czwartek, 25 maja 2017

Pocztówka z ...Eltz





Umówiłam się z koleżanką na kawę, w hipsterskiej knajpce. Ale ona młoda matka próbująca ogarnąć nowy chaos zadzwoniła, że się chwilę spóźni. Nie szkodzi. Przy dobrej kawie i z podręczną biblioteczką czas szybko mija. Tam wygrzebałam jakiś album ze zdjęciami miejsc wartych do zobaczenia. Nie ominęłam w nim okolicy w której mieszkam.
Widziałam, widziałam, byłam, widziałam,byłam, widziałam.....ooooo....tego nie znam. Chateau d'Eltz, Allemagne. Sprawdzałam kilometraż 160... da radę w jeden dzień.
Od tego czasu minęło dobre 3 lata. Bo nie taka pogoda, bo inne obowiązki, bo zmęczenie i niechęć do siedzenia półtorej godziny w aucie.... ale i Zamek w Eltz doczekał się wycieczki







Piękny dzień i piękna wycieczka

z anegdot opowiem wam ,ze na te wycieczke chcialam ubrac czerwone na wysokim obcasie sandaly, idealnie pasujece do sukienki
w ostatnim momencie zmienilam zdanie
na cale szczescie
zamek znajduje sie daleko od cywilizacji i trzeba podejsc 1.5 km lesna droga .... wiekszosc turystow byla w traperach....
smialam sie sama z siebie ,ze obcasikach wygladalabym troche kuriozalnie
uffff na cale szczescie nie ubralam











38 komentarzy:

  1. Zamek położony jest przepięknie, a jeszcze ta cudowna pogoda podkreśla jego atrakcyjność. Mieliście super wycieczkę.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak.... wokol zero cywilizacji , 1.5 km dojsc piechota
      u stop rzeczka w ktorej sobie pobrodzilismy i cien w ktorym urzadzilismy sobie drzemke

      Usuń
  2. Zamek jak z bajki. Piękne miejsce. Pozdrawiam bardzo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje zdjecia w zaden sposob nie chca oddac wrazenia strzelistosci

      Usuń
  3. Cudowne zamczysko i ma piękne " rzygacze".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na rzygacze tez zwrocilam uwage, jak widac

      Usuń
  4. Po trzykroć wow! Cudowne miejsce,przepięknie położone na zboczu wzgórza, cudowne otoczenie i przepiękna architektura.
    A dolinę pałaców i ogrodów na Dolnym Śląsku znasz? ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co wiecej zamek lezy tak ustronnie, ze nigdy nie byl najechany i mozna powiedziec ze od sredniowiecza stoi oryginalny ; z wyposazeniem oryginalnym ,swietnie zachowanym i skarbcem imponujacym
      co wiecej zamek jest prywatny , a jedno skrzydlo ciagle jest zamieszkane przez potomkow (bardziej jako rezydencja letnia, ale jednak)

      Nie. Nie znam Dolnego Slaska. Poza Kotlina Klodzka .

      Usuń
  5. Ty chyba włoski zapuszczasz :-) Zamek znam jedynie z internetu, mam zamiar go kiedyś odwiedzić. Dobrze, że uprzedziłaś o tej leśnej drodze-będę na to przygotowana :-) Udanego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś tam rosną ;)
      w piękną pogode warto zabrać kocyk i posiedzieć nad rzeczką

      Usuń
  6. Znów piękne miejsce zwiedziliście:))))ślicznie wyglądacie:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że zamek doczekał się zwiedzania, piękny wiec warto było jechać 160 km.
    Śliczne zdjęcia i Ty na nich śliczna...pozdrawiam całą rodzinkę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Zamek jak z bajki :)!!!! Robi wrażenie....
    ... a i Wy dziewczyny śliczne jak księżniczki :)!!!
    Pozdrawiam Was serdecznie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, stroje na zamek musiały być ;) hahaah

