środa, 1 czerwca 2016

Pocztówka z ....Wawelu



Coraz bardziej lubię nasze wypady w kobiecym towarzystwie ;)
panny sa niezłymi towarzyszkami włóczęg po mieście
wytrwale, nigdy nie marudzą, maja bystre oko , zwracają uwagę na detale, dopytują... wychwytują nieścisłości i nie dają sobie już wciskać bajek
" mama jak mówisz ,ze żył mieszkał tu król, to co masz na myśli
prawdziwego króla,  czy takiego z bajek ?
a ten król to żył naprawdę?
a królowa ? "








Powiem wam, ze choć Wawel mijałam milion razy i niezmiennie mnie zachwycał
to na apartamentach nie byłam od dzieciństwa
teraz poszłam z dziewczynkami
i....... zrobił na mnie kolosalne wrażenie
Po setce zamków w całej Europie , człowiek idzie na Wawel i... widząc ten przepych , to bogactwo i przez kontrast z wiecznym narzekaniem na biedę w Polsce
widzi ,te Rzeczpospolita była kiedyś potęga- gospodarcza , militarną , ośrodkiem kulturalnym
sięgała od morza do morza
a majac ze soba inteligentne odbiorczynie opowiesci
musi odpowiedziec
dlaczego dzis tak nie jest
czemu potem Polski nie bylo na mapie
czemu nie zniknela na zawsze
dlaczego ludzie nadal chcieli byc Polakami
i dlaczego nam zalezy ,ze mimo ,ze mieszkaja w Luksemburgu uczyly sie czytac i pisac po polsku......
ot takie mamy patriotyczne spacery






50 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcia z mojego ulubionego miasta :-)Wawel-Wawelem ale wg mnie kościół Mariacki dopiero kipi bogactwem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On kipi kiczem i hipokryzja kleru ...

      Usuń
  2. Sama radość spacerować z takimi mądrymi kobietkami:))))to jednak zasługa ich rodziców:)))możesz być dumna:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha zgadzam sie , ale po to jesteśmy rodzicami , by przekazywać ważne dla nas wartości
      I dziękuje

      Usuń
  3. Przypomniałaś mi dawne wycieczki z moją córką. Przez kilka lat zwiedziłyśmy ładny kawałek Polski. A ile wspomnień. Pozdrawiam Dziewczyny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My zwiedzamy i Polskę i ten kawałek Europy w którym mieszkamy

      Usuń
  4. A królowa? To mnie rozbroiło:).
    Bardzo stylowa ta pocztówka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tylko jedna ;) ahhahaha
      Dzięki Ewunia

      Usuń
  5. Fajnie,ze dziewczynki polubiły zwiedzanie. I fajnie,że są takie dociekliwe. Pięknie wyglądacie

    OdpowiedzUsuń
  6. W tym roku i ja tam byłam po dziestu latach ... super mama polka jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mam nadzieje ze Ci sie podobało ... Ta matka Polka to odkrycie ;)

      Usuń
  7. Fajne fotki. Twoje dziewczyny są niesamowite. To już panienki. Tak, Wawel to kawał historii. Dawno nie byłam ... Wszystkie trzy stylówy świetne !
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak w twojej tonacji :)
      Duże , mądre , zwyczajnie fajne :)
      Następnym razem ... Spotkanie w Krakowoe ! Moze w wersji cały dzień i spacer po fajnych zakątkach ?!

      Usuń
  8. Twoje postaski także niczego sobie ;)
    odwiedzam, lecz nie komentuję.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To komentuj ! Lubie jak ktoś ma własne zdanie , nawet przeciwne do mojego ;)

      Usuń
  9. W Krakowie byłam jedyny raz w swoim zyciu, powtorzylabym wypad bo po zdjeciach widac ze jest do czego wrocic :D
    Sensiblees.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Krakowa warto na kilka dni pojechać , by mieć czas i poza trasami turystycznymi pochodzić .... Fajne miasto ....

      Usuń
  10. Super, takie właśnie lekcje historii i patriotyzmu sa najlepsze, najbardziej się je zapamiętuje, bo zupełnie inaczej docierają, także do dorosłych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I interesujące .... Długo opowiadaliśmy im bajki i legendy ... ( zeby uatrakcyjnić nudne zwiedzanie )
      Teraz historie ... Stad pytania czy mama znowu je nie wkręca ....

      Usuń
  11. w środku na Wawelu tez byłam baaardzo dawno ;) i pamiętam tylko jedną salę, nie wiem czemu ta akurat, bo niczym sie nie wyróżniała ;) a dziewczynkom masz o czym opowiadać, nasi rodacy wiele fantastycznych rzeczy zrobili ale tez i wiele niechlubnych i głupich.
    świetnie wyglądasz, spodnie rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnia fota najlepsza:)))
    Jejku... Na Wawelu, to w podstawówce byłam... Znaczy w tym czasie go zwiedzałam... Ciut starsza od Twoich córeczek:))
    Te nasze zamczyska i pałace na mnie też robią ogromne wrażenie... Cudem jest, że nie poznikały na wieki...

