niedziela, 3 lipca 2016

Wyjątkowe miasta


Po blisko 4 latach w sieci i kiedy licznik pokaże  350 postów pokusa podsumowań jest bardzo silna. Ostatnie takie robiłam 200 postów temu
o tu 1 ,2 ,3,4 i 5

więc zapraszam na subiektywny przegląd 4 lat mojego życia

Zacznę od tego co memu sercu bardzo bliskie - podróże. Te nasze lokalne, europejskie, pełne zapachów, baśni i legend opowiedzianych dziewczynkom , placy zabaw i naszych wspomnień
10 europejskich miast ,które mnie absolutnie zauroczyły.... a pocztówki były do Was blogowo wysłałam

SAINT MALO, FRANCJA -lekcja błekitu

post -tu



ORLEAN, FRANCJA
nie było osobnego postu, znalazł się z opisem całej naszej francuskiej podróży tu
teraz poświęciłabym mu więcej uwagi ;)



DREZNO,NIEMCY o tu









ZAMOŚĆ , POLSKA klik



BRUGIA,BELGIA i taki romantyczny wyjazd we dwoje



GIRONA, HISZPANIA o klik zobacz



TALLIN, ESTONIA a to ubiegłoroczna podróż


GENEWA , SZWAJCARIA o tu







i dwa najbliższe memu sercu miasta -KRAKÓW





i niezmiennie mnie fascynujący LUKSEMBURG 





To moje wyjątkowe miejsca , a jakie są wasze ?

46 komentarzy:

  1. Mimo mikroskopijności Luksembureg ciągle mnie fascynuje. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłość do talina w pełni podzielam 😀

    OdpowiedzUsuń
  3. Odnośnie SAINT MALO muszę się z Tobą zgodzić, byłam tam i na pewno jeszcze wrócę. Ogólnie uwielbiam francuskie miasta <3 Jednakże wg mnie najbardziej urokliwą stolicą w Europie jest Amsterdam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo.... moj maz ten lubi, ja nieszczegolnie, w Holandii nie odnalazlabym sie zdecydowanie z powodu kuchni ;) i niekoniecznie stolice lubie, wyjatkiem jest Luxembourg, ale co to za stolica 200tys. mieszkancow

      Usuń
  4. Kraków i Wrocław...a Twoje wszystkie piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. we Wroclawiu bardzo dawno nie bylam, bedzi ponad 10 lat

      Usuń
  5. Ja zostanę w kraju a więc Kraków. Kocham to miasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamość tez w Polsce , warto pojechać :)

      Usuń
  6. Jestem pod wrażeniem Twoich licznych podróży, a zdjęcia piękne. Pamiętam, jak pisałaś u mnie, że uwielbiasz podróże:-). Moim miejscem magicznym jest Paryż, ale nie mam tak dużego porównania, nie podróżuję ostatnio zbyt wiele. Może z czasem coś przebije to miasto:-). Z polskich miejsc uwielbiam Kraków - niesamowicie klimatyczne miasto. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubie sie szwendac tu i owdzie
      Paryz warto zobaczyc , posiedziec pod wieza Eifla, pospacerowac po Montrematre
      ale uwielbienia do tego miasta nie podzielam
      za duze
      za brudne
      za glosne
      za szybkie

      Usuń
  7. Aniu, piękne miejsca, mnie sie bardzo spodobała Brugia w Belgii, pięknych miejsc na świecie jest mnóstwo ale miejsca to ludzie, klimat jaki tam panuje, to co się przeżyło w dam miejscu i biorąc to po uwagę to dla mnie chyba Sewilla jest takim miejscem ale jeszcze Londyn, Paryż, Mediolan, Wenecja ... i mój kochany Wrocław :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda, jednak patrzac nawet na te moja liste widac ze wole mniejsze miasta i polozone nad jakas woda
      chyba najwiekszy w zestawie jest Krakow

      Usuń
  8. Mam sporo takich miejsc. Właśnie, miejsc, niekoniecznie miast. Ale jeśli już, to na pewno Neapol, bo wspomnienia mega i bardzo już odległe. Wenecja, z tego samego powodu. Kraków, bo to miasto wielu moich wspomnień, na wyciągnięcie ręki, w ogóle nie traktuje go jako zabytkowe itd, swojak. Ryga, Wilno, Paryż, Rzym, Siena, Wiedeń, Praga, Amsterdam., Kotor, miasat Albanii, każde które widziałam, Dubrownik. Hm, bardziej skupiłabym się na miastach, o które się tylko otarłam, przejeżdżałam i nie zwiedziłam (ech ten czas, pośpiech i różne okoliczności pośpieszające człowieka), czyli: Bukareszt, Sarajewao, Warna, Kiszyniów, Lwów, Kijów, Florencja... i inne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez mam sporo ulubionych miejsc -nie-miast
      moze to pomysl na kolejnego posta ;)
      tak na ten przyklad zamarzylo mi sie wrocic do SLowackiego Raju
      na przestrzeni lat pewnie kilka miast moglabym dodac - jak Dubrovnik wlasnie i jeszcze kilka Chorwackich, bo Chorwacje uwielbiam


