poniedziałek, 1 maja 2017

Pocztówka z ....Keukenhof



Gdybym miała wybrać jedno jedyne miejsce "must tu visite" w Holandii  to zdecydowanie byłby to Keukenhof. I to pomimo tłumów. I to pomimo, iż w jakimś portalu przeczytałam,że to dom starców pod gołym niebem.









Keukenhof to prawdziwa magia tulipanów. Ogród, który zachwyca, uderza do głowy , jest rozkoszą dla zmysłów - nie tylko ucztą dla oczu, stęsknioną kolorów po zimie, ale też powonienia.... Tak pachnącego ogrodu nie spotkałam nigdzie....







































Keukenhof to prawdziwa perła w koronie, ulotna i krótkotrwała jak sezon kwitnienia tulipanów.
Kapryśna, bo ....czasem można przyjechać za wcześnie ...albo za późno ...


36 komentarzy:

  1. Wow, cudne miejsce, wyobrażam sobie ten zapach, w Dublinie też jest taki ogród botaniczny pachnący tulipanami ale nie w takiej ilości. Za to jest ogród usłany różami, zapach przy wejściu już przytłacza. Wasza radość jest jeszcze piękniejsza :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odurzający, ale nie męczący
      piękny

      Usuń
    2. Właśnie.. nie męczący :)

      Usuń
    3. o dziwo....bo hiacynty w domu to ...migrena

      Usuń
  2. Co za widoki - zazdroszczę. To chyba musiał być istny festiwal kolorów i zapachów.
    Coś pięknego. Czyżby Twoja córeczka była akrobatką?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, feria kolorów niesamowita , zapachowo dominował hiacynt
      Ola od roku uprawia gimnastykę sportową - ale ma zakaz robienia salta nie na materacu czy trampolinie ;)

      Usuń
  3. No i się doczekałam. No cudnie tam. Tyle kolorów, rodzajów tulipanów, innego kwiecia...Jestem pod wrażeniem i zazdroszczę Ci takiej wycieczki!!!
    Ludzi faktycznie sporo, ale co się dziwić...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycieczka niezwykła, warto choć raz zobaczyć ....zwłaszcza żę od nas to 350km ;)

      Usuń
  4. Cudowne kwiaty, prawdziwy raj dla oczu i duszy. Pięknie wyglądacie, na pierwszym zdjęciu Wasze opaski tak świetnie wpasowały się w klimat otoczenia. Kolorowe, radosne, uśmiechnięte - cudowne dziewczyny...cieplutko pozdrawiam, miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. opaski zamawiane pod kurtki i z przekonaniem ,że nad morzem się przydadzą:)

      Usuń
  5. Po prostu cudo ;-). Szkoda,że zdjęcia nie oddają zapachu..;-(.Aniu mam też prośbę-czy możesz mi na maila podesłać więcej tych tulipanowych zdjęć? Bo stąd zostały wszystkie pobrane ;-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Ps-pokaż to Swoim pociechom:
    https://pogoda.interia.pl/podroze/news-gorskie-szlaki-najpiekniejsze-doliny-w-tatrach,nId,2377620,nPack,1

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękności nam tu pokazujesz, rozmarzyłam się patrząc na te zdjęcia.Wyobrażam sobie jak mocno pachnie taka łączka hiacyntów :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tulipanowy zawrót głowy. Wspaniałe miejsce na spacer. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokladnie tak
      prawdziwa uczta dla oczu i nosa

      Usuń
  9. Wow, na chwilę przeniosłam się do innego świata, dzięki, piękne widoki. A Wy,takie radosne i kolorowe, super:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. feria kolorow, az trudno bylo ubrac sie monochromatycznie ;)

      Usuń
  10. Pięknie jak w bajce. Patrzę tak na Twoje dziewczynki i uświadomiłam sobie , ze znam Cię już sporo czasu, są coraz bardziej dorosłe .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nasunelas mi pomysl na sentymentalnego posta podsumowujacego 5 lat blogowania
      jak bardzo te moje panny wyrosly w tym czasie
      jak bardzo po nich widac uplyw czasu
      bo przeciez nie po nas

      Usuń
  11. Trafiliście idealnie :)!!! Jestem zachwycona!!! Ha!!! Posadzę takie połacie tulipanów w ogródku mamy :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahah
      ja przywiozlam cebulki i juz zaczelam ;)

      Usuń
  12. O kurczę.... jestem pod wrażeniem!!!!! Fantastyczne kolory. Wąchalabym wszystko jak leci, a z "grządki" z hiacyntami nikt by mnie nie wyciagnal😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyobraź sobie spacer w zapachu hiacyntów ...delikatnym , nie męczącym , urzekającym....tak było !

      Usuń
  13. Byłam wiele razy w Holandii i nawet przez chwilę pomieszkiwałam ze znajomymi😉ale w te strony, o których piszesz nigdy nie dotarłam. Kiedyś z jednego mojego wypadu do Holandii przywiozłam mnóstwo cebulek tulipanów, są do tej pory w ogrodzie rodziców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez :) przywiozlam cebulki

      Usuń
  14. Bosze... Ile kwiatów i kolorów! To jest prawdziwa Majówka!
    A ja po śniegach się ślizgałam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śniegi w słońcu pewnie nie mniej interesujące

      Usuń
  15. Pięknie i na pewno mocno pachnąco.
    Zdjęcia kwiatów, zbliżenia - cudne, no i Wasze wśród kwiatów urocze.
    Jest tyle wspaniałych miejsc. Moc pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba tylko szeroko oczy otwierać i chłonąć świat

      Usuń
    2. Wiem Aniu, wiem... Tylko póki co, to jest trudne...

      Usuń
    3. czas... pozwala się oswoić

      Usuń
  16. Szaleństwo kwiatowe. Cudnie, że udało Wam się trafić w moment, w którym wszystko kwitnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. planowane tak by trafić w środek sezonu i nasze kilka dni wolnych

      Usuń