszystkim którzy obchodzą Boże Narodzenie składam życzenia spokojnych świąt i spokojnego świata , a tym , którzy nie obchodzą , niech lepiej niż ja korzystają z długiego weekendu . Do zobaczenia po Nowym Roku

60 komentarzy:

  1. Wyjątkowo ciepły w tym roku grudzień - ja nie narzekam, bo ogólnie za zimą nie przepadam.

    Zdrowych, pogodnych, rodzinnych Świąt.
    pozdrawiam Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taki był do końca :):)
      Dziękuje i najlepszego w Nowym !

      Usuń
  2. No widzisz,nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło:) Nie musiałaś wyjeżdżać,atrakcje przybyły do Was :)
    Fajnie to wszystko wygląda ! raz widziałam tylko coś podobnego w Warszawie,ale nie na taką skalę.
    Ja Święta obchodzę nie religijnie,a rodzinnie i życzenia Twoje przyjmuję
    z radością i chęcią ! Mam nadzieję,że moim gościom będzie u mnie dobrze i że będzie smakowało jedzonko :)
    Trzymaj się !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chetnie bym wyjechała ;)
      Ale lokalnych atrakcji tez nie opuszczam ;)
      U nas skala mikro , ale bardzo było przyjemnie :)

      Usuń
  3. Wszystkiego dobrego Aniu dla Was, odpocznijcie całą rodziną w weekend :)
    Wspaniałe widowisko, chciałabym mieć okazję zobaczyć kiedyś na żywo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze zawędruje i do Krakowa taka atrakcja :)
      W Pl jest tez w Toruniu :)

      Usuń
  4. To musi być piękne widowisko...szkoda, że świat ma swoje " prawa".
    Radości i ciepła w gronie Najbliższych Ci życzę, wszak to święta Miłości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby świat do reszty nie zwariował , bo chcemy żyć w spokojnym świecie !
      Dziękujemy Basiu !!!!

      Usuń
  5. Niesamowite widowisko :), może w Luksemburgu narodziła się w tym roku "nowa świecka tradycja" ;) i przetrwa kolejne 100 lat :).


    Dobrego końca tego roku i najlepszego w Nowym!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze piękniej musiało to wyglądać na żywo. Całość robi wrażenie.

    Spokojnych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , zdjecia nie oddają conajmniej połowy atrakcji , wszak to świato światła i dźwięku

      Usuń
  7. Bardzo podobaja mi sie takie imprezy. Jak mi dziewczynki troche podrosna pojedziemy do Lodzi na Festiwal Swiatla :)!!!
    Wesolych Swiat :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ! My tez czekałyśmy kiedy beda wystarczajaco duże ;)
      Moze w tym roku - 2016 ;)

      Usuń
  8. Lubie widowiska, w ktorym swiatlo gra glowna role... Pieknie to wszystko wyglada.
    A u nas tez wiosne zawitala na te Swieta - ale chyba mimo wszystko nie na sweterek;)
    Przyjemnego swiatecznego wypoczynku dla Ciebie i Twojej Rodziny! A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez lubie , a to wszystko skoordynowane z muzyka na zywo ! Był klimat !

      Usuń
  9. Dziękuję i również życzę Wesołych Świąt!
    U nas dzisiaj było 12 stopni, też nie pamiętam takiego grudnia, ale nie narzekam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):) ja zimę lubie :) w górach i na nartach !

      Usuń
  10. ja nie obchodze wiec sie ciesze na dlug weekend, mam ilion rzeczy do zrobienia ale po ciuch licze ze mnie maz wezmie do jakiejs termy :* buziak Kochana1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie . Co więcej pracuje , by świętować koniec roku ;)

      Usuń
  11. widziałam kiedyś taki cały pokaz świetlny o ewolucji, coś pięknego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ... Uświadomiłaś mi , ze brakowało tematu przewodniego w pokazie !

      Usuń
  12. Rzeczywiście ciepło!
    Aniu Wesołych świąt, choć już wiem że w pracy, ale Ty lubisz to co robisz, a rodzinę będziesz miała blisko ;)
    Do usłyszenia w takim razie, po NOWYM ;)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie . Ale zmęczenie robi powoli swoje !

      Usuń
  13. Świetna impreza, niesamowite!
    Pozdrawiam cię cieplutko (choć wcale na dworze zimno nie jest) i do zobaczenia po nowym roku, jak wspomniałaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest ! I oby tak zostało do ferii ;)

      Usuń
  14. Pięknie - uwielbiam imprezy "świetlne" :) Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  15. Aniu i Tobie i Twojej rodzinie samych szczęśliwych w tym czasie chwil życzę, najważniejsze to być razem :) Wesołych Świąt :)) Niesamowite musiały być wrażenie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje pieknie za życzenia Marzenko !

      Usuń
  16. Wesołych Świąt Aniu! Dla Ciebie i rodzinki:)))
    Ja jutro na Gwiezdne wojny idę, a najbardziej się cieszę z tego, że z synem:D
    Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie trochę śniegu jednak brakuje podczas Bożego Narodzenia :)
    A widowisko musiało być piękne na żywo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och nie . Mnie zupełnie nie brakuje i ciesze ze mieszkam w rejonie gdzie jest rzadkością :)

      Usuń
  18. Piękne zdjęcia, pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt! Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje . Postsram sie jak najszybciej zajrzeć :)

      Usuń
  19. Niesamowite widowisko.
    Radosnego świętowania Aniu.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  20. To prawda, święta były w tym roku ciepłe. NA tym zdjęciu z córka wyszłaś tak naturalnie, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki temu takie imprezy to przyjemność ! Bo stać na mrozie kilka godzin ;) to średnia frajda
      Dzięki :)

      Usuń
  21. Piękne! Dziękuję Aniu, że jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  22. U nas najładniejsze iluminacje świetlne widziałam w Toruniu na Bella Skyway Festival :) Pozdrawiam i Tobie też życzę jak lepszego wykorzystania weekendu, nawet w połączeniu z pracą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam na jakimś blogu :)
      I zamarzyło mi sie widzieć na zywo , stad pomysł na Lyon ;) albo chociaż Luxemburg

      Usuń
  23. Szczęśliwego Nowego Roku życzę dla Ciebie i Twojej rodziny:))))Pozdrawiam i serdeczności przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkiego najwspanialszego w nowym roku! Usciski!

    OdpowiedzUsuń
  25. Rzeczywiscie, wyjątkowo cieply grudzien! ale dziś u nas na Podlasiu juz pada śniego i jest minus 16. chyba nadchodzi zima... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tylko na wschodzie ;) ta zima była ! I prosze jeszcze w Alpach w lutym ;)

      Usuń
  26. Ładne! Za śniegiem nie tęsknię i komentarz Agnieszki Laviolettee mnie zasmucił. Wracam do Polski 6 stycznia. Mam nadzieję, że się ociepli. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oby tylko do Polski ten śnieg sie odnosił ;)

      Usuń