poniedziałek, 6 czerwca 2016

Verdun 55100



Najpierw jest faza penetracji i zachwytu, chłonięcia nowego i snucia planów. I mimo, że Verdun nigdy nie było planowane jako miejsce życia.... spacerowałam , chłonęłam , zachwycałam się, jak szalona fotografowałam....klik  i klik
Myślałam,że każdego miesiąca zarzucę was zdjęciami z tego miasteczka, miałam ochotę pomieszkać, chodzić o poranku po bagietkę zawiniętą w gazetę, do biblioteki czy teatru......





Jednak zima odarła Verdun z uroku, a biurokracja  skutecznie obrzydzała kontakty .....pojawiła się faza buntu i niechęci klik
czy klik




bieda, biurokracja, niekompetencja, podatki, brak cieplej wody, alkoholizm, narkomania, arabskie bary, psie kupy na chodniku, niszczejące kamienice, patologia... wszystko to zalało mnie w dwójnasób .....
w mojej głowie jak grzyby po deszczu pojawiały się argumenty dlaczego Francji lubić się nie da.......



Sprawozdanie podatkowe złożone, szef bardzo zaangażowany , ekipa, z którą pracuje docenia , zazieleniły się drzewa, psie kupy zniknęły w trawie...
jeżeli nie można zmienić rzeczywistości to można zmienić swoje do niej nastawienie.....
wiosna sprzyja spacerom, kawie nad Mozą , a bagietki niezmiennie smakują ....
Adaptacja. Pogodzenie. Wyciszenie. Czas spokoju.Tyle. Aż tyle.






Wystąpili
Bluzka Promod
Spodnie Esprit
Buty 5th Avenue
Torebka 5 th Avenue
Quai de la Republique , Verdun

38 komentarzy:

  1. Tak, masz rację - wszystko zależy od naszego nastawienia. Czasami trudno wmawiac sobie kolory gdy wszystko wokoło szare i ponure (doslownie i w przenośni :) )... jednak gdy mimo wszystko widzimy kolory to łatwiej sie żyje :)
    Ładnie wyglądasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem optymistka , tylko czasem przychodzi sie mierzyć z przeciwnościami , to i poczucie humoru robi sie czarne

      Usuń
  2. Jak fachowo ponazywane fazy :) Zmiana nastwienia to klucz do wielu sukcesów. I szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;)
      To był mo wybór i nadal jest . Nadal mogę nie musze :)

      Usuń
  3. Takie wiosenne okoliczności przyrody potrafią uprzyjemnić wiele przeciwności losu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak sie okazuje nie komunikacje z bankami ;) .... Francuskimi

      Usuń
  4. Faktycznie, zmiana nastawienia dużo daje i potrafi odmienić nasze spojrzenie na otaczającą rzeczywistość. Ciekawie opisałaś proces jaki zaszedł w Tobie. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bywają sytuacje, że i nastawienie nie pomoże. Ale w większości przypadków to klucz do szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ponieważ nie miałam wpływu na przeprowadzki, które funduje mi armia, to stwierdziłam, że albo będę non stop nieszczęśliwa albo je zaakceptuję...
    Trzymam się też zasady, żeby nie przejmować się rzeczami, na które własnie wpływu nie mam...
    Ciesz się bagietkami, podziwiaj kamieniczki... Z resztą nie poradzisz;))
    Fajnie wyglądasz, do tego jesteś mądra jak diabli... Dasz wszystkiemu radę:D
    I dzięki za wycieczkę:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradzę ;)
      To wybór nie przymus ;) dopóki bede sie czego tam uczyć to bede jeździć ...

      Usuń
  7. Wiosna tak na nas działa że świat wydaje się piękniejszy:)))bardzo ładnie wyglądasz:))super spodnie:)))pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale u nas prawie cały czas leje ...

      Usuń
  8. To Ty już nie mieszkasz tam gdzie mieszkałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkam . codziennie przekraczam granice jadąc do pracy ... I tak od 8 miesięcy

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Urokliwie . Dlatego mnie uwiódło :)

      Usuń
  10. I taka jest prawda. Nasze nastawienie jest bardzo ważne. W Polsce jest teraz taka reklama banku ING, która bardzo pasowałaby do tego o czym piszesz, tam do ciągu zdarzeń przy drugim podejściu dodano słowo" moje" i od razu wszystko zaczęło wyglądać inaczej:)A poza tym wiosną i latem wszędzie jest piękniej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziekuję, że zawitałaś do mnie:) I zazdroszczę podróży! Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podróży do pracy ?! Wolałabym na miejscu ;)

      Usuń
  12. Lepiej jakby nie było fazy zniechęcenia,ale wiesz jak mówią - nawet jak przechodzisz piekło nie zatrzymuj się!
    Może to nie było jeszcze piekło, ale dałaś radę i dajesz nadal...
    Życie ciągle się zmienia..

    OdpowiedzUsuń
  13. Lepiej jakby nie było fazy zniechęcenia,ale wiesz jak mówią - nawet jak przechodzisz piekło nie zatrzymuj się!
    Może to nie było jeszcze piekło, ale dałaś radę i dajesz nadal...
    Życie ciągle się zmienia..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można tez ja nazwać zderzeniem wyobrażenia z rzeczywistością .
      Tak trzeba .

      Usuń
  14. Wiesz Aniu, bardzo ciekawie opisujesz Francję, nie tę wspaniałą z Wielką Modą ale taką rzeczywistą, taką z jej niedoskonałościami, bo przecież są.
    Wiosna sprzyja lepszemu spojrzeniu na świat i Ty to pokazałaś.
    Pięknie wyglądasz, zdjęcie nr.2 - WOW!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jedna nogą w niej zyje . A jak wracam ciesze sie ze nie zyje obiema .

      Usuń
  15. Prawie jakbym czytala o Bedzinie ;) (nawet jeden kebab jest u nas). A przed wojna mielismy piekna starowke.

    Fajnie wygladasz Aniu :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziwo bary to bary do picia kawy i drinków . Kebabów nie zauważyłam .
      Miasto dość urocze , ale przy dłuższym patrzeniu widać jak mocno zaniedbane

      Usuń
  16. Kochana jakbym czytała o sobie, przez ten rok towarzyszyły mi dokładnie te same odczucia w pracy co Tobie względem Verdun. Jest wyciszenie, jeszcze nie etap pogodzenia, nawet nie wiem, czy on nadejdzie.. ale bardziej optymistyczne spojrzenie, wiosenno-letnie.
    Pięknie się prezentujesz, podoba mi się ta bluzka. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to całkiem uniwersalne fazy stresu . Wiec i ciebie dotyczą . Jeżeli wydłuża sie druga faza powyżej 6 Msc to świadczy o tym , ze trzeba coś zmienić , inaczej tkwi sie w patologicznych mechanizmach
      Bluzkę tez bardzo lubie

      Usuń
  17. Czasem los rzuca nas w różne miejsca, czasem te miejsca wybieramy sami. Nie zawsze jest to to o czym marzymy, ale umiejętnośći zaakceptowania tego faktu i znalezienia pozytywnych stron takiej sytuacji pozwala ze spokojem ducha przez to przejść. Właściwe nastawienie i optymizm to wielka rzecz. Czasem świt odziera minioną noc z magii, ale też daje ukojenie tym, którzy w ciemności cierpią katusze... Jesteś piękna, mądra i dzielna więc dasz radę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja podpisałam kontrakt o prace , nie los . Tyle ze moje wyobrażenie Francji było z perspektywy Luksemburga , jako tożsame . Nie jest ! Jest bardziej jak polska niz Luksemburg

      Usuń
  18. No tak, dobrze, że przyszła ta faza spokoju. Chyba ciężko o miejsce idealne, ważne żeby wady nie przeważały nad zaletami chociaż w części pór roku;)
    Piękna bluzka i fajny, prosty strój:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My je szybko znaleźliśmy ! W Lux narzekam tylko na pogode , a to tez rzadko . Uznaje to za taki klimat .

      Usuń
  19. Takich miejsc nigdy dosyć :-) Bardzo pasuje Ci ta bluzeczka :-)

    OdpowiedzUsuń