    Hehehe, pytania dzieci są nie do przebicia:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edyta ! Toz na Wawel mimo ze nie w ruinie , i opłaty to rozbój w biały dzień , ale koniecznie powinnaś przyjechać !
      Jest piękny , potężny , bogaty i .... Nasz !

      Usuń
    2. Opłaty, to wszędzie są bandyckie... Malbork też okrutnie podrożał...Ale w takie miejsca warto pojechać! I Wawel jeszcze odwiedzę!

      Usuń
    3. Edytka , ja to musze przemyśleć i wymyślić , ale trzeba wybrać wspólny termin , i sie gdzieś razem ruszyć .... I spotkac !

      Usuń
  13. No to rośnie Ci pod nosem 'Klub Małego Globtrotera' :D.

    Ja też jakoś 3 lata temu na komnaty dopiero dotarłam, wczesniej kilka razy tylko w Katedrze byłam.

    Miło się czyta takie historie. Myślę, ze dziewczynki mieszkając za granicą będą bardziej 'świadomie polskie' ,niż niektórzy rówieśnicy z kraju...

    Pozdrówki!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha trochę masz racje ... Ale one same to poniekąd wymuszają - mieszkamy w wielokulturowym kraju , jednak nie wykulturowiajacym , nauka języka ojczystego jest wspierana i zalecana . Wiec dziewczyny pytają , co to znaczy ze ktoś jest Francuzem , a one Polkami , a jeszcze ktoś inny jest Luxemburczykiem czy Portugalczykiem . Czemu mówimy innymi językami , a czemu tu jest inaczej .... To bardzo wzbogacające i nas samych ...

      Usuń
  14. Najważniejsze, że fajnie się bawiłyście. A dzieciaki w ten właśnie sposób najlepiej się uczą i poznają świat.
    Pozdrowienia spod mojego ukochanego miasta Krakowa:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jeszcze moim chłopakom wawelu nie pokazałam, wszystko jeszcze przed nami :).
    Bardzo optymistyczne zdjęcia!
    pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale pewnie pokazujesz im Wrocław :)

      Usuń
  16. Aniu, jak widać zaszczepiłaś już w córkach pasje poznawania, fajnie że uczysz je też historii, wiele matek w kraju tego nie robi, a potem się dziwią, że naród nie zna patriotyzmu. Świetne fotki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo o czym mowić , skoro jest sie zanurzonym w polskości . Na emigracji jakby w sposób naturalny dzieci spotykają sie z innymi językami , wartościami , kultura i tradycjami .... My polskości je uczymy , by wyrosły na kobiety bez kompleksów narodowych

      Usuń
  17. Mam tak blisko a już tak dawno nie byłam, żałuję bardzo. Nie pamiętam wszystkiego co zwiedziłam na Wawelu, ale krypty zapamiętałam i chyba jedną komnatę. A jutro będę na Podgórzu weselić się z kuzynostwem :)
    Zazdroszczę po cichu, że masz już takie duże dziewczynki, chłonne wiedzy o Polsce. Ja na razie tłukę jak na taśmę "nie wolno" ;) Buziolki wielkie dla Was dziewczyny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wawel to tez straszne tłumy i ceny ... Trochę do przesady ... Ale co tam , czasem można zamiast do Wesołego miasteczka ;)
      Urośnie i on !

      Usuń
  18. Wspaniali rodzice, że uczą i przekazują naszą polskość. Pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ucz sie ;)
      Tez przyjdzie ci sie zmierzyć za kilka lat z pytaniami o korzenie

      Usuń
  19. Anula ,jakie fajne spodnie,w ogóle cały "ołtwit" podoba mi się,na luzie i tak najlepiej :)
    Te wszystkie zakątki ,ktróe pokazałaś znam oczywiście,chyba jak większość Polaków,Kraków to miejsce,które co jakiś czas trzeba odwiedzić i już :)
    Miłego weekendu kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To następnym razem pozwolisz mi sie gościć ?!

      Usuń
    2. Będziemy się gościć,a co ;))

      Usuń
    3. Będziemy się gościć,a co ;))

      Usuń
  20. Oj, fajne te Twoje dziewczynki :)!!!
    Na Wawelu nigdy jeszcze nie bylam :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ale byłaś na Babiej Górze ;)

      Usuń
    2. Ja też byłam na Babiej Górze ;)

      Usuń
    3. Ja też byłam na Babiej Górze ;)

      Usuń
    4. A ja na Baraniej ;)

      Usuń
  21. Fajne takie spacery i myślę, że dziewczyny wyciągną z nich więcej niż z niejednej lekcji.
    P.S. Świetne masz spodnie, do białej bluzki idealnie!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One i ja . Choc nigdy nie lubiłam historii to jakoś tak teraz powraca i sie dokształca ;)

      Usuń