      ale wybralam te ktore zobaczylam w ciagu ostatnich 4 lat

      Usuń
  9. Z Twoich miejsc widziałam St Malo (piękne!), Brugię (wdziałaś film In Bruges? Rewelacja), Genewę, Luksemburg no i oczywiście Zamość i Kraków. Ze wszystkimi wiążą się przyjemne wspomnienia:)
    Moje miasta to oczywiście przede wszystkim Lublin i Lyon, ale z podróży szczególnie zapamiętałam Lizbonę, Oviedo, Amsterdam, Bordeaux i Rzym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolejna z was wymienia Amsterdam ..... lubie ale zeby az tak ?
      LIzbona o tak, bardzo i Porto i hiszpanska Barcelona

      Usuń
  10. Zobaczyłam wiele pięknych miejsc, a jeszcze więcej przede mną ( mam nadzieję) :-) Kocham podróże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez ;) w planach wiele podrozy

      Usuń
  11. świetny post, piękne zdjęcia, oglądam już 3 raz, lubię takie posty

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne miejsca, piękne foty i na pewno piękne wspomnienia, które zostają z nami na zawsze. Z tych, o których tu wspomniałaś to miałam przyjemność być tylko w Krakowie i przejazdem w Luksemburgu. Osobiście dużym sentymentem darzę Wrocław - bo kocham od zawsze, Paryż ze wzgledu na Montmarte, Coco Chanel, Edith Piaf i Auguste Rodin - których uwielbiam, Wenecję za jej niepowtarzalny urok i tajemnicę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widze ze ciagnie cie w kierunku Francji , co ciekawe z miast francuskich Orlean czy Nancy uwazam za znacznie ladniejsze niz Paryz

      Usuń
  13. Piekne miasta i bardzo chcialabym je kiedys zobaczyc, jednak ... tak naprawde fascynuje mnie dzika przyroda i to takie pejzaze robia na mnie najwieksze wrazenie :).
    Pozdrawiam goraco :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo słusznie :) mnie tez , aczkolwiek na moich fotografiach znacznie bardziej wyglądają miasta niz plenery ;)

      Usuń
  14. Piękne miejsca Aniu, niektóre znam, inne chętnie bym zobaczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kraków to dla mnie wyjątkowe miejsce na ziemi
    Fajnie wszystko podsumowałaś. 4 lata - dobry wynik.
    Serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczajaco długo zeby sie zadomowić :)

      Usuń
  16. Prawdziwa globtroterka z Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. troszeczke ;) taka europejska
      niestety

      Usuń
  17. Z tego co wymienilas to zaliczyłem tylko Drezno i Girone
    U mnie się zmienia
    Te miejsca, które kochałam po czasie wspominają coś co minęło i już sama nie wiem jaki mam do nich stosunek
    Warszawę lubię... Bo córka..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapomnialas o Krakowie; ktory tez znasz
      ja mam pamiec wzrokowa, pamietam obrazy i czesto mi sie snia rozne miejsca

      Usuń
  18. Polskie miasta....uwielbiam, choc bywałam w wielu pięknych europejskich metropoliach to jednak mam do naszych ojczystych miast najwieksza słabość.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt mamy kilka pieknych
      ale ja chyba nie mam w sobie tej tesknoty emigracyjnej
      najbardziej tesknie zawsze za ....luksemburgiem

      Usuń
  19. Ty to się dopiero nazwiedzasz!!!! Chętnie odwiedziłabym wszystkie te miasta!!!
    W Zamościu i Krakowie byłam, ale powtórka nie zawadzi:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na powtorke z Krakowa moge sie z toba umowic

      Usuń
  20. Ładne podsumowanie, piękne miejsca, każde ma swój urok! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jest czego zazdrościć:))zwiedziłaś wiele pięknych miejsc:))))Podziwiam i pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zależy od perspektywy, wiele osób podróżuje znacznie bardziej egzotycznie ,czego z kolei ja zazdroszcze

      Usuń
  22. Kraków pewnie znalazłby się również na mojej liście :)

    OdpowiedzUsuń