poniedziałek, 26 września 2016

Florencja- perła renesansu



Będąc w Toskanii , zwłaszcza pierwszy raz ,nie sposób nie pojechać do Florencji. Miasta gdzie narodził się renesans, perły Włoch, dużego miasta obfitującego w galerie sztuki, te z najwyższej półki, ale i w wąskie uliczki i urocze zakamarki.
Miasta z imponującą Katedrą, trzecią co do wielkości w Europie. Wyglądającą na zdjęciach jak narysowana ołówkiem ......Sami zobaczcie...
Florencję w naszym obiektywie




















ach i mostów.....












Piękne miasto. Warto było przeżyć w nim upał .

30 komentarzy:

  1. Dziewczynki w żywiole jak widać:) Co tu dużo pisać - zazdroszczę i liczę, że i kiedyś mi dane będzie się tam znaleźć;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bedzie bedzie trzeba tylko nie przestawać marzyć i bardzo chcieć

      Usuń
  2. Nie muszę nawet pisać Aniu, że to miasto moich marzeń. Dotknęłabym tam każdy kamień, który jest historią i sztuką. I oczywiście galerie- Uffizi koniecznie.
    Tam na pewno krążą duchy florenckich artystów...Piękny wyjazd, Twoje Dziewczynki będą zakochane w zabytkach naszej cywilizacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty z twoja artystyczna duszą byłabyś tam w żywiole ;) w Galerii byliśmy - bo moja córka marzy sobie zostać .... Malarką . Wiec pokazujemy jej te prawdziwą sztukę , ale i ulicznych malarzy .... Opowiadamy , opowiadamy i opowiadamy ...

      Usuń
  3. We Florencji byłam tylko raz i pamiętam,ze ciągle padał deszcz, niestety.
    Mimo to jestem pod wielkim wrażeniem tego miasta. Piękne budynki, uliczki i ten klimat. Pięknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie moze byc idealnie ... Nas męczył upał - 33 st , ale był to najchłodniejszy dzień podczas naszego pobytu w Toskanii ....

      Usuń
  4. Wspaniale :-) Ja tylko żałowałam, że nie mogłam zwiedzać Florencji swoim tempem bo przy zorganizowanej grupie nie jest to możliwe. Może jeszcze kiedyś :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ... To ja nie pamietam juz kiedy byłam na wycieczce z przewodnikiem ... A właściwe pamietam .., jeszcze na studiach , we Lwowie

      Usuń
  5. Twoje zdjęcia Aniu imponujące, ja była we Florencji na początku lat 90-tych, mam zdjęcia ale nie tyle i nie tak wspaniałe, to były inne czasy i tak zrobiliśmy na wyjeździe 4 klisze. Serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to teraz masz podróż w czasie ...

      Usuń
  6. Swietne zdjecia, az chce sie zaraz tam byc...ehh kiedys z pewnoscia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Architektura włoska robi na mnie niesamowite wrażenie.Cudowne i bardzo precyzyjne fotografie.Ten most z mieszkaniami kojarzy mi się z filmem "Pachnidło" ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba masz racje .... nie pomyslalam o tym, ponoc niewiele jest takich mostow zamieszkanych

      Usuń
  8. Na żywe oczy nie widziałam, nie tracę nadziei, że kiedyś i mnie się uda. Piękne zdjęcia, świetna kiecka, wiadomo maxi :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie planowalam, nie marzylam; opieralam sie i bylam
      nigdy nic nie wiadomo
      ale warto
      fajna ,z arabskiego bazarku w Holandii

      Usuń
  9. Ojej! Domy na mostach!!!
    Przepięknie tam jest... A Tyś się w klimat super wpasowała z tą kiecką:)))
    A dziewczyny zaraz Cię dorosną! Kurde, jak te dzieci szybko się zmieniają...
    Buziole dla Was!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Zachwyty nad Florencja nie sa przesadzone
      Trza sie bylo do wielkiego miasta odstawic
      oj rosna

      Usuń
  10. Aniu, wyglądasz rewelacyjnie na tle tego wszystkiego co kocham i o czym marzę. Ach Florencja! Jakie piękne te twoje królewny i do tego jaka śliczna mama!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Avo , wsiąść w samolot i zwiedzać !

      Usuń
  11. Polecam film: Złe mamuśki (oczywiście z przymrużeniem oka) http://www.filmweb.pl/video/zwiastun/nr+3+%28polski%29-39830

    OdpowiedzUsuń
  12. Katedra rzeczywiscie wyglada imponujaco!!! Piekne miasto :)!!!
    P.S. Dziewczynki rosna Ci jak na drozdzach!!! Ladnie wygladacie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest! Jakom juz malkontentka i niewiele rzeczy robi taaaakie wrażenie .

      Usuń
  13. Zdjęcia przepiękne i miejsce widać, że magiczne. Ale najbardziej nie mogę się nadziwić, jak urosły Twoje córki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszak to po Rzymie jedna z najwiekszych atrakcji turystycznych
      rosna oj za szybko

      Usuń
  14. No proszę, a ja myślałam że nie blogujesz, bo ilekroć zaglądałam nie mogłam się z Tobą połączyć. Znaczy się zamknięta lista do obserwowania, tak?
    Florencja i Toskania kocham i to Barrrdzo. Ech, Wino Chianti i cudowne wspomnienia. Mam nadzieję, że kiedyś jeszcze raz powrócę. Dziękuję za przecudowne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo na bakier ostatnio z tym blogowaiem u mnie....
      ja co do Italii mam mieszane uczucia i nie ciagnie mnie spowrotem
      ot
      ale architektura i historia ,tak, to mnie intryguje , fascynuje i dlatego ostatecznie przyznaje mozna jechac ;)

      Usuń
  15. Choć Florencja bardzo mi się podobała, to skutecznie odstraszył mnie tłum turystów i właśnie upał. Stwierdziłam, że nie jest to miasto na wakacje, choć wiem, że na pewno zawsze jest tam dużo ludzi. Jednak postanowiliśmy kiedyś tam pojechać na kilka dni w mniej zatłoczonym miesiącu i poznać Florencję tak jak chcemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to dobry plan, tez w jakis sposob mialam niedosyt
      to miasto na kilka dni... moze zimowych
      bo upal to nie dobry czas do miasta wogole
      nawet bez turystow

      Usuń