      Usuń
  9. what an amazing post :)
    have a nice week!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo malownicze, przepiękne miejsce. Zamek jak z baśni, cudownie usytuowany, jakby sprawował pieczę nad okolicznymi lasami. Księżniczki równie piękne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam sie z twoim opisem- malowniecze i przepiekne
      ksiezniczki nie luba jak nazeywa sie je ksiezniczki ;) jedna jest skautel ,druga ...pszczola wg nich

      Usuń
  11. Zamurowało mnie. Piękne zamek, faktycznie jak z bajki.
    Zgadzam się z poprzedniczkami, że Księżniczki ( wszystkie trzy) rewelacyjnie prezentują się w zamkowych klimatach.
    Pozdrawiam Cię Aniu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty tez sobie pieknie ze swoja okolica poradzials i znalazlas piekny palac

      dzieki Basienko

      Usuń
  12. Prswdziwa z Ciebie turystka Aniu. Dostarczasz mi wielu wzrokowych atrakcji, dzięki Tobie mogę być w tylu nieznanych mi miejscach. Piękne
    jesteście dziewczyny. Ty nic się nie zmieniasz tylko Twoje dziewczynki coraz wyzsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo jak nie jezdze i nie wlocze sie to mnie wewnetrznie skreca

      zminiam sie ....wewnetrznie, jestem o wiele spokojniejszym czlowiekiem niz jak mialam 20 lat.) i niewatpliwie szczesliwszym

      Usuń
  13. Wy to jesteście takie piękne nimfy na tle tych wspaniałych widoków. Włosy Wam urosły - pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahahha byłyśmy chyba jedynymi turystkami w wersji sukienkowo- miejskiej

      Usuń
    2. To musiałyście mieć wianuszek wielbicieli!

      Usuń
    3. i ryczerza który nas bronił ;)

      Usuń
  14. Świetna wycieczka Aniu. Dziewczynki urosły. Nie widziałam Was 8 miesięcy. Nie ma mnie w blogosferze. Czasem coś poprawiam na starych postach, uzupełniam i dlatego się wyświetlają. Zrezygnowałam z pisania ze względu na suchość oczu. Już tak nie bolą jak we wrześniu, ale suchość jeszcze mi dokucza. Miło mi, że zajrzałaś do mnie i zostawiłaś kilka serdecznych słów. Przez pewien czas nie można było komentować na moim blogu. Wyłączyłam komentarze, ponieważ zbyt dużo hejtu dostawałam. To jeszcze bardziej zniechęciło mnie do blogowania. Wczoraj włączyłam. Można komentować. Zobaczę co z tego będzie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))

      moja droga twoj blog był jednym z najbardziej wartościowych najakie zaglądałam
      i nie wyobrażam sobie na nim hejtu ??!!
      może opcja bez anonimowych komentarzy odstraszy , u mnie wystarcza
      i to mimo iż bywam bardziej krytyczna i odważna w swoich opiniach
      pisz coś czasami

      Usuń
  15. W pierwszym momencie myślałam, że ten zamek to makieta:)
    Ja się tak kiedyś wybrałam w Wenecji, na obcasie. Buty szalenie wygodne, ale nie przewidziałam, że aż tyle będziemy łazić. Jak usiadłam w knajpie to Bogu dziękowałam, za siad na d..ie i za możliwość ściągnięcia butów:))))
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na szczęście przetestowałam idąc w nich do pracy ;) że na bruk to raczej inne... tutaj więcej niż bruk ...leśna ścieżka...

      Usuń
  16. Jakie piękne miejsce! Zamek majestatyczny i piękny, na dodatek cudnie położony. Całe szczęście, że zrezygnowałaś z obcasów - byłoby na pewno ładnie, ale zdecydowanie mniej wygodnie. Kiedyś przy wejściu na szczyt Śnieżki widziałam dziewczynę, która wspinała się po kamlotach w sandałkach na mniej więcej 10 cm obcasie. Oj kiepsko to wyglądało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamek istotnie piękny, oryginalny, bo omijały go wojny w tej dolince zdala od cywilizacji
      buty ważna sprawa... właśnie wróciłam z Tatr tam to można się japonek na szlaku naoglądać

      Usuń
  17. Śliczne zdjęcia i naprawdę niesamowite miejsce... uwielbiam takie klimaty